Consumentenbond.nl

Test Fietsendragers

Heb de test Fietsendragers gezien maar waarom wordt daar (naar mijn mening) de beste fietsendrager "Movanext" niet mee genomen in de test??

15 reacties

Heb de test Fietsendragers gezien maar waarom wordt daar (naar mijn mening) de beste fietsendrager "Movanext" niet mee genomen in de test??

Geplaatst door L.G.T. Oude Wolbers op Mei 11, 2016.
Ik heb dit even nagevraagd bij mijn collega die verantwoordelijk was voor de Fietsendrager test. Hij liet mij het volgende weten: Vanwege een gelimiteerd budget hebben we bepaalde keuzes moeten maken. Hierdoor is de 'Movanext' niet meegenomen, maar wellicht komt deze de volgende keer aan bod.

Ik wil je hiermee dan ook bedanken voor je suggestie!
de Consumentenbond heeft eerder ook fietsendragers getest en ook daar stond de movanext niet bij, begin me toch zorgen te maken vwb betrouwbaarheid en onpartijdigheid van de C
Reputatie 1

de Consumentenbond heeft eerder ook fietsendragers getest en ook daar stond de movanext niet bij, begin me toch zorgen te maken vwb betrouwbaarheid en onpartijdigheid van de C

Geplaatst door L.G.T. Oude Wolbers op Mei 18, 2016.
Helaas is het zoals mijn collega al aangaf niet mogelijk voor ons om alle merken te testen. Ik zal je verzoek om dit merk bij een volgende test mee te nemen nog een keer doorgeven aan mijn collega's.

Misschien kun je wel hier aangeven waarom jij juist zo tevreden bent over deze fietsendrager ten opzichte van andere modelen/merken? Dan kunnen de lezers hier op de Community wel alvast gebruik maken van jouw review/recensie!
@L.G.T. Oude Wolbers

De Consumentenbond kan het grote aantal merken en de verschillende variëteiten inmiddels niet meer bijhouden resp. berappen. Daarom mijn aanbeveling eens bij (internationale) zusterorganisaties verder te zoeken. Ik heb bij voorbeeld een video van de ADAC voor u gevonden Ook nog een filmpje van

Vermoedelijk vindt u nog meer informatie via diverse zoekmachines (Fahrradträgertest als zoekwoord).

Herhaaldelijk probeerde ik de CB tot (nog) meer samenwerking met zusterorganisaties te bewegen, maar de vroegere administator Marc T. heeft dit afgeketst omdat 'de CB uitsluitend eigen tests publiceert'. Ik meen inmiddels een bewezen achterhaalde denkwijze.........die bij de vele aanvragen steeds vaker leidt tot de sussende opmerking dat er geen test in het schap ligt en veel aanvragen daarom aan het (onzichtbare) verlanglijstje worden toegevoegd.

Marc T. wees er wèl op, dat buitenlandse geteste producten vaak niet in Nederland op de markt zijn of in een (vermoedelijke!) afwijkende samenstelling. Ikzelf heb mijn van de nederlandse modellen afwijkende, maar betere fietsendrager in Duitsland gekocht. Waar is daar eigenlijk nog het probleem?

NB. Alle duitse fietsendragers zijn tenminste door het strenge T​​ÜV-systeem getest, anders kunnen zij de markt niet op. Praktisch zijn (bekende) fietsendragers die in Nederland aangeboden worden in Duitsland niet eens goedgekeurd, maar fietsen worden wel met niet-goedgekeurde dragers via de duitse autowegen getransporteerd. Waarschijnlijk moet er eerst een ernstig ongeluk gebeuren.....lang leve Europa, dat de sprong liever in internationale handelsverdragen doet (TTIP), i.p.v. regels binnen ons eigen Europa te niveleren. Maar nu ga ik off-topic en moet naar de topic over TTIP doorverwijzen.
Reputatie 1

Beste administrator........is werkelijk niet te achterhalen welke stalker al mijn reactie 'niet leuk vindt?'

