Consumentenbond.nl

postnl inklaring douane

• 13 januari 2021
  • 11 reacties
  • 265 Bekeken

Ik krijg nog 3 pakketjes uit china 

er staat bezorgtijd nog niet bekend

vul voor aangifte iets bij de douane in, helemaal geen mail gekregen voor informatie.

troep service!

postnl klantenservice gebeld, krijg ik iemand aan de lijn die niet eens nederlands kan het gaat om deze t&t  

LZ578931731CN

LZ575486372CN
LZ543008481CN

er staat zending wordt ingeklaard in land van bestemming al een aantal dagen

al een mail gestuurd naar bva-imac@postnl.nl

met een of andere informatie wat er precies in moet staan weet ik niet!

wtf moet k doen!

en ik wil nuuu een klacht indienen

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

bij bestellingen uit china moet je toch standaard rekening houden met een paar weken? zit je daar al aan? en die t&t code lijken (nog) geen PostNL codes. 

En voor verzend problemen moet je bij de verzender zijn, niet bij de onderliggende bezorgdiensten.  

Ja zit ik allang aan levering duurt nu al 3-4 weken.

Jawel maar postnl international tracking

Ik wacht gewoon op een reactie van postnl 

schandalig!

Reputatie 5
Badge +4

3-4 weken levertijd uit China is echt niet uitzonderlijk. Zeker niet in deze Corona tijd.

Volgens Google Translate ligt je pakketje (ik heb er 1 gecheckt) bij de douane in afwachting van controle. Wat niet zo vreemd is, aangezien je blijkbaar niet weet welke informatie je moet verstrekken. 

Postnl heeft er niets mee te maken, daar zit de vertraging niet.

Google translate?

3-4 weken levertijd uit China is echt niet uitzonderlijk. Zeker niet in deze Corona tijd.

Volgens Google Translate ligt je pakketje (ik heb er 1 gecheckt) bij de douane in afwachting van controle. Wat niet zo vreemd is, aangezien je blijkbaar niet weet welke informatie je moet verstrekken. 

Google translate?

Google translate?

Postnl geeft aan zending wordt ingeklaard in land van bestemming 

Reputatie 5
Badge +4

Ja, Google Translate https://t.17track.net/nl#nums=LZ578931731CN

@Gebruiker1610508979 ben je er van op de hoogte dat vanaf 1 januari er geen vrijstelling meer is voor oakhes onder de €22 en er dus ihvv altijd altijd de handling fee en btw gaat betalen? Ik snap niet goed waar je over wil klagen maar als het de vertraging is bij inklaren dan denk ik dat het daar door veroorzaakt is. 

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1610508979 ben je er van op de hoogte dat vanaf 1 januari er geen vrijstelling meer is voor oakhes onder de €22 en er dus ihvv altijd altijd de handling fee en btw gaat betalen? Ik snap niet goed waar je over wil klagen maar als het de vertraging is bij inklaren dan denk ik dat het daar door veroorzaakt is. 

Nee, dat kan de oorzaak niet zijn, want de ingangsdatum is verschoven naar 1 juli 2021  https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/douane/uitstel-ingangsdatum-nieuwe-eu-btw-richtlijn-e-commerce

Nee, dat kan de oorzaak niet zijn, want de ingangsdatum is verschoven naar 1 juli 2021  https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/douane/uitstel-ingangsdatum-nieuwe-eu-btw-richtlijn-e-commerce

Wow, dat is leuk nieuws, dat had ik nog nergens gelezen.

De staatssecretaris schrijft dat de belastingdienst het pas in 2024 kan implementeren.
Een verder uitstel, is hierdoor niet uitgesloten.

Reageer