Consumentenbond.nl

Koppelverkoop bij Topic Travel?

• 12 september 2015
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

ik boek al 20 jaar tot volle tevredenheid huizen in Frankrijk via Topic Travel. Maar ineens is alles anders. Nu blijkt dat Topic Travel is overgenomen door BelVilla, dus dat zal de reden wel zijn. De prijs van het huis dat we vorig jaar huurden is in dezelfde week 2016 gestegen van 1350 naar 1600 euro per week, een stijging van 18,5%. Maar dat niet alleen: we moeten verplicht een schadeverzekering bijboeken van 2% van de huurprijs. Pure geldklopperij en koppelverkoop.

Vraag: is deze koppelverkoop toegestaan?

2 reacties

Ja dat is toegestaan, koppelverkoop is alleen verboden voor ondernemingen met een economische machtspositie. U kunt makkelijk naar een andere verhuurder.

ik boek al 20 jaar tot volle tevredenheid huizen in Frankrijk via Topic Travel. Maar ineens is alles anders. Nu blijkt dat Topic Travel is overgenomen door BelVilla, dus dat zal de reden wel zijn. De prijs van het huis dat we vorig jaar huurden is in dezelfde week 2016 gestegen van 1350 naar 1600 euro per week, een stijging van 18,5%. Maar dat niet alleen: we moeten verplicht een schadeverzekering bijboeken van 2% van de huurprijs. Pure geldklopperij en koppelverkoop.

Vraag: is deze koppelverkoop toegestaan?

Geplaatst door J. Weert op Sep 12, 2015.
Ik kom er zojuist achter dat er inderdaad een verplichte schadeverzekering is gekoppeld aan de huur van de vakantiewoning.

Is hier dan werkelijk niets aan te doen? Ik ben echt voldoende verzekerd

Reageer