Consumentenbond.nl

SYNC3 navigatie van Ford

• 27 februari 2017
  • 270 reacties
  • 95048 Bekeken

Toon eerste bericht

270 reacties

Vreemd, vind ik toch op Marktplaats 2 advertenties waarbij ze beloven dat dit originele updates zijn. € 119,-- en € 99,--.Weet iemand of dit ook de juiste zijn. ik durf niet zomaar te gokken.https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software...

https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software...
Ik heb een Ford Focus aangeschaft in januari 2016 (model 2015), direct gemeld dat de software verouderd was. Reactie dealer: aan het eind van het jaar komt er een update tegen een aktieprijs van €89,--

Direct gemeld dat Ik jaren in de professionele software verkoop gezeten heb (Microsoft, Delphi, etc.) en die waren qua prijs velen malen duurder en daar had je binnen het jaar recht op alle updates.

Nu blijkt dat voor SYNC 2 reacte dealer op hun website:

De SD kaart voor auto's met een SYNC 2 systeem is sinds kort ook beschikbaar. Deze SD kaart bevat de meest recente data van kaartleverancier HERE. De prijs van deze SYNC 2 update is € 265 incl. BTW en kan op dezelfde manier bij ons besteld worden als de overige kaartupdates.

Ik voel mij dan ook belazerd door Ford en de dealer.

Plak nu maar weer mijn TomTom met lifetime updates op de voorruit bij langere trips.
Reputatie 3
Badge +2
Ook na onze Twitter oproep van gisteren hebben we nog steeds geen reactie gekregen van Ford NL. Daarom het verzoek om onze tweet zoveel mogelijk te retweeten: https://twitter.com/Consumentenbond/status/885468894051414018. Hopelijk schudt dat wat mensen wakker bij Ford Nederland. Alvast bedankt!
Deze week contact gehad met Ford klantenservice. De update pagina voor Sync 3 komt niet half juli, maar half augustus op zijn vroegst beschikbaar.Doe alstublieft uw beklag bij Ford Nederland. Ze zijn blij met klachten, want dan kunnen ze dit bij het hogere management aankaarten. Hun gegevens:Customer Relations Center

Telefoonnummer: +31 70 7703 777 E-mailadres: klanten@ford.com Ford Nederland T.a.v. CRC Postbus 1751180 AD Amstelveen

Doen!
[quote]

Doe alstublieft uw beklag bij Ford Nederland. Ze zijn blij met klachten,

Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij Ford "blij" zijn met klachten. Er wordt nu al niet gereageerd op mail, althans niet op die van mij, en ik vraag niks bijzonders.

Zie de reactie van Arjen die krijgt zelfs geen reactie.
Reputatie 2
Badge +2
Vanaf 31 juli gaat mijn claim van € 300,- per maand wegens niet-conforme levering en structurele waardevermindering van mijn Mondeo met Sync3 weer lopen. Deze loopt via de dealer want die is juridisch verantwoordelijk. Voor de tekst van de claim zie mijn bijdrage van 14 juni j.l. In aanvulling daarop verlang ik nu een aantoonbare actieve bijdrage van de dealer.
Reputatie 1
Badge

Vanaf 31 juli gaat mijn claim van € 300,- per maand wegens niet-conforme levering en structurele waardevermindering van mijn Mondeo met Sync3 weer lopen. Deze loopt via de dealer want die is juridisch verantwoordelijk. Voor de tekst van de claim zie mijn bijdrage van 14 juni j.l. In aanvulling daarop verlang ik nu een aantoonbare actieve bijdrage van de dealer.

Geplaatst door J. Wind op Jul 15, 2017.

Ik ben erg benieuwd of hier ook daadwerkelijk iets uitkomt. Zou je dat hier willen laten weten?
Reputatie 1
Badge

Ook na onze Twitter oproep van gisteren hebben we nog steeds geen reactie gekregen van Ford NL. Daarom het verzoek om onze tweet zoveel mogelijk te retweeten: https://twitter.com/Consumentenbond/status/885468894051414018. Hopelijk schudt dat wat mensen wakker bij Ford Nederland. Alvast bedankt!

Geplaatst door Arjen Oving op Jul 14, 2017.
Wanneer je de link volgt kom je op een foutmelding uit, dit komt door de punt aan het eind. Hier de rechtstreekse link: https://twitter.com/Consumentenbond/status/8854688...

