Consumentenbond.nl

pushmails loterijen

• 17 januari 2021
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

Badge

Aantal keren per week ontvang ik mails van bankgiro,post en vriendenloterij die iets gratis geven bij meespelen loterij, wat er niet exlpiciet staat is dat je nadeze gratis maand gewoon maandelijks meedoet en het bedrag wordt afgeschreven.

Dit valt onder misleiding, ik speel immers al mee,  verzoeken om mij deze mails niet meer toe te sturen worden genegeerd.

Gaat de consumentenbond dit aanpakken?

3 reacties

Op de site van de Vriendenloterij staat ook een balk waar je je email adres in kunt voeren.
Geen controle of je het wel zelf bent.

Badge +8

Beste @R. Postma, dank voor het signaal. Klachten over post die namens loterijen wordt verstuurd zijn ons al wel bekend. We hebben hier een aantal jaar geleden aandacht aan besteed. Ik geef nu door dat het in dit geval om e-mails gaat. Omdat je schrijft dat je verzoeken om je uit te schrijven voor dit soort mails worden genegeerd, zou je ervoor kunnen kiezen een melding van spam te doen bij spamklacht.nl. Bij voldoende meldingen zal de ACM, Autoriteit Consument & Markt, optreden.

Reputatie 7
Badge +6

Wij krijgen al jaren briefpost van de Postcodeloterij bestemd voor de buren . Hun huisnr. heeft een A als toevoeging en die staat er niet op . Postbodes letten blijkbaar alleen op adres en niet op naam , een enkele uitgezonderd . Buurvrouw schijnt ooit een keer meegedaan te hebben en heeft ook geen behoefte aan die troep . Heb gevraagd er wat aan te doen , zonder resultaat . Nu maar een brandbrief gestopt in de portvrije retourenvelop die morgen op de post gaat . Ben benieuwd , maar ik verwacht er niks van….

Reageer