Tips voor autohuur

• 8 September 2022
  • 17 reacties
  • 1212 Bekeken
Tips voor autohuur
Reputatie 4
Badge +4

Dit voorjaar schoten de prijzen voor autohuur omhoog. We ontvangen ook al jaren veel klachten over spookschades, opdringerige verkoop en onbereikbare verhuurhuurders. Wij zochten voor je uit hoe je een auto huurt zonder zorgen.

Je leest het in dit artikel uit de Consumentengids van september 2022.

Wat zijn jouw ervaringen met het huren van een auto? Deel ze hier.

17 reacties

Mijn ervaring raken m.n de extra kosten bovenop je reservering als je eenmaal aan de balie staat. M.n. voor de verzekering. Die waren dan niet volledig inbegrepen.

Ik heb trouwens nu een brief van veneruscarrentalinsurance.com m.b.t. een class action claim richting Avis (huur in VS) waarvoor je je mag inschrijven. Gegevens kloppen. Geen idee of deze gegevens gehackt zijn of dat dit schrijven te vertrouwen is. Ik durf me daardoor niet aan te melden. Iemand die ook deze brief heeft gehad ?

Huur je auto via Sunny Cars, alles inclusief en thuis in het Nederlands de huurvoorwaarden doornemen. 

Ben je lid van de ANWB ontvang je bij