Consumentenbond.nl

Ga niet in op aanbod DeReisplanner, VakantieGarant, Best-Tip/ Fly-a-way.eu!

Toon eerste bericht

48 reacties

Badge
Twee mogelijkheden er vanuit gaande dat er geen transactie heeft plaatsgevonden. Dat zgn Incassobureau probeert je op te lichten ,of die Vakantiegarant heeft een fout gemaakt. Zonder bewijs niets om zorgen over te maken . Nooit betalen voor iets wat je niet gekocht heb door je bang te laten maken. Is dat Vakantiegarant misschien ook nep en verschuilt dezelfde oplichter zich daarachter? Zou ook nog kunnen.

buiten dat we nooit ergens voor getekend hebben of ontvangen,,
zit vakantiegarant hier ook al bijna twee jaar tegen een verkeerde naam aan te hikken
hij is hier op zoek naar iemand die wij niet kennen met een heel andere achternaam !!!pffffffff
zelf een uitdraai bevolkingsregister mag niet baten ,,hoe lomp ben je dan,,😂
Reputatie 7
ik zie twee Peters professionele" Incassobureaus.
Er is ook een echte gerechtsdeurwaarder met de zelfde naam, Peeters met ee maar een echte deurwaarder houdt zich niet bezig met intimidatiepraktijken. De site van de eerste is buiten werking, die van de tweede niet, ik kan niet zien of het toevallig de zelfde is met twee websites.
Badge
ik zie twee Peters professionele" Incassobureaus.
Er is ook een echte gerechtsdeurwaarder met de zelfde naam, Peeters met ee maar een echte deurwaarder houdt zich niet bezig met intimidatiepraktijken. De site van de eerste is buiten werking, die van de tweede niet, ik kan niet zien of het toevallig de zelfde is met twee websites.

klopt ben al dagen op google bezig maar kom op een lege site uit ,,ofline,,
heeft u een link van de andere ??
want die heb ik nog niet gezien,,wel in combinatie met een andere naam er bij !!
mvg frank
Reputatie 7
Https://www.peters-.........incasso- ..............en deurwaarders. ........com dacht ik even uit mijn hoofd. In combinatie met een andere naam heb ik dacht ik ook gezien, dan kan een andere zijn maar even goed een belazer truc.
even spaties er tussen gezet, dan kan hij niet per ongeluk worden aangeklikt. O, dat werkt niet zie ik. Puntjes dan maar
Reputatie 7
Ik heb het een beetje door elkaar gegooid, ben een beetje moe dit is de andere, dat adres kwam via www.incassobureau.nl naar boven.

https://www.incassobureau-info.nl/bdr993470-Peters-Partners-Incasso.html
Badge
goede dag allemaal.
even een vraag is er iemand op het forum die met ,,PETERS INCASSO/DEURWAARDERS,,
kontakt heeft gehad of een telnmr/website,of wat dan ook heeft !!!!
let wel in combi met vakantiegarant natuurlijk....
mvg frank en lisa,
Badge

Vakantiegarant

Hoofdvestiging
[h4]Handelsnamen[/h4]
Vakantiegarant IHO B.V.
  • KVK 69367353
  • Vestigingsnr. 000037723391
  • Galjootstraat 6
  • 9642NR
  • Veendam
69367353 0000 000037723391 Vakantiegarant IHO B.V. Galjootstraat 6 9642NR Veendam Groothandel in overige consumentenartikelen (non-food) (rest) ...
Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister
Reputatie 7
Badge +5
" want er lag een uitspraak voor beslaglegging"

Volgorde van stappen voordat een gerechtsdeurwaarder beslag komt leggen:
Als je nooit een aanmaning hebt gehad, en nooit aangetekende brieven en nooit uitgenodigd bent voor een rechter te verschijnen, dan is het hele verhaal van dit incassobureau je reinste flauwekul.

Een gerechtsdeurwaarder werkt alleen in opdracht van de rechter:
Wat doet een gerechtsdeurwaarder?

De gerechtsdeurwaarder is een openbaar ambtenaar, benoemd door de Kroon. De gerechtsdeurwaarder verricht ambtelijke werkzaamheden, zogenoemde ambtshandelingen. Bijvoorbeeld het uitbrengen van een dagvaarding, het betekenen van het vonnis en het leggen van beslagen. Deze werkzaamheden zien op de procesinleiding en de tenuitvoerlegging, dus het voorwerk, voordat een zaak bij de rechter komt, en het ten uitvoer leggen van het vonnis, om uiteindelijk datgeen wat de rechter bepaald heeft ten uitvoer te kunnen leggen.
Reputatie 7
Badge +5
PETERS INCASSO/DEURWAARDERS

https://petersincasso-en-deurwaarders.com
Onze website wordt momenteel aangepast probeert u het later weer.

