Consumentenbond.nl

Ga niet in op aanbod DeReisplanner, VakantieGarant, Best-Tip/ Fly-a-way.eu!

Reputatie 2
Badge +3
Ben jij ook gebeld door DeReisPlanner of VakantieGarant dat je een prijs hebt gewonnen of een voordelige vakantie krijgt? Je hoeft maar €150-€350 bij te betalen. De beloofde mail over het waar en wanneer van de vakantie blijft uit. Wél stuurden DeReisPlanner en VakantieGarant rekeningen naar consumenten, gevolgd door aanmaningen en dreigen met een incassobureau. Wij adviseren níet te betalen omdat DeReisPlanner en VakantieGarant onvoldoende informatie geven over hun aanbod. Dat geldt ook voor het aanbiedingen van Best-Tip/ Fly-a-way.eu. Ben jij ook benaderd door (een van) deze bedrijven? En ben je tot betaling overgegaan?

*Update 13 april: de lijst met malafide reisaanbieders blijft groeien. Zo krijgen wij nu veel meldingen binnen over TripEnjoy, die een soortgelijke werkwijze hanteert: voor slechts 69,95 euro mag je een reisje maken. Wanneer je je afmeldt voor deze aanbieding, ontvang je van een incassobureau een factuur voor 139 euro. Ons advies blijft ongewijzigd: betaal niet voor deze ongeldige vordering.

17 reacties

Ik ben een tijd geleden door fly-a-way benaderd. Mij werd gezegd dat ik in hoefde te gaan op een aanbieding die ze me zouden toe mailen. Ik vond het best dat ze me mailden als ik er toch niet op in hoefde te gaan. Aan de telefoon wilde ze zeker weten of mijn gegevens nog klopten en ik zei ja. Ik heb niet gereageerd om de email. Ik zou een bedrag moeten betalen en dan een vakantie krijgen. Ik wilde dit niet. Nou blijkt dat ik nu een contract heb bij ze terwijl ik daar niks van af wist. Ik kreeg een herinnering van een factuur die ik overigens niet kon openen omdat deze corrupt zou zijn. Ik heb ze gemaild dat ik geen conrract wil en al helemaal niet wil betalen. Geen reactie op gehad. Nu net heb ik via het incasso bedrijf pay-care een aanmaning gekregen. De kosten lopen steeds hoger op. Ik heb nu een klacht ingediend bij klachtencompas en ik hoop dat er goed nieuws uit komt
Reputatie 7
Badge +5
Alleen al ongevraagd gebeld worden met aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn en/of : U hebt een prijs gewonnen betekent al vrijwel zeker oplichterij. Nooit op ingaan en ook zeer zeker geen ja zeggen op iets wat onschuldig lijkt , maar het niet is. Uit bovenstaande blijkt maar weer wat er kan gebeuren. Het wordt dringend tijd dat de wet hieromtrent en soortgelijke zaken aangescherpt wordt.
E.T. Wiersum schreef:

Alleen al ongevraagd gebeld worden met aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn en/of : U hebt een prijs gewonnen betekent al vrijwel zeker oplichterij. Nooit op ingaan en ook zeer zeker geen ja zeggen op iets wat onschuldig lijkt , maar het niet is. Uit bovenstaande blijkt maar weer wat er kan gebeuren. Het wordt dringend tijd dat de wet hieromtrent en soortgelijke zaken aangescherpt wordt.

Het was niet eens een winactie. Gewoon een aanbieding die vrijblijvend zou zijn. Ik ga ook zeker niet betalen, maar ik krijg nu wel aanmaning die steeds hoger worden.
Reputatie 7
Badge +5
Hoe dan ook , het is en blijft pure oplichterij. Daarom zou ik me ook niet bang laten maken en niet betalen. Met vuile trucjes een overeenkomst tot stand brengen en dan gaan dreigen ? Ik vind het een schande dat dit soort praktijken niet met wortel en tak uitgeroeid worden .
Reputatie 7
E.T. Wiersum schreef:

Ik vind het een schande dat dit soort praktijken niet met wortel en tak uitgeroeid worden .

Het uitroeien van misdaad? Dat we daar nou niet eerder opgekomen zijn 😉
Reputatie 7
Badge +5
Overigens zouden die incassobedrijven ook niet met dat boeventuig moeten willen werken zodra ze dat door krijgen . Daarmee maken ze zichzelf een verlengstuk van die oplichters en dat zou mijns inziens ook strafbaar moeten zijn. Waarom worden consumenten niet beter beschermd ????? Nou ja, het antwoord weet ik eigenlijk wel.........
Reputatie 7
Badge +5
Er kan best wel wat aan gedaan worden Deen, maar dan moet de politieke wil er zijn en die is er niet.
E.T. Wiersum schreef:

Overigens zouden die incassobedrijven ook niet met dat boeventuig moeten willen werken zodra ze dat door krijgen . Daarmee maken ze zichzelf een verlengstuk van die oplichters en dat zou mijns inziens ook strafbaar moeten zijn. Waarom worden consumenten niet beter beschermd ????? Nou ja, het antwoord weet ik eigenlijk wel........

