Stella Fietsen, slachtoffer van hun succes?

• 29 August 2020
  • 20 reacties
  • 1006 Bekeken

Uitstekende verkoop en prima aflevering tot in details piekfijn in orde. Jammer dat dat teniet wordt gedaan door de afschuwelijke ervaring met onbeantwoorde emails en telefoontjes die niets opleveren na ellenlange wachtmuziek en vervelende reclameboodschappen.

20 reacties

Wat ze er niet bij vertellen als je een Stella Fiets koopt:
- levertijd is maanden, niet 5 dagen
- service aan huis duurt minimaal een week (ook bij iets eenvoudigs als een lekke band)
- Maken afspraak voor service aan huis is zeer inflexibel, je moet maar de tijd en dag accepteren die zij voor je bedenken.
- Een onderhoudsbeurt afspreken kan alleen in het laagseizoen (okt-maart)
Als ik dit van te voren had geweten had ik een ander merk, via de fietsenmaker gekocht

wij hebben juist zeer goede ervaring met Stella, 3 jaar geleden 2 livornofietsen gekocht en nu 10000 op de teller.goede service.Stella winkel op 10 km.volgende keer weer stella,

Badge

vriendelijk ontvangen dat wel....maar fietsen gekocht...eentje uit voorraad : bij ophaling werkte het achterlicht van de fiets niet, de monteur had geen tijd om na te kijken en we zouden binnen 48 uur een monteur mogen ontvangen - na wat telefoontjes en mailtjes na een week waarbij telkens heel lang wachten aan de servicelijn - er mag geen monteur komen wegens die zogenaamde lockdown vanuit nederland - er zijn nochtans filialen/monteurs ook in Belgie niet ? en ondertussen ? het rijdt hier vol Nederlanders in België behalve de monteurs van stella dan ?? ondertussen 2 maand verder licht nog steeds kapot en nog geen monteur gezien we horen ook niets fiets nr 2 de damesfiets, verkoper belooft levering laatse week augustus terwijl hij half oktober op het contract schrijft waarbij ik vraag waarom zet u oktober als u augustus 'zegt' nou ja....die fiets komt heus wel eind augustus maakt u zich geen zorgen - wel dus !! deze week gebeld de fiets komt zeker pas in oktober van augustus is helaas geen sprake dat kan/kon echt niet !... besluit verkopers, loze praatjes en beloftes niet nakomen, aan de telefoon ellendig lang wachten en nog steeds geen oplossing, levering of tegemoetkoming.....fiets zonder achterlicht is best gevaarlijk....denkt Stella hier ook even aan of zullen we 'overdag' even langs de 'action' fietsen voor een zaklampje ? echt niet blij ! The story continues.....men zou vandaag langskomen - 22/9 - om de fiets na te kijken...heeft u iemand gezien of gehoord ??? wij niet !! schandalig !! VERVOLG :ondertussen zijn we 13 oktober, nog steeds geen monteur gezien, Stella had ons beloofd weer op te bellen om een afspraak te boeken.....nada niets niemand gehoord of gezien, ook mijn nieuwe damesfiets beloofd 1 of 2 de week okt is niet aangekomen, noch bericht hierover...zowizo was deze in augustus beloofd.... @stellafietsen is er iemand thuis ? (lees : bent u alleen bezig met veel fietsen verkopen maar niet met service verlenen ??)

Zelf een verkoper op bezoek gehad voor een proefrit. Zeer ontevreden over hun pricing beleid. Geen touw aan vast te kopen. Is niet transparant, acties zijn niet tijdelijk maar gelden altijd. Bovendien zijn de blikvangers fietsen die nie leverbaar meer zijn of een zeer lange levertijd hebben. Wanneer je appels met appels vergelijks is Gazelle goedkoper. Deze laatste dus gekocht.

Badge

Ik ben ook (in 2019) in goed vertrouwen de winkel binnengestapt.

Koffie, praatje, proefrit en gekocht.

Een Vienna met voorwielmotor, prima fiets. Lage instap wegens (toekomstige) leeftijd. Blijkt ook een prima idee geweest, kleinkind achterop.

Eerste en 2e beurt aan de voordeur, prima. Zelfs een tussetijdse vervanging van het stuur omdat dit in theorie zou kunnen sneuvelen. Rechter handvat hierbij een beetje slordig afgemonteerd, dat terzijde. 

Echter: nu heb ik een technisch probleem, de ondersteuning is (onderweg) weggevallen, dat valt niet mee. Een paar trucs geprobeerd om hem wakker te schudden, geen succes.

En dan: Probeer Stella maar eens te pakken te krijgen, ruim 1 minuten in de wacht, feitelijk onmogelijk om direct contact te leggen lijkt veel op een ontmoedigingsbeleid. Dat zijn minpunten. Ik denk dat ik ze maar eens ga overvallen, in de winkel. Fiets ontdoen van fietstassen en kinderzitje, achter op de (auto)fietsendrager en toedeledokie, maak hem maar. 

