Consumentenbond.nl

SYNC3 navigatie van Ford

Toon eerste bericht

258 reacties

Ook mij lukt het niet het Sync 3 navigatiesysteem, van mijn Ford Fiesta 2018 (via autoleasecollectief Consumentenbond) te updaten. Wel de algemene software update. Alles volgens voorschriften Ford website gedaan. Deze blijft zeggen dat de kaarten up to date zijn, wat beslist niet zo is. Mail naar Ford heeft weinig zin. Hoe duidelijk je de vraag ook stelt, je krijgt alleen te horen hoe je het systeem moet updaten, wat allemaal al gedaan is, en niet de kaarten. Om moedeloos van te worden. Misschien kan de Consumentenbond hier nog eens achteraan gaan?
@Arjen Oving @M.E. van de Graaf Ik heb het toevallig vandaag nog een keer geprobeerd, en nu geeft de website wel aan dat er een update is. Hij (in ieder geval voor de Fiesta 2018) te downloaden via deze link: http://ivsu.eubinaries.ford.com/owner-package/14106405249389392094/Map_22100639722_Update.zip.
Reputatie 6
Badge +6
@B. Dierx : Bedankt voor het plaatsen van een update!
andresikkema schreef:

A. de Vries schreef:

Gebruiker1535463737 schreef:

Sinds gisteren is de officiele kaart update via de Ford site verkrijgbaar en te downloaden / installeren. Je kan het dus nu ook zelf uitvoeren, scheelt weer een rit naar de dealer!
Wel de engelse site gebruiken en dan je VIN nummer invoeren
https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/
Er zit tevens een keurige beschrijving bij van hoe het moet worden uitgevoerd.
De handleiding heb ik bijgevoegd!

Vanochtend na uitpakken bestanden op een usb disk van 32 gb, aan de slag gegaan volgens de handleiding. Het was even spannend of de update werd herkend, maar na plaatsen usb stick, heel even wachten en het gaat vanzelf.
Je moet wel geduld hebben, want het gaat in 2 fases, wel goed beschreven en houd je aan de handleiding.
Na ongeveer 1 1/2 uur ben ik eindelijk voorzien van de officiele F7 navigatie kaarten
Ik kan iedereen aanraden om dit dus zo zelf uit te voeren, wel geduld hebben en zorg dat je usb stick op het juiste formaat wordt geformateerd, staat allemaal in de handleiding die je kan downloaden.

Er is mij verteld dat tijdens de update de motor van de auto moet draaien, klopt dit .
Hoe heeft u dit gedaan

Reputatie 2
Badge +2
Even een korte update over de uitspraak van de Reclame Code Commissie. Aangezien Ford Nederland in beroep ging tegen de uitspraak van de RCC werd er gisteren opnieuw een zitting gehouden. Binnen vier weken doet de RCC uitspraak.
Reputatie 2
Badge +2
Helaas heeft het College van Beroep van de Stichting Reclame Code de klacht van de Consumentenbond over Ford alsnog afgewezen. Het College stelt dat consumenten op basis van de informatie op de website van Ford niet hoeven te verwachten dat nieuwe auto’s altijd met recente kaarten worden geleverd. Wij vinden dat fabrikanten de kaarten regelmatig (minimaal 1 keer per jaar) moeten updaten.

Gelukkig heeft de laatste kaartupdate voor veel mensen een deel van de problemen verholpen. Heb jij nog wel problemen met de navigatiekaarten van Ford? Laat het ons weten.
Reputatie 7
Badge +5
Ik denk dat vrijwel alle bezitters dat vinden , Andre . Bijkomend probleem is daarnaast ook nog , dat voor die updates bij de meeste merken schandalige prijzen worden gevraagd.
Reputatie 2
Badge +2
Eens. Zeker als er in de documentatie en reclamemateriaal wordt gekoketteerd met "het modernste systeem ooit".
Ik blijf overigens van mening dat Ford niet conform de koopovereenkomst levert:
  • In de documentatie staat dat het om HERE kaartmateriaal gaat. Dat is niet het geval.
  • Dat wordt nog versterkt door de oproep om kaartfouten door te geven. Aan HERE.
  • Het kaartmateriaal is nu nog steeds meer dan twee jaar oud. Er is zelfs geen nieuwere versie te koop.
  • Verder staat er dat er mobiele telefoon APPs aan SYNC3 gekoppeld kunnen worden. Dat kan echter niet. Er staan er twee (!) in de Nederlandse App store van Ford. Zelfs die zijn niet te koppelen.
  • De spraakopdrachten voor de "intuïtieve voice control" staan in de documentatie in het Engels aangegeven. Dat werkt niet in een Nederlandse auto.
Vermoedelijk vindt de reclame code commissie het ook wel prima als de supermarkt dagen oud paardenvlees levert als er op staat dat het dagvers rundvlees is. Paardenvlees bederft immers niet zo snel.

Wat mij betreft is de discussie nu gesloten en is Ford geen kandidaat meer voor mijn volgende auto's.

Reageer