Consumentenbond.nl

Hygiëne van Nederlandse hotelkamers is niet om over naar huis te schrijven!

Een slecht schoongemaakte hotelkamer kan een weekendje weg flink verpesten. Schimmel en vlekken op de muren, gele kringen, haren en zelfs bloedvlekken op de matras. En stof, heel veel stof; dikke lagen en soms vastgekoekt. Op de vloer, onder het bed, op de plinten en op de verwarming. Niemand zit te wachten op ‘souvenirs’ van zijn voorgangers.

Het is bij menig hotel tijd voor een grondige poetsbeurt, blijkt uit ons onderzoek in de Consumentengids van juni waar we de schoonmaak van hotelkamers beoordeelden. (Lees hier gratis het hele artikel)

Wat is het vieste wat jij ooit in een hotelkamer hebt aangetroffen?

12 reacties

Ik reis veel voor mijn werk en heb ook in mindere hotels geslapen. Het vieste wat ik zag wil ik niet eens kwijt op dit forum. Wat ik wel zou wensen is een setje met onderzoeks spulletjes, zodat ik makkelijker ook in een sjiek-poeha-hotel een schone kamer kan afdwingen. Zover gebruik ik een witte stoffen handschoen voor de plint boven de deur voor een eerste indruk. Het is een van de redenen, dat ik gebruik maak van hotelketens. In mijn gegevens staat het: Schone kamer en vers textiel. Na een enkele aanvaring nemen ze het serieus ook.
Reputatie 1
Badge
Ik ben betrekkelijk regelmatig bij een van de v d Valk hotels, ook in Duitsland. Ik heb tot nu toe altijd schone kamers aangetroffen. Met zo;n ultraviolet lamp zie je waarschijnlijk meer dan normaal. Waar kan ik zo'n lamp kopen??

Men zou dit onderzoek eens moeten doortrekken naar vakantie-bungalow parken. Daar tref je wel af en toe niet schone bungalows aan. Zo waren wij een aantal jaren geleden in vakantiepark De Bronsbergen bij Zutphen, van de firma Hoogenboom. Ronduit VIES in de bungalow. Behalve even snel de vloer was daar VELE MAANDEN niet schoongemaakt. Zo was bijvoorbeeld de afzuig in de badkamer praktisch verstopt door spinnenwebben en nog meer. Onder de bedden en achter de kastjes VIES,
Nederlandse hotelkamers zijn ronduit vies. Toch is het mogelijk om tegen een gering tarief o.a. uw matrassen te laten reinigen. Veel mensen zijn niet op de hoogte van deze mogelijkheid en met name in de particuliere sector gaat men vaak veel te snel over tot vervanging. Het laten testen van uw matrassen is overigens altijd gratis.

Met vriendelijke groet,

EuroDream
de afrika suite bij van de Valk in Wieringenmeer geboekt voor € 175,00 1 nacht.

thema afrika met 2 geitenvellen op de grond en een schilderij. Dat was t.

verder ontbrak er een deur, het was vies, tegels stuk. Te kleine douche. Bad was vies. Kraan stuk enz.

eindresultaat vieze stuke afrika kamer. Suite kan je het niet noemen.

Voor zoveel geld.
Reputatie 1
Badge
Ik wil van der Valk niet verdedigen hoor. Heb er geen aandelen. Maar waar ik ben geweest was het altijd goed. Dat betreft Emmen, Dordrecht, Ridderkerk,Breda, Zwolle, Tiel, Vianen, Westerbroek, Moers. Alleen het eten in Moers vond ik wat minder dan ik daar gewend was. Heb dat ook gezegd.

Waar ik niet ga is IBIS en Campanile Dat vind ik niks. Was die Afrika suite niet een beetje zo bedoeld misschien??
Reputatie 1
Badge
Ik wil van der Valk niet verdedigen hoor. Heb er geen aandelen. Maar waar ik ben geweest was het altijd goed. Dat betreft Emmen, Dordrecht, Ridderkerk,Breda, Zwolle, Tiel, Vianen, Westerbroek, Moers. Alleen het eten in Moers vond ik wat minder dan ik daar gewend was. Heb dat ook gezegd. Waar ik niet ga is IBIS en Campanile Dat vind ik niks. Was die Afrika suite niet een beetje zo bedoeld misschien??
Gerrit. Boek dit weekend de afrika kamer in Wieringenmeer en ik hoor t maandag van jou.

wij zijn ook in Akersloot geweest en dat was prima.

ik wacht op jou mening van deze kamer. Net of ik lieg.
Reputatie 1
Badge
Ik zeg helemaal niet dat je leigt. Ik ga daar zeker niet boeken. Weet niet wat ik daar moet doen.
gerrit. Praat dan niet over iets waar je niet geweest bent .je weet niet hoe slecht het daar is voor 175 euro een nacht. Ik wil je wel wat foto's mailen.

hou gewoon je mond als je niet weet waar het over gaat.
Volgens mij heeft niemand iemand anders tegengesproken, ervaringen zijn nou eenmaal persoonlijk en kunnen zelfs op een en dezelfde plek anders zijn en dus zeker op verschillende plaatsen.
Reputatie 6
Badge +5
Ging met mijn zoon vroeger geregeld een weekend op stap naar een mooie plek in Nederland en boekte dan het beste hotel ter plaatse. Altijd goede ervaringen met één uitzondering: een aangekoekt bad. Werd na melding wel onmiddellijk schoongemaakt, met excuses: de kamer had doordeweeks een vaste gebruiker (die met die situatie kennelijk tevreden was).
Reputatie 1
Badge
Ik begrijp niet waarom dhr Zoetebier zich zo moet opwinden. Niemand heeft toch zijn ervaring betwist. Voor mij einde discussie hierover met hem.

Reageer