Consumentenbond.nl

Heb je wel eens verkeerd getankt?

• 1 mei 2020
  • 18 reacties
  • 1787 Bekeken
Heb je wel eens verkeerd getankt?
Badge +8
  • Moderator
  • 1446 reacties

Verkeerd tanken gaat vaker mis dan je denkt. Bijvoorbeeld als je een auto leent, huurt of over meerdere auto’s beschikt in je huishouden. Een enkele keer komt het zelfs voor dat een foutieve bevoorrading van een tankstation de oorzaak is van de problemen. 

De schade aan je auto is bij verkeerd tanken meestal fors met hoge herstelkosten. En wat ook niet iedereen weet: bijna de helft van de allrisk-verzekeringen dekt dit niet. Lees hier meer over op deze pagina van onze website.

Heb je wel eens verkeerd getankt? En hoe heb je dit toen opgelost?

18 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb wel eens een hele slechte octaan 91 benzine getankt.
Als je dan even plank gas wil geven, begint de motor te hikken.
Dat was met een paar liter 98 weer opgelost.

Reputatie 7
Badge +6

Ik rij al meer dan 55 jaar en heb vooral bij onbekende auto's altijd voordat ik moest tanken gekeken of gevraagd welke brandstof er in moest . Tegenwoordig staat het meestal bij of op de tankdop . Het is me nog nooit overkomen . 

Reputatie 7
Badge +6

Weten we allemaal , dat veel tuin- en parkmachines niet geschikt zijn voor E -10 benzine? Als het niet in het instructieboekje staat , vraag de leverancier van de machine .

Reputatie 6
Badge +5

Als je heel weinig rijd tijdens de crisis is het verstandig geen E10 te tanken.
Er is ook een lijst van pompstations met E5 Euro.

Reputatie 7
Badge +6