De NS kent een abonnement voor 7 keuzedagen. Die kaartjes moet je per twee maanden gebruiken. Als je een kaartje niet voor de vervaldatum besteedt, dan vervalt die en ben je een deel van je geld kwijt. Op zichzelf al uiterst laakbaar. Heeft de CB daar ooit al eens over aan de bel getrokken? Zou wel moeten.
In coronatijd vervallen voor heel wat abonnees de keuzekaarten omdat je niet mag, niet durft of niet wilt reizen. Mijn vrouw vroeg hoe het zat en pas na enige mails over en weer kreeg ze een vouchercode. Die moet worden ingezet voor 31 december van dit jaar. Alsof het reizen de komende maanden met 40% stoelen eenvoudiger wordt. Voor het verval van de volgende keuzedag moet ze opnieuw gaan mailen en bedelen om een volgende vouchercode. Ik heb ook keuzekaarten en verzamel nu moed om te bedelen om een vouchercode. Ik begrijp niet waarom de NS die keuzedagen niet automatisch en ruimhartiger compenseert. Wie niets aanvraagt, krijgt geen voucher of geld terug. Dat is roof. Kan de CB hier wat mee? Heb jij vergelijkbare ervaringen?
Groet, Marko