Sinds Mei 2017 is OPEL verkocht aan de PSA-groep. Deze deal is EXCLUSIEF de auto-communicatie tak OnStar (eigendom van General Motors). De diensten van OnStar worden eind 2020 beëindigd. Sinds de overname van Opel door PSA werden en worden er nog steeds (januari 2019) modellen verkocht met de "OnStar"-voorzieningen, hoewel het kunnen gebruiken van die voorzieningen dus gaat stoppen. Mijn dealer heeft aangegeven nog niets van de importeur vernomen te hebben over mogelijke alternatieven voor OnStar.
Wie kan hier iets meer over vertellen?? Ik ben benieuwd!!
(Ps. De diensten van OnStar zijn het eerste jaar gratis en vervolgens dient een abonnement (á € 9,95 p/mnd) afgesloten te worden. De diensten worden per eind 2020 gestaakt. De technische voorzieningen in de auto (waar dus ook voor betaald is bij aanschaf van de auto) blijven in de auto aanwezig)
icon
Beste antwoord door E.T. Wiersum 29 januari 2019, 14:00
Als de importeur het niet weet , zullen de lezers hier het ook niet weten . Als de dienst stopt , is het zeer de vraag of ze bereid zijn tot enige vorm van tegemoetkoming . De vraag is of ze dat wettelijk zomaar mogen . Moreel deugt het in ieder geval zeker niet als ze niets doen vind ik. Die € 9,95 p/m vind ik ook erg duur als je rekent wat dat in 10 jaar kost.
Bekijk origineel