Ik heb net contact gehad met het incassobedrijf en ik krijg alleen te horen dat ik de overeenkomst moet bëeindigen. Deze is wettelijk gezien ongeldig en bovedien krijg ik ook geen reactie van fly-a-way. Ik hoop dat er wat uit komt bij het klachtencompas. Zo niet dan heb ik geen idee wat ik moet doen.
Reputatie 6
Badge +7
Beste @vanDamme7,

Heb je deze pagina toevallig al gezien? Wellicht kan je iets met het advies wordt gegeven, of de voorbeeldbrief die je naar Fly-a-way kunt sturen.

Ook kan je eens een kijkje nemen op onze pagina met voorbeeldbrieven.
Ik denk dat de brief met de titel ''Ontkennen totstandkoming overeenkomst'' goed aansluit met je situatie.

Laat je ons weten hoe het afloopt? 🙂
Monique van de Beek schreef:

Beste @vanDamme7,

Heb je deze pagina toevallig al gezien? Wellicht kan je iets met het advies wordt gegeven, of de voorbeeldbrief die je naar Fly-a-way kunt sturen.

Ook kan je eens een kijkje nemen op onze pagina met voorbeeldbrieven.
Ik denk dat de brief met de titel ''Ontkennen totstandkoming overeenkomst'' goed aansluit met je situatie.

Laat je ons weten hoe het afloopt? 🙂

Ik heb toevallig gisteren deze brief gestuurd via de mail want dat zijn de enige gegevens die ze hebben via hun website. Ik hoop dat ik hier wel reactie op krijg. Weet anders wat ik moet doen nog.
Ik ben van de week ook telefonisch benaderd door Vakantiegarant en had zogenaamd iets gewonnen omdat ik aan een enquête of zoiets had meegedaan.
Ik wist nergens van en wilde hun aanbieding niet maar ze was behoorlijk hardnekkig.
Reputatie 6
Badge +7
Ben jij benaderd door een dubieus bedrijf, en twijfel je of het wel deugt?
Bekijk hier ons stappenplan, en herken ze op tijd. Tevens delen we in het stappenplan wat je moet doen wanneer je na 14 dagen tóch ineens een rekening gepresenteerd krijgt van zo'n vaag bedrijf.
Ook ik ben telefonisch benaderd geweest door een dame met een prijsaanbod. Geheel vrijblijvend ging men mij vliegtuigtickets zenden. Niets ontvangen. Wel een paar weken later een mail met in bijlage een aanrekening. De bijlage bleek niet te openen wegens "fraude".
Nu een mail ontvangen van PayCare...
Fly-a-Way is niet te vinden: geen adres, geen telefoon, geen contactgegevens.
Paycare antwoordt niet op mails en heeft telefonisch enkel een "wachtdienst": iedereen is in gesprek.
Wat nu?
Yves De Groote (Ninove, Vlaanderen)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi @YvesDeGroote, heb je het stappenplan al bekeken welk ik eerder deelde?
Ik heb deze ochtend telefonisch contact gehad met Test Aankoop, de Vlaamse Consumentenbond. Zij hebben mij bevestigd dat het wel degelijk om fraude gaat. Zij hebben mij aangeraden er verder niet op in te gaan.
Beste moderator, hebt u een mail-adres van Fly a way??
Reputatie 4
Badge +4
YvesDeGroote schreef:

Ik heb deze ochtend telefonisch contact gehad met Test Aankoop, de Vlaamse Consumentenbond. Zij hebben mij bevestigd dat het wel degelijk om fraude gaat. Zij hebben mij aangeraden er verder niet op in te gaan.
Beste moderator, hebt u een mail-adres van Fly a way??

Op internet vind ik dit mailadres: info@fly-a-way.eu, maar dat heeft u misschien al gevonden en geprobeerd?

Succes!
Wendy
Hartelijk dank. Dit had ik ook al gevonden. Maar hier krijg je geen antwoorden. Enkel het incassobureau PayCare uit Arnhem handelt voor hen.
Na mijn duidelijk schriftelijk antwoord dat ik niet wenste te betalen omdat het om fraude gaat en ik geen contract heb ondertekend kreeg ik nogmaals een boos telefoontje van PayCare. Zij dreigden met deurwaarders, advocaten...Op mijn vraag om voortaan alles schriftelijk af te handelen heb ik tot hiertoe nog geen reactie ontvangen. Houden zo!

Reageer