Registrar: One.com A/S
Registered On: 2019-01-09
Expires On: 2020-01-09
Updated On: 2019-01-11

Registrar is ook van de één naar de ander en van Denemarken naar Duitsland eigenaren, vreemde constructie op deze manier.
Reputatie 7
Badge +5
Plaats het hele verhaal ook SVP op de volgende pagina van Het Klachtenkompas, dan worden anderen ook gewaarschuwd voor dit soort vreemde activiteiten.

Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt. Zo kan iedereen zien of er klachten over bedrijven zijn en hoe die daar mee omgaan.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @frankenlisa,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat ook jullie last hebben van dit probleem. Zoals je in dit topic kunt lezen, krijgt de Consumentenbond vaker klachten over dergelijke malafide incassobureau's. Omdat jouw bericht hetzelfde onderwerp betreft, ben ik zo vrij geweest je topic en de bijbehorende reacties hierheen te verplaatsen. Ons advies is en blijft: betaal niet. Alleen zo kunnen we zulke praktijken stoppen.
Badge
Beste @frankenlisa,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat ook jullie last hebben van dit probleem. Zoals je in dit topic kunt lezen, krijgt de Consumentenbond vaker klachten over dergelijke malafide incassobureau's. Omdat jouw bericht hetzelfde onderwerp betreft, ben ik zo vrij geweest je topic en de bijbehorende reacties hierheen te verplaatsen. Ons advies is en blijft: betaal niet. Alleen zo kunnen we zulke praktijken stoppen.

netjes dank je wel .
mvg frank.
Reputatie 3
Badge +4
Ik ben een tijd geleden door fly-a-way benaderd. Mij werd gezegd dat ik in hoefde te gaan op een aanbieding die ze me zouden toe mailen. Ik vond het best dat ze me mailden als ik er toch niet op in hoefde te gaan. Aan de telefoon wilde ze zeker weten of mijn gegevens nog klopten en ik zei ja. Ik heb niet gereageerd om de email. Ik zou een bedrag moeten betalen en dan een vakantie krijgen. Ik wilde dit niet. Nou blijkt dat ik nu een contract heb bij ze terwijl ik daar niks van af wist. Ik kreeg een herinnering van een factuur die ik overigens niet kon openen omdat deze corrupt zou zijn. Ik heb ze gemaild dat ik geen conrract wil en al helemaal niet wil betalen. Geen reactie op gehad. Nu net heb ik via het incasso bedrijf pay-care een aanmaning gekregen. De kosten lopen steeds hoger op. Ik heb nu een klacht ingediend bij klachtencompas en ik hoop dat er goed nieuws uit komt

Eén van de redenen, waarom ik als men mij telefonisch benaderd GEEN email adres of postadres meer doorgeef, of het nu gaat om beleggen in onroerend goed , energie, kranten etc. Voor buitenlandse Engels sprekende bellers staat mij napratende hamster gereed😌.

En zou ook al een reden zijn om niet met deze firma's in zee te gaan, ze zijn vast geen lid van SGR ( een fonds dat als een reisorganisatie failliet gaat, je financieel vergoed)
Bedenk dus goed voor je een reis, accommodatie, vliegreis etc boekt of organisatie is aangesloten, anders is het echt voor eigen risico..

Dacht eerst ik zou aangifte doen bij politie, maar als ik hun website bekijk moet men dan eerst betaald hebben, dat zou de politiek moeten veranderen!
Badge
hoi hoi vandamme7,een heel verhaal zo te zien,
maar ik denk dat het niet te vergelijken is met de gene die allemaal door ,,vakantiegarant,,
benadert zijn en daar door nog worden lastig gevallen,
mogelijk een nieuw topic maken ook voor de andere die hier belang bij hebben ???
mvg frank.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @frankenlisa, @josiee citeerde een reactie van 11 maanden geleden van @vanDamme7, vandaar dat een nieuw topic niet nodig is 😉.
Badge
Hoi @frankenlisa, @josiee citeerde een reactie van 11 maanden geleden van @vanDamme7, vandaar dat een nieuw topic niet nodig is 😉.

sorry niet gezien😁
Badge
Ik heb het een beetje door elkaar gegooid, ben een beetje moe dit is de andere, dat adres kwam via www.incassobureau.nl naar boven.