Ik vind ik de garantievoorwaarden dusdanig lastig geschreven dat een gemiddelde analfabeet er echt op stuk loopt. In het algemeen 5 jaar maar met een horde mitsen en maren. 

Achteraf denk ik: had ik me maar eerst goed ingelezen over Stella, dan had ik wellicht iets anders gekocht, puur vanwege het (voorlopig) lastige service-aspect. 

Mocht de overval-techniek werken, dan meld ik me nader.

Badge

Ik ben ook (in 2019) in goed vertrouwen de winkel binnengestapt.

Koffie, praatje, proefrit en gekocht.

Een Vienna met voorwielmotor, prima fiets. Lage instap wegens (toekomstige) leeftijd. Blijkt ook een prima idee geweest, kleinkind achterop.

Eerste en 2e beurt aan de voordeur, prima. Zelfs een tussetijdse vervanging van het stuur omdat dit in theorie zou kunnen sneuvelen. Rechter handvat hierbij een beetje slordig afgemonteerd, dat terzijde. 

Echter: nu heb ik een technisch probleem, de ondersteuning is (onderweg) weggevallen, dat valt niet mee. Een paar trucs geprobeerd om hem wakker te schudden, geen succes.

En dan: Probeer Stella maar eens te pakken te krijgen, ruim 1 minuten in de wacht, feitelijk onmogelijk om direct contact te leggen lijkt veel op een ontmoedigingsbeleid. Dat zijn minpunten. Ik denk dat ik ze maar eens ga overvallen, in de winkel. Fiets ontdoen van fietstassen en kinderzitje, achter op de (auto)fietsendrager en toedeledokie, maak hem maar. 

Ik vind ik de garantievoorwaarden dusdanig lastig geschreven dat een gemiddelde analfabeet er echt op stuk loopt. In het algemeen 5 jaar maar met een horde mitsen en maren. 

Achteraf denk ik: had ik me maar eerst goed ingelezen over Stella, dan had ik wellicht iets anders gekocht, puur vanwege het (voorlopig) lastige service-aspect. 

Mocht de overval-techniek werken, dan meld ik me nader.

Waar ik schreef 1 minuten moest staan 11 minuten, laat dat duidelijk zijn.

Badge

Ik meld me nader: Heb de fiets naar Stella Best gebracht, ben binnengestapt. Vraag: komt u een fiets ophalen? Nee, kom er een brengen. Kapot. Geen probleem, rij maar binnen in de werkplaats. De reparateurs daar: vriendelijk, behulpzaam. Probleem zo gevonden. Op korte termijn wordt dit opgelost. Sensortje kapot. Meteen maar gevraagd om een onderhoudsbeurt te doen. Geen probleem, ik krijg een telefoontje. Het gedoe op de website schiet niet op, de ouderwetse fietsenmakersbenadering wel.

Badge +5

Hi @Jan uit Eindhoven en welkom op de Community. Dank voor het delen van jouw ervaring en de tip! Super te lezen dat het probleem is verholpen :blush:

Badge

Dus helemaal naar wens uitgevoerd. De ouderwetse benadering werkt dus best in Best. De website en telefoon is niet zo best. Een appje gaf na ongeveer een dan wel een reactie met probleemgerichte vragen. 

Badge

Vandaag besloten om electrische fietsen te kopen,

Keuze gevallen op Stella past het beste bij ons en goed geholpen, Gazelle en de anderen beetje lui of arrogant ik weet het niet, geïnteresseerde klant  die 2 fietsen wil kopen en dat duidelijk aangeeft laten ze zo lopen doei.... ? Vreemd toch minimaal 5 a 6 duizend eurotjes doei! Maar goed de e-fiets zeer interessant. Uiteindelijk 1800 per fiets mooie prijs wel voorwiel aandrijving,  prima ben benieuwd op lange termijn. We zijn geen super fietsers maar met deze aankoop meer op de fiets mede ook om mijn gezondheid. Stella heeft het inzake de verkoop goed voor elkaar belt gelijk terug doen niet moeilijk om te testen de bus bij ons thuis gehad en de winkels bezocht. ( Niet alleen van Stella) verkopers slecht geïnformeerd wist op den duur meer als de verkoper ook bij Stella doordat er verschillende prijzen waren gehanteerd gebeld en om uitleg gevraagd uitleg gekregen bla bla bla en afspraak gemaakt voor de bus prima geregeld. Zoals vele verkopers vertelden "je moet de fiets uitzoeken die het beste bij je past" tuurlijk snap ik.

