Consumentenbond.nl
gratis artikel

Pakketreizen: zo herken je ze

• 29 september 2020
  • 6 reacties
  • 545 Bekeken
Pakketreizen: zo herken je ze
Badge +8
  • Moderator
  • 1794 reacties

Uit onze steekproef blijkt dat reisorganisaties en reisbureaus hun online klanten slecht informeren over de soort reis die ze boeken en de annuleringskosten. Consumenten zijn hierdoor niet goed op de hoogte van hun rechten.

In dit gratis artikel uit de Consumentengids van oktober 2020 en ons nieuwsbericht lees je hier meer over.

Weet jij bij het boeken van je reis of het om een pakketreis gaat? Praat mee!

6 reacties

Hallo!

Ik ben een ‘solo reiziger’ en zie steeds meer hotel aanbiedingen (overnachting en diner)

voorbijkomen waarbij er doodeenvoudig van wordt uitgegaan dat je met z'n tweeën boekt.

Mag dat zo maar en moet ik als soloreiziger dan een tweepersoonskamer plus een diner voor

twee betalen om daarvoor in aanmerking te komen…?

Ik heb de vraag gesteld op een tweetal websites maar men geeft mij geen antwoord. 

Vriendelijk dank voor (eventueel) antwoord!

Met groet; H. Keestra, Enschede

Zeker, waarom zou men geen aanbieding voor twee personen kunnen doen, denkt u dat dit de verplichting geeft ook een aanbieding voor één of drie personen te doen?

A.Deen: “...denkt u dat dit de verplichting geeft ook een aanbieding voor één of drie personen te doen?”

Het gaat U niet aan wat ik denk en een antwoord op mijn vraag geeft U ook niet.  Ik raad U aan Uw tijd zinvoller te besteden!

A.Deen: “...denkt u dat dit de verplichting geeft ook een aanbieding voor één of drie personen te doen?”

Het gaat U niet aan wat ik denk en een antwoord op mijn vraag geeft U ook niet.  Ik raad U aan Uw tijd zinvoller te besteden!

Bedankt voor uw zinvolle advies maar ik geef het antwoord wel in de bevestiging op uw vraag, “mag dat zomaar” en het antwoord is “zeker” en daarna doe ik een poging uw eigen denkprocessen te stimuleren maar ik begrijp dat dat niet op prijs gesteld wordt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hotels mogen zelf weten hoe ze adverteren met aanbiedingen . Ze concentreren zich op wat het meest geboekt wordt en wat voor hun ook het voordeligst is . Voelt ongetwijfeld wat discriminerend en dat is niet prettig voor alleenreizenden . Die betalen meestal ook meer . Niks aan te doen in een vrije markt als daar geen regels voor zijn en die zijn er niet voor zover ik weet .

Dank U E.T. van Wiersum; ik zal het desbetreffende hotel bellen en proberen af te dingen…

Misschien dat ze daar gevoelig voor zijn  :thinking:  ?

't Is niets anders dan gejammer en geklaag wat de hotel- en horeca branche betreft  (corona) dus je zou denken dat ze wat toeschietelijker zijn. 

Ik beschouw dit topic echter wel als gesloten aangezien we hier verder kennelijk geen stap vooruit komen!

Ik dank U allen van harte voor de medewerking!

Reageer