Consumentenbond.nl

Pas op, nieuwe vorm van autohuurfraude, bij Interrent Barcelona

• 8 december 2018
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

Wij zijn onlangs slachtoffer geworden van een nieuwe vorm van autohuurfraude, althans, ik heb er nog nergens over gelezen.

We hadden een auto gehuurd bij Interrent op de luchthaven van Barcelona. Voor terugbrengen trouw volgetankt en onbeschadigd ingeleverd. De medewerker controleerde de auto, vertelde ons dat alles in orde was en vroeg me te tekenen op het scherm van zijn PDA. Op deze PDA waren verder geen gegevens zichtbaar.

Thuisgekomen bleek dat we getekend hadden voor een tank die slechts voor driekwart vol was en werd ruim €50 in rekening gebracht, voor ongeveer 13 liter benzine. Toen ik nog eens goed keek zag ik echter tot mijn verbijstering dat de kosten voor het zogenaamde aftanken van de auto al 2 UUR VÓÓR INLEVERING was afgeschreven.

Oftewel, al voordat wij überhaupt onderweg waren naar de luchthaven wist Interrent al dat wij de auto in zouden leveren zonder volle tank. Het lijkt erop dat ze de timing niet goed op orde hadden. Eén en ander is aantoonbaar met bonnetjes en creditcardafschrift. Interrent reageert niet op mijn klacht, verschuilt zich erachter dat ik getekend heb.

2 reacties

Een heel vervelende ervaring voor u! Ikzelf heb zojuist ook een slechte ervaring met Interent (rr).
De borg a 865 euro waarmee mijn creditcard werd belast is pas na 3, na inlevering van de auto, en enkele telefoontjes en mails verder, teruggestort met de mededeling dat ze betaling al veel eerder hebben gedaan maar na onderzoek bleek dat gelogen! Geen excuses helemaal niets!
De borg a 865 euro waarmee mijn creditcard werd belast is pas na 3, na inlevering van de auto, en enkele telefoontjes en mails verder, teruggestort
3 seconden, 3 minuten, 3 uren, 3 dagen, 3 weken, 3 maanden, 3 jaren?

Reageer