Consumentenbond.nl
Vraag

Hoe verzeker je je fiets/pedelec goed?

Net een pedelec gekocht en nu aan het uitpluizen hoe je die goed verzekert en waar je rekening mee moet houden.
Ik zeul liever geen zwaar fietsslot mee en wil de fiets voorlopig alleen voor woon-werkverkeer gebruiken. Mijn werkgever heeft een afgesloten fietsenstalling en thuis staat hij in een schuur die op slot gaat. Is het dan voor de verzekering voldoende als je alleen het kleinere slot van het achterwiel gebruikt?

Ik lees ook verhalen over werkgevers die zich niet aansprakelijk willen stellen en dat je dan bij diefstal op je werk je inboedelverzekering zou kunnen aanspreken. Iemand daar ervaring mee? Kan dat echt als je fiets wordt gestolen uit zo'n stalling?

4 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hi!

Had je toevallig al ons fietsverzekeringdossier bekeken op onze website?
Wellicht dat je daar iets aan hebt voor je eerste vraag.

Heeft verder nog iemand tips of ervaringen om te delen met @J.R. Trapman?

Groet,
Celine
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb mijn Flyer verzekerd bij Unigarant..een doorlopende verzekering die 3 jaar vervangingswaarde uitkeert. Tevens met pechhulp (voor wat dat waard is in NL).. Kosten? Amper 13 euro per maand. Aan te raden dus.. Een niet electrische fiets van dezelfde waarde is duurder in verzekering.
Celine CB schreef:

Hi!

Had je toevallig al ons fietsverzekeringdossier bekeken op onze website?
Wellicht dat je daar iets aan hebt voor je eerste vraag.

Ja, gezien, maar naar aanleiding van je reactie nog maar eens gekeken. En een tweede keer lezen helpt 😉
Ben echter nog niet helemaal zeker wat de stalling van mijn werkgever betreft. Als iemand daar nog iets over weet, dan hoor ik het graag.
Letterlijk mijn situatie, ik laat mijn fiets alleen achter in afgesloten stalling en afgesloten schuur. Maar ook dan kan hij gestolen worden en voor de verzekering ontkom je niet aan een 4 of 5 sterrenslot. Die zijn vaak erg zwaar. Daarom heb ik 2 sloten, 1 standaard in mijn schuur (binnen staat de fiets ook nog op slot) en 1 blijft in de afgesloten stalling op mijn werk. De sloten wegen de nodige kilo's dus heel prettig om het niet mee te hoeven slepen.

Reageer