Consumentenbond.nl
Beantwoord

Inchecken met 'goedkope treinkaartjes'

• 1 november 2019
  • 9 reacties
  • 417 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag,

Onlangs had ik een leuke aanbieding gevonden via: https://goedkoop-treinkaartje.nl

Twee kaartjes enkele reis, waarmee mijn zoon en een vriendje volgende week naar mij toe rijden. Uiteraard worden zij afgezet bij het station door hun moeder en pik ik beide weer op bij het eindstation.

Nu vraagt mijn ex-vriendin zich af of het wel mogelijk is om in te checken met deze actietickets. Zie hier wel een vierkante code staan, maar meen dat de poortjes met NFC chips werken. Iemand hier misschien ervaring mee?

Heb vooralsnog geen reactie van NS gekregen.

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 2 november 2019, 18:15

Poortje

Bekijk origineel

9 reacties

Natuurlijk kun je inchecken met zo’n actiekaartje.

Bij Goedkoop Treinkaartje zitten ervaren OV-mensen.

Als je het kaartje ontvangt staat er in de regel ook bij hoe en waar je het kunt gebruiken.

Reputatie 6
Badge +5

Poortje

Reputatie 1
Badge

Hey! Bedankt, ga ik direct even doorzetten! 

Reputatie 1
Badge

Natuurlijk kun je inchecken met zo’n actiekaartje.

Bij Goedkoop Treinkaartje zitten ervaren OV-mensen.

Als je het kaartje ontvangt staat er in de regel ook bij hoe en waar je het kunt gebruiken.

Goed om te horen! Dank voor je tijd

Reputatie 1
Badge +2

Wat een onzinreactie ; je hoeft helemaal niet in te checken met met zo’n  eenmalig vervoersbewijs. 

Wat een onzinreactie.

Met mijn laatst gekochte actielaartje moest en kon het wel.

Druk u alstublieft wat vriendelijker en genuanceerder uit.

Badge +1

Wat een onzinreactie ; je hoeft helemaal niet in te checken met met zo’n  eenmalig vervoersbewijs. 

Wanneer ik naar het buitenland vlieg print ik een papierenticket van de NS die een QR-code bevat. Met dat code kan ik makkelijk inchecken ook hoewel het een eenrichting ticket betreft. Zonder inchecken gaan de poortjes niet open.

Wat doe jij dan? Over de poortjes heen springen of zoiets?

Reputatie 1
Badge +2

Wat doe jij dan? Over de poortjes heen springen of zoiets?

Je hebt helemaal gelijk ; de stations met poortjes !
Die had ik niet voor ogen bij het typen van mijn reactie.
Ik dacht aan de keren dat ik mensen op het perron bij zo ń in / uitcheck paaltje met een papieren ticket wanhopig probeerde in te checken.

Schaamrood kleurt mijn kaken….

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor alle reacties. Ben er helemaal uit. Inchecken is zeker verplicht en kan inderdaad met de qr code. Enkel bij de poortjes met barcodescanner. 

Reageer