Consumentenbond.nl

Onderhouden van ebikes door webshops (Stella, Amslod etc)

• 6 september 2018
  • 12 reacties
  • 1562 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Wat zijn de ervaringen met het onderhoud dat door deze bedrijven wordt gegeven ? Dat ze kunnen verkopen geloof ik wel maar hoe lang duurt het inplannen en hoe goed wordt het onderhoud uitgevoerd?
Mijn ervaring met mijn ebike, gekocht bij de dealer hier in de wijk, is dat ik regelmatig terug moet, zeker in het begin voor allerlei afstellingen en technische gebruikersvragen.
Maar wat als je een klus moet plannen bij Amslod/Stella etc .
Volgens mijn buurman duurt het een paar weken voordat Stella bij je voor de deur staat...

12 reacties

Reputatie 4
Badge +5
In een ander topic trof ik vandaag deze reactie aan @J.W. de Vries - wellicht iets om mee te nemen in je zoektocht naar een servicegerichte webshop?
Reputatie 4
Badge +5
In een ander topic trof ik vandaag deze reactie aan @J.W. de Vries - wellicht iets om mee te nemen in je zoektocht naar een servicegerichte webshop?

Die reactie komt nogal algemeen over. Ik zou het graag specifieker zien:
als je een reparatie meldt, binnen hoeveel tijd staan ze bij je thuis ?
Hoe vaak kun je ze laten komen per maand/kwartaal/jaar ?
Welke kosten zijn hiermee gemoeid, tijdens en na de garantietermijn ?
Hoe is hun deskundigheid ? Zijn ze bekend met fietsmechaniek, versnellingen, spaken, electronica, accu's, frames, ergonomische aspecten, accessoires etc.
Reputatie 7
Weten ze dat niet bij de winkel waar de fiets is gekocht?
Reputatie 4
Badge +5
Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn maar maken ze hun claims ook waar ?
Wij hebben in 2014 onze ebikes bij de lokale dealer om de hoek gekocht en daar zijn we achteraf erg blij om omdat onze fietsen niet erg betrouwbaar bleken. Voor elke klus konden we daar terecht en steeds met veel geduld.
Leveren de webshops die ebikes verkopen ook dergelijke service ?
Reputatie 7
Er zou toch iets over de service in hun algemene voorwaarden en/of de garantie moeten staan lijkt me.
Reputatie 4
Badge +5
Zijn er communityleden die ervaring hebben met service door webshops? In andere topics over problemen bij e-bikes staat niet specifiek of het een web- of fysieke winkel betreft.... 🚴

Wij hebben nu 3 jaar 2 Stella Livorno's en zeer tevreden over de service,meestal binnen een week de Stella bus voor de deur ,of een afspraak bij een servicepunt waar de fiets direct professioneel werd gerepareerd.

Wij hebben andere ervaringen. Heb verleden week vrijdag reparatie aangevraagd voor mijn fiets, er is een spaak stuk, vandaag een email: op 15 OKTOBER komt er een monteur! En ze kunnen nog niet zeggen hoe laat, moet je nog maar afwachten.

Toen we de fietsen kochten, juni dit jaar, leek het ons handig dat de reparaties aan huis werden gedaan. Dat zou hooguit een week duren én ze kwamen zelfs op je vakantieadres!

Nou dat hebben we geweten! Op vakantie in Drenthe deed de accu het niet meer. Display bleef zwart. Gebeld. We mochten naar Meppel  komen met de fiets van de telefoniste. Eenmaal daar wist ze zich dat niet meer te herinneren en moesten we wachten tot er maandag gekeken kon worden of er een bus langs zou kunnen komen. ( het was vrijdag) We zouden die maandag  nog voor een week naar Rockanje gaan! Ja, daar kwamen ze  ook, en anders als we weer thuis waren! Ik ben slecht ter been en zag mijn vakantie in rook opgaan. Gelukkig heeft de plaatselijke fietsenmaker ons geholpen. In 5 minuten was het gepiept!

Koop dus geen Amslod! Service is waardeloos. Ga naar de fietsenhandelaar in de buurt!

Uw ervaringen zijn met Amslod,die van mij met Stella. 

via trustpillot zijn de refferenties voor Stella inderdaad een stuk beter dan die van Amslod.

Reputatie 6
Badge +3

Om te voorkomen dat ze met die busjes kris kras door Nederland rijden moeten ze opdrachten verzamelen om vervolgens de routes te plannen. Veel meer klantgericht werken lijkt me daarom niet mogelijk.

Stella is waarschijnlijk groter dan Amslod, heeft meer busjes rijden en kan daarom wat sneller een reparatie plannen.

Jan H, dat zal best wel, dat van die busjes, maar beloof dan geen snelle service. 

Verzin iets anders; meer servicepunten, waar je terecht kunt met kleine reparaties, aansluiten of samenwerken met de ANWB, ik noem maar wat. Als je veel wilt verkopen, zul je toch ook rekening hiermee moeten houden.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb sterk de indruk dat er veel te veel mankementen aan ebikes zijn. Met alle ongemak en ergernis wat daar mee gepaard gaat. Waaronder dus ook een haperende service . Veel gehoorde problemen die nogal eens na de garantie-periode genoemd worden met de motor en de accu en de display maken die dure fiets nog veel duurder. Daarom zouden de fabrikanten eens kunnen trachten wat aan die zwakke punten te doen . 

Reageer