Heb me gerergerd aan de winkel verkopers. Ik wilde een fiets voor mijn bedrijfje om producten te  bezorgen ik mag/kan niet auto rijden dan maar op de fiets is het idee en kan de BTW terug krijgen en de fiets afschrijven win win win.…

Heb vandaag de factuur ontvangen ik ben niet de beste in boekhouden maar ook niet de slechtste denk ik..…

Fiets van mijn vrouw 1820 en ik dezelfde andere kleur ook 1820 we kregen 400 euro korting. Ik boek de factuur na de betaling gelijkijk in de administratie, want het mocht overgemaakt worden ivm paslimiet heel aardig schept vertrouwen. Onduidelijke factuur alles inclusief en het BTW tarief vermeld per product. Ik kom er niet helemaal uit als ik BTW uit het inclusief filter want alles is incl. Lijkt het of ik zelf de korting betaal.... en geen voordeel heb als ondernemer. Ik moet eea nog verifiëren maar is iemand hier bekend mee of maak ik een denk/rekenfout. Gastvrije Groet, de Barista

Reputatie 4
Badge +5

@BuiterBarista Uw fiets verhaal helder.

Maar voor uw kleine bedrijfje zou u een "piep"klein cursusje boekhouden moeten volgen.

Bij de belastingdienst krijg je geen korting!

Of uw administratie uitbesteden.(optie)?

Badge

Ondanks dat ik wat moeite had met het lezen en begrijpen van de factuur, tot nu zeer tevreden over Stella fietsen als de afhandeling, Service en kwaliteit van de gekochte fietsen net zo zijn teken ik er voor, Oh dat heb ik al gedaan 📝 .  €1820,00 voorwiel aandrijving met een hogere cappaciet batterij 522wh + carefree chip. prima prijs nu de fiets en we zien verder.

Badge

@BuiterBarista Uw fiets verhaal helder.

Maar voor uw kleine bedrijfje zou u een "piep"klein cursusje boekhouden moeten volgen.

Bij de belastingdienst krijg je geen korting!

Of uw administratie uitbesteden.(optie)?

Beste 16445967238.

Hartelijk dank voor uw reactie.  Uw tip heb ik gelijk opgevogd, het was een denk en rekenfout van mij excuses.

Dat de belasting geen korting geeft is is niet waar! 

Heb trouwens mijn administratie uitbesteed, dat wil niet zeggen dat ik domweg de facturen doorstuur naar mijn boekhouder! De factuur is voor mij niet duidelijk voornamelijk de uitsplitsing.  

Uw reactie verbaasd mij, het is doordrenkt van cinisme en chachrijn, een "piep" klein beetje socialer was mooier geweest.  

Reputatie 7
Badge +6

Als de bedragen alleen incl BTW zijn genoemd , zal het voor de boekhouder geen probleem zijn om de BTW-bedragen daarbij te berekenen . Ik zie het probleem niet . 

Reputatie 4
Badge +5

@BuiterBarista Ja  u heeft gelijk bij deze: piep"klein cursusje, wordt dan: een "piep" klein beetje socialer.

”doordrenkt van cinisme en chachrijn” lees dat als: opbouwende kritiek. Ik probeer  u wel te helpen.😥

Als de bedragen alleen incl BTW zijn genoemd , zal het voor de boekhouder geen probleem zijn om de BTW-bedragen daarbij te berekenen . Ik zie het probleem niet . 

Voor de belastingdienst moet je een factuur hebben met vermelding van de BTW, mensen noemen het ook wel een BTW-factuur. Nou is altijd de vraag of ze het ooit controleren maar het is wel verplicht.

Badge

Bedankt voor de reactie. Klopt wat u schrijft.

Natuurlijk weet een boekhouder dat.

Blij dat u het probleem niet ziet, ik zie en zag ook geen probleem.

@BuiterBarista Ja  u heeft gelijk bij deze: piep"klein cursusje, wordt dan: een "piep" klein beetje socialer.

”doordrenkt van cinisme en chachrijn” lees dat als: opbouwende kritiek. Ik probeer  u wel te helpen.😥

Klopt maar het is de toon die de muziek maakt, en juist geschreven teksten kunnen gevoelige snaren raken, terwijl dat niet zo wordt bedoeld.   

Badge

Voor de belastingdienst moet je een factuur hebben met vermelding van de BTW, mensen noemen het ook wel een BTW-factuur. Nou is altijd de vraag of ze het ooit controleren maar het is wel verplicht.

Ook dit klopt helmaal meneer Wiersum, wordt ook gevraagd bij het inschrijven ander krijg je geen uitgesplitste factuur. 

Reputatie 4
Badge +5

@BuiterBarista excusez moi, het  zeker niet mijn bedoeling om u op uw ziel te trappen. Ging een beetje uit, van de door u aangeleverde gegevens.

Ja  mijn typevinger gaat wel eens sneller als mijn gedachte. 
ik vind mezelf wel steeds milder in mijn reacties.😔(ga mijzelf steeds aardiger vinden)🤐of niet?

Badge

@BuiterBarista excusez moi, het  zeker niet mijn bedoeling om u op uw ziel te trappen. Ging een beetje uit, van de door u aangeleverde gegevens.

Ja  mijn typevinger gaat wel eens sneller als mijn gedachte. 
ik vind mezelf wel steeds milder in mijn reacties.😔(ga mijzelf steeds aardiger vinden)🤐

Geen probleerm hoor maar het is de toon die de muziek maakt, en juist geschreven teksten kunnen gevoelige snaren raken, terwijl dat niet zo wordt bedoeld.   

Reageer