Consumentenbond.nl
Beantwoord

Test jachthavens en campings

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2744 reacties
Test de consumentebond ook campings en jachthavens op accomodatie of faciliteiten of is dat toch meer voor de ANWB? Ik heb op de site nog niets kunnen vinden, vandaar mijn vraag. Ik bedoel bijv. is het sanitair schoon, is het veilig voor kinderen, is er overal (wal)stroom, werken wasmachines, dat soort zaken.
icon

Beste antwoord door Celine 13 september 2018, 13:24

Hi @MrsJones,

Goede vraag! Daar doen we inderdaad geen structureel onderzoek naar. Wel hebben we een keer onderzoek gedaan naar vieze vakantie huisjes, zoals je wellicht hier voorbij hebt zien komen.
Je kunt inderdaad het beste de ANWB raadplegen. Er zijn natuurlijk sites met recensies zoals Zoover.
Wellicht dat je daar iets aan hebt.

Groet,
Celine
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Ik al jaren geen camping meer gezien maar daar heb je de ADAC toch voor? Dat ding heette toch de ADAC Campingführer? (grappen op eigen risico). Ik heb even gezocht en hij bestaat echt, de ADAC Marinaführer!
Reputatie 7
@A. Deen, helemaal niet aan gedacht, die heeft vast ook wel e.e.a. over vakanties/verblijf in Nederland.
In Delft is de "Marinaführer" een heel aardige dame.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @MrsJones,

Goede vraag! Daar doen we inderdaad geen structureel onderzoek naar. Wel hebben we een keer onderzoek gedaan naar vieze vakantie huisjes, zoals je wellicht hier voorbij hebt zien komen.
Je kunt inderdaad het beste de ANWB raadplegen. Er zijn natuurlijk sites met recensies zoals Zoover.
Wellicht dat je daar iets aan hebt.

Groet,
Celine
Reputatie 7
Zoover heeft daarover geen recensies, Trip Advisor ook niet. We willen een korte tocht maken in noordelijke richting, Delft ken ik maar we willen we nog een eind verder, lang kunnen we niet weg, hooguit drie weken en daarom niet te ver, 't is geen speedboot. Ik had eerder gehoopt bij de ANWB iets te vinden. De ***club heeft ook nooit onderzoek gedaan voor zover bekend en ik wil niet meteen afgaan op wat anderen vinden, er zijn mensen die al wegrennen, of -varen als ze ergens een spin zien of geen patatje kunnen krijgen, dan deugt er meteen niets meer. Dan maar gewoon gokken en hopen dat het niet zo is als bij die vakantiehuisjes, als ik tussendoor niet een keer kan wassen omdat er maar één machine is die steeds bezet is of niet even lekker kan douchen omdat daar nog nooit iets is schoongemaakt is het pech. Dan maar een poosje stinken. 😉 Mocht iemand nog een andere suggestie hebben dan vind ik die wel. In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover. Ik ga nu even bij de ADAC kijken.
Reputatie 4
Badge +5
@Reiskees , weet jij misschien waar @MrsJones de gevraagde informatie kan vinden? Of kun je wellicht nog een mooie vaarroute aanraden⚓, als bonus?
Groeten,
Wendy
Reputatie 7
O, stom dat ik niet aan Reiskees heb gedacht, dank je, misschien heeft hij toevallig eens iets gehoord uit een persoonlijke ervaring. Ik heb nog niet intensief gezocht bij de Duitse familie van de ANWB.
Reputatie 3
Badge +4
Van een enthousiaste binnenwaterkapitein kreeg ik laatst de tip een keer naar Maastricht te varen via Brabant, heen over de kanalen , terug over de Maas.
Reputatie 7
Dankje Reiskees. Toevallig hadden we het er gisteren, op de boot, over die kant uit te gaan, eerst wilden we naar boven, richting Medemblik bijvoorbeeld, maar het is misschien handiger om dit jaar alvast een stukje de andere kant uit te verkennen voor het geval we volgend jaar richting Frankrijk gaan, waar we wel lang over gaan doen, we hebben geen flitsend motorjacht van een half miljoen maar een ouwel*llen Doerak, die gaat minder snel dan Huseyin Bolt, stroomafwaarts 16 km/h, terug over de Maas kan, gelukkig heb ik onbreekbaar serviesgoed 😉
We gaan van de week een keer kijken bij een paar passantenhavens, met de auto, anders doen we daar te lang over, we beginnen bij Dordrecht. ik heb de faciliteiten genoteerd maar ik wil ook graag weten wat voor steigers er zijn, voor mij best belangrijk.
Reputatie 7
@A. Deen vandaag de site van de ADAC van a tot z bekeken, die hebben ongeveer de zelfde info als de ANWB. Ik vond nog wel verschillende fora, ik ben er nu op één aan het rondneuzen om te kijken of daar wat meer te vinden is maar wat de één niets vindt, vindt de ander misschien geweldig, daar kun je niet op af gaan.

Reageer