Vraag

Kingpolis slechte zaak

• 3 August 2022
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Ben samen met mijn vrouw in zuid-Duitsland op fiets vakantie, wij zijn met de trein naar begin punt gegaan.

op de tweede dag kom ik ten val, naar het ziekenhuis gereden blijkt middenhandsbeentje gebroken, wordt gegipst ver een aantal ribben gekneusd, en zware kneuzing scheenbeen.

Ik kan dus niet meer verder fietsen, neem contact op met reisverzekering, na veel bellen zouden we met huur auto naar huis kunnen (mijn vrouw rijd)maar fietsen is een probleem, heb Kingpolis gebeld zeer onvriendelijke dame wees er op dat zij de fiets niet zouden ophalen staat in  voorwaarden ook dat we niet meer dan 35 km van het vertrekpunt verwijderd  mochten zijn.

Ze brengen binnen die 35 km je naar het dichtstbijzijnde reparatiepunt, als fiets helemaal niet te repareren is dan moet je zelf zorgen voor transport naar huis, en dan krijg je de kosten van een nieuwe fiets vergoed.

Dit vind ik uitgesproken vreemd, wij fietsen per dag normaal tussen de 70 en 100 km dat betekent dus ze niets meer doen.

Dit gesprek eindigde met de woorden staat in de voorwaarden had u kunnen weten, en geen enkele vorm van fatsoen door bijvoorbeeld te zeggen sterkte of iets dergelijks.

Ik hoop de de Consumentenbond hier wat mee doet, want de uitbreiding van de verzekering met pechhulpdienst is eigenlijk en wassen neus, wat de meeste mensen met een ebike fietsen vaak 35 + km.

7 reacties

Ik zou beginnen met de vraag of iets specifieks voor uw huidige verzekering is of dat ze dat allemaal doen? Ik neem aan dat u ondertussen verschillende voorwaarden heeft gelezen. Is het dan op te lossen met iets als een "fiets module" of zijn er dan reisverzekeringen gericht op fietsvakanties?

In Nederland is er niet zo’n fietsverzekering wij heb de meest uitgebreide verzekering.

En de beperkingen van 35km vanaf vertrekpunt zijn absurd dat daar boven niet meer geholpen wordt.

In Nederland is er niet zo’n fietsverzekering wij heb de meest uitgebreide verzekering.

En de beperkingen van 35km vanaf vertrekpunt zijn absurd dat daar boven niet meer geholpen wordt.

Absoluut, daar heb je niets aan als je op die manier gaat fietsen. Ik snap alleen niet hoe al die andere mensen dat dan doen.

Omdat dat bij veel mensen niet bekend is, en zolang er niets gebeurt gaat dat goed.

op internet zijn verschillende mensen die het wel hebben meegemaakt.

het vreemde is een auto die kapot is wordt terug gebracht bij goede reisverzekering.

Reputatie 2
Badge +2

@H. Westerman Mijn collega's van juridisch advies kunnen je hier eventueel ook mee helpen. Indien je een lidmaatschap heb van de Consumentenbond, kun je altijd bellen naar de juridische ledenlijn via 070-4454545.  Zij zijn op werkdagen geopend tussen 8.30 -18.00 uur.  Mocht je geen lid zijn dan kan je hierover meer vinden op onze site.

Groetjes Shana

Ik vind het toch een beetje een rare voorwaarde en ik heb de voorwaarden van de ANWB er eens bijgehaald en daar kan ik niets vinden over 30km.

Reputatie 5
Badge +5

@H. Westerman In de voorwaarden lees ik dat de 35km vanaf het vertrekpunt zijn. Dus Nederland.

Dat u met de fiets per auto, vliegtuig, trein, een andere plaats heeft waar u gaat fietsen, verandert niets aan uw vertrekpunt!

Dat is de locatie waarop de fiets verzekering staat.

Als u met uw fiets schade heeft in het buitenland, moet in Nederland vastgesteld worden.

Hoe die fiets er moet komen staat niet in de voorwaarden. Maar niet door de maatschappij!

Hierbij wordt uitgesloten dat de Expert half Europa moet afreizen om de schade vast te stellen.

Ik zie ook nergens dat de fiets gerepatrieerd wordt bij onherstelbare schade.

Ja, en of deze verzekering dan zo slecht is weet ik niet, u krijgt wat in de voorwaarden staat en niet meer.

kingpolis voorwaarden 

Hoe stellen wij de schade vast?
De schade moet in Nederland vastgesteld worden. Daarnaast stellen wij (of de expert) de reparatiekosten en schadevergoedingen naar Nederlandse maatstaven vast.

Reageer