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Mei 19, 2016.
Zoals ik al eerder heb aangeven is dit niet mogelijk. De functie gaat waarschijnlijk ook op den duur verdwijnen of anders worden ingestoken.
*** Bericht verwijderd ivm offtopic door de beheerder ***
Leuk hoor zo'n test maar die zou pas nuttig zijn als ook bij de kenmerken/specs staat of een drager wel/niet geschikt is op de trekhaak van een hybride-auto. Deze heeft nl een metalen richel aan de bovenzijde om te voorkomen dat je er een aanhanger aan koppelt en ...ook bijna alle fietsdragers zijn ongeschikt. Je zult maar ogv de test een niet bruikbare drager gekocht hebben.Jammer bond ;het moet beter!!!
Reputatie 1
Bedankt voor je feedback. Ik zal deze doorgeven aan mijn collega's.
Over trekhaken voor auto's die niets mogen trekken, maar wèl dragen

Geen trekhaak toegestaan? Trekhaken.nl heeft de oplossing! Autofabrikanten investeren in een groene toekomst door de invoering van hybride en compacte auto's. Vaak wordt de montage van een trekhaak door de fabrikanten van deze auto's niet toegestaan. Hiervoor is een speciale montagesteun ontwikkeld. Op de kogel kan een fietsendrager gemonteerd worden.

Toyota heeft de assecoires en andere merken waarschijnlijk ook!

>>kies uw trek- of draaghaak

Beste administrator........is werkelijk niet te achterhalen welke stalker al mijn reactie 'niet leuk vindt?'

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Mei 19, 2016.
Zoals ik al eerder heb aangeven is dit niet mogelijk. De functie gaat waarschijnlijk ook op den duur verdwijnen of anders worden ingestoken.

Geplaatst door Lotte Witty op Mei 19, 2016.
Jammer, het is zo'n nuttige functie.
Voor ik mijn opmerking plaatste had ik al en oplossing gevonden( en nog geen verkeerde gekocht! ).Oebler-fietsdragers heeft een geschikte voor de hybride auto t.w. of de F22 of de X21 S ;ik zoek de details nog uit. De minder nette oplossing van het wegvijlen zodat alle typen passen sla ik over.
Badge
Terwijl de Fietsersbond en de ADAC zeer enthousiast zijn over de Uebler X21 en F22 rept de consumentenbond hier met geen woord over. Ik heb sterk de indruk dat de testafdeling van de Consumentenbond aan het indutten is. Wie schetst mijn verbazing dat in de E-bike test 2016 de Batavus Stream helemaal uit beeld was verdwenen, terwijl deze in de E-bike test van 2015 als beste uit de test kwam. Toen ik daarover belde met de CB zei de juffrouw die mij te woord stond dat de Batavus Stream helemaal niet getest was......... Later is dit wel weer gecorrigeerd, maar ik vermoed dat de testafdeling in chaos verkeerd.

Met vriendelijke groet,

H.A.F. Ruder

Wat ik erg jammer vindt (of moet het niet goed gelezen hebben) dat in de test in zijn geheel geen aandacht wordt geschonken aan fietsendragers die op de achterzijde van de auto worden bevestigd zonder trekhaak.

Dus vaak met van die spanbanden. En daar gaat nu juist mijn belangstelling naar uit. Ikzelf rij ik een Ford Focus Ecoboost 1.0 uit 2015 en heb vaak begrepen dat niet iedere drager geschikt is, vanwege het lichte materiaal dat gebruikt is door Ford voor de achterklep en de spoiler die aan de bovenzijde van de klep zit.

Nu heb ik pas zitten googelen en kwam er een tegen van het merk Menabo op de website van Dakdragerland.nl. is dit wellicht wat?

Badge +8

Wat ik erg jammer vindt (of moet het niet goed gelezen hebben) dat in de test in zijn geheel geen aandacht wordt geschonken aan fietsendragers die op de achterzijde van de auto worden bevestigd zonder trekhaak.   

Hi @P.G.A. Kienjet, dat heb je (helaas) wel goed gezien. Vooralsnog hebben we alleen fietsendragers die op een trekhaak gemonteerd worden getest. Ik geef de suggestie om ook ander soort fietsendragers te testen graag door aan mijn collega's,

Beste  @P.G.A. Kienjet ,

Fietsendragers op een achterklep is en blijft lastig; zodra er een spoiler zit kan het al niet. Die is nl van kunststof dat kan breken en dan ligt alles op straat. Daarnaast is de maximale belasting vaak een 15 kg per fiets dus ook alleen voor lichte fietsen. Ben er ook mee bezig geweest maar volg zeker de aanwijzingen van de fabrikant en lees de handleiding van te voren. Vaak is de verlichting het volgende probleem dus ik  neem ze nu vaak mee op het dak. Succes!

Reageer