SVP zo veel mogelijk retweeten!
Reputatie 5
Badge +7
Dank voor je alertheid en melding, inmiddels heb ik de link hersteld.

Wanneer je de link volgt kom je op een foutmelding uit, dit komt door de punt aan het eind.Geplaatst door rmoorlag op Jul 15, 2017.
Heb contact gehad met Ford Nederland en daar ook mijn klacht neergelegd. En ook nog een reactie gehad die ik graag deel.De kaarten van de update van april 2017 hebben de data van eind 2015. Men geeft aan dat er 18 maanden nodig zijn om de date geschikt te maken voor Sync2.Ook wordt verteld dat dit door een externe partij (welke wordt niet verteld) wordt uitgevoerd en dat men geen invloed heeft op tijdsduur en de kosten daarvan. Men is genoodzaakt om dit dus door te berekenen aan haar klanten.Overigens is het niet Here die de 18 maanden nodig heeft. Zij leveren alleen de data en wat Ford daarna met die data doet is onder verantwoording van Ford zelf.Ik ben zeer teleurgesteld in hoe Ford nu met mij omgaat, ik krijg alle begrip maar iets ondernemen om ook maar iets naar mij tegemoet te komen zit er niet in. Helaas ziet het nu naar uit dat de in december 2016 gekochte Ford Focus (van januari 2015) ook de laatste is geweest. Hoe zeer ik ook uitermate tevreden ben over de rij eigenschappen.
Reputatie 2
Badge +2
Graag laat ik u weten dat Ford Nederland via mijn dealer € 500,- compensatie heeft uitbetaald voor de non-conformiteit van SYNC3 sedert aflevering van mijn Mondeo in januari 2017 tot eind juli. Ook is toegezegd dat een nieuwe SYNC3 versie gratis beschikbaar zal worden gesteld.Deze update zou eind juli 2017 beschikbaar zou zijn. Dat is echter alweer uitgesteld tot eind augustus.

Bij een bezoek aan dealer Van Bunningen in Leiderdorp vandaag bleek de net nieuw uitgebrachte versie van de Ford Fiesta al een nieuwe versie 2.3 van SYNC3 te hebben. Dit lost echter niet veel op, want ook bij deze nieuwe Fiesta is het kaartmateriaal sterk verouderd: de twee jaar geleden geopende A4 bij Delft staat er niet op.De kaartversie in deze nieuwe Fiesta is F6.1 van Telenav. Ook nu niet het kaartmateriaal van HERE zoals in de verkoopdocumentatie is aangegeven.
Ik krijg mijn nieuwe Kuga op 8 augustus. Ik ben benieuwd naar de aanwezige versie van de navigatie. Ik houd jullie op de hoogte. Download Android Auto (vanuit APK mirror, want zit niet in de NL App store) of Apple carplay en je kunt navigeren met Google maps of sinds kort ook met WAZE). Dan heb je ook nog actuele verkeersinfo.

Groeten,

Ton
In februari 2017 nieuwe Ford Kuga gekocht. Klantenservice Ford reageert niet op mijn mail. De verkoper zegt niets voor mij te kunnen doen. Ook mijn systeem herkent een aantal wegen niet.
Wijhebben een Ford Focus met Sync2 en elke keer wordt er gezegd de update komt eraan maar elke keer is het er niet. Ford moet een keer werk gaan maken om updates tegen een schappelijke prijs op de markt te brengen of een abbonements vorm introduceren zodat je altijd de laatste kaart hebt en niet een kaart van anderhalf jaar oud.
Ben benieuwd wanneer de Consumentenbond nu een keer in actie komt. Het lijkt mij dat wel duidelijk is geworden dat Ford een groot probleem niet adequaat oplost en consumenten aan het lijntje houdt! Kunnen we iets verwachten van jullie organisatie?
Even voor de duidelijkheid, dit gaat over Sync3 gaat en niet over Sync 2

Overigens als je even terug leest kun je zien wat er reeds is gedaan, e-mail, twitter en daar mag je gerust bij aansluiten, heel graag zelfs.
Hr Stok, wat is de bedoeling va uw reactie?Volgens mij gaat dit over het updaten of juist het ontbreken of een te hoge prijs vragen van Ford voor de update van zijn ingebouwde navigatie systemen.Ook al is de naam van dit topic SYNC3 navigatie van Ford.Volgens mij hebben we een gezamenlijk belang.
Gezamelijk belang direct eens mbt navigatiekaarten die matig bijgewerkt zijn, maar in de upgrade zit een aanmerkelijk verschil Sync2 is met SD-card en Sync3 (met een harde schiijf) via internet of USB. Lezers moeten weten dat er een zeer groot verschil in deze manier van updaten zit. Voor de duidelijkheid wil ik de lezers verwijzen naar https://www.wensveen.nl/component/k2/item/35-ford-navigatie-kaartupdate-89 hier staat eea duidelijk in vermeld. Gezamelijk, ok maar voor gebruikers van Sync2 is een update sinds eind 2016 a 265 euro wat zeer veel geld is en voor Sync3 nog helemaal niets, terwijl beide updates nog steeds gedateerd blijken te zijn.
Vanzelfsprekend weet iedere gebruiker van zijn systeem hoe en wat! Daar gaat het hier ook niet om.

Waar gaat het wel om; inderdaad de tekortkoming van Ford. Het niet of nauwelijks reageren van de Ford klantenservice en de sterk verouderde software voor Sync 2 en 3 . Voor alle duidelijkheid de software voor Sync 2 is van medio 2015 en de update van juni 2017 waar volgens een ander panellid de A4, geopend eind 2015, NIET op staat. De update kost € 244,95 ex. btw gecommuniceerd door Ford aan een consument zonder te vermelden dat het ex btw is! Verder is het nu wel tijd dat Ford in actie komt en ik nodig de Klantenservice uit hier op dit Forum te reageren immers u leest toch mee!
Al eerder heb ik geschreven over de Ford Focus uit augustus 2015 met Sync 2. Bij verkoop werd verteld dat elke jaar voor €89 er een update zou komen. Dat deze al bij aankoop 12 tot 18 maanden oud is werd er niet bijverteld. De verouderde update blijkt €300 te kosten. Ik vroeg Ford Nederland of er nog nieuws was. Ik kreeg een mail teug waar ik heel hartelijk word bedankt voor de moeite die neem om een reactie te geven. Ford neemt geen enkele actie. En betreurd de situatie. Kan consumenten bond geen actie ondernemen?
Wij hebben sinds maandag de nieuwe Ford Fiesta 2017, inderdaad met Sync 3. Over het geheel erg tevreden. Qua navigatie is ons niets verteld over de leeftijd van de huidige kaarten. Op zich klopt het nog aardig, het enige waar ik van de week vast liep was op de nieuwe A9 bij Schiphol. Alleen een Google Maps of Apple Maps kan dat realtime en snel updaten omdat die kaarten altijd in verbinding zijn met internet, dat is met een ingebouwd navigatiesysteem anders. Ondanks dat onze auto wifi heeft om te verbinden en te updaten zijn de kaarten niet geüpdatet, ik kan me dit voorstellen, maar regelmatiger updates zou ik erg prettig en klantvriendelijk vinden.
Ook ik heb geld weg gegooid door in mijn nieuwe fiesta het navigatie systeem van ford af fabriek te laten monteren. Ik heb ook geen vertrouwen dat ford er alles aan doet om snel met een update komen. Ford Nederland gesproken die zegt ja de update komt er aan. Daar moet je het dan maar mee doen.
Mwoah, geld weggegooid is een beetje overdreven. Het hele Sync3-systeem is een van de meest geavanceerde systemen met een goede interface. Dat de kaarten niet up to date is vind ik ook erg jammer. Maar daarvoor is CarPlay: Apple Maps is een prima alternatief. Als dit geen optie was, was het een ander verhaal.

Een update gaat er komen, dit schijnt nog in 2017 te zijn. Geduld en hopen op het beste
Ik zie de meerwarde van carplay niet. Als de kaarten uptodate zouden zijn was het een supper systeem. Ik had verwacht dat je carplay meer apps kon bedienen. Ik zie er niet meer dan de standaard apps.
De meerwaarde van CarPlay is net als die van Sync3: 'handen aan het stuur'. Navigatie werkt, Siri werkt en muziek werkt. Het enige wat nodig is: ge-update kaarten van TeleNav of HERE. Misschien collectief Ford aanschrijven

Reageer