https://www.incassobureau-info.nl/bdr993470-Peters-Partners-Incasso.html

dit incassoburo is niet verantwoordelijk voor de berichten van vakantiegarant,heeft daar geen
opdrachten van gehad,{ zojuist per mail binnen gehad }

mvg frank.
Wij zijn deze week ook gebeld door een zekere meneer * namens incassoburo Peters. Na de reactie “ik zie u wel bij de rechter” op dreigementen van beslaglegging, liet hij weten bij ons thuis langs te willen komen om te “praten”. Op het verzoek om eerst eens fatsoenlijk schriftelijk te reageren op de gestuurde reacties op de aanmaningen en een telefoonnr te geven om terug te bellen werd niet ingegaan. Dit is absoluut niet de handelwijze van een bonafide incassoburo. Dus nergens op ingaan. Mocht het tot een rechtszaak komen, dan heb ik alle vertrouwen dat de rechter met dit soort praktijken korte metten maakt.

* [naam verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoeligheid]
Badge
geen paniek bijde bestaan niet meer vakantiegarant niet en dat incasso bedrijf al helemaal niet
lees een paar berichten terug heb zelf al een klacht/onderzoek ingedient dat loopt nog
om te achterhalen welke personen dat zijn die bellen met allerlij dreigementen.
mvg frank en lisa
Badge
heb ze nog maar een keer benadert met mijn vraag/melding over vakantiegarant.......
------------------------------------------------------------------------------------

U heeft het volgende bericht aan de Autoriteit Consument & Markt gestuurd:
16-02-2019
goede dag;
ik heb een vraag aan u,een week geleden heeft u mij gebeld na aanleiding dat ik bij u een melding heb gedaan i.v.m. ,,vakantiegarant,,
deze oplichters heeft u in het verleden al eens onderhanden gehad,graag zouden we willen weten of daar iets uit voort gekomen is. dit i.v.m. de bedreigingen van een incasso buro met de naam peters, die werkt in opdracht van vakantiegarant.en daarbij veel bedreigingen uit naar klanten van vacantiegarant zie hier voor ook de consumentenbont!!! topic.

in bijlage de texst van de melding naar u

U heeft het volgende bericht aan de Autoriteit Consument Markt gestuurd:

07-02-2019
goede dag, nou direkt een vraag heb ik niet,
maar u heeft het bedrijf ,,vakantiegarant,,
onderhanden gehad,en nu word ik toch nog lastig gevallen door een deurwaarder die donderdag a/s hier blijkbaar aan mijn voordeur staat om beslag te leggen,hiervoor ben ik op 05-02-2019 per telefoon benadert door incassoburo {dina} peters…
mvg f.schijven
Reputatie 7
Badge +7
Beste @frankenlisa,

Heeft de ACM nog gereageerd op je bericht?
Badge
Of de duvel er mee speelt.
Van middag kontakt gehad met het acm
Ze zijn er blijkbaar toch druk mee bezig
Om hen via rechtwegen opnieuw te vervolgen mede door de dreigementen
Via een nepdeurwaarder cq burgerpersoon naar mij en andere mensen die gebelt zijn.....
,, word vervolgt ,,
Mvg frank
Badge +8
Goed nieuws! Sinds vandaag staat het volgende nieuwsbericht op onze website:

€360.000 boete voor DeReisPlanner om onterechte incasso’s

De Consumentenbond is blij met de boete die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) oplegde aan DeReisPlanner. Het bedrijf incasseerde ten onrechte rekeningen na misleidende telefonische verkoop. Ook de verantwoordelijk leidinggevende kreeg een fikse boete.

DeReisPlanner belde consumenten met een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Later zou een e-mail met aanvullende informatie worden gestuurd, maar veel consumenten ontvingen die nooit. Wel volgden er rekeningen, zonder dat er een overeenkomst was gesloten. Gedupeerden die weigerden te betalen, werden vervolgens onder druk gezet, onder andere door incassobureaus. Zowel de ACM als de Consumentenbond waarschuwden eerder al voor De Reisplannen en adviseerden consumenten om niet te betalen.

Extra hoge boete
In een persbericht laat de ACM weten dat DeReisPlanner diverse overtredingen van de consumentenwetgeving heeft begaan, en legt hiervoor een boete van €360.000 op. De boete is extra hoog, omdat het bedrijf niet meewerkte aan het ACM-onderzoek. De leidinggevende, die een bepalende rol heeft gespeeld bij de overtredingen, kreeg nog eens een boete van €40.000. Het bedrijf kan het besluit nog aanvechten.

Bekijk het bericht op onze website hier.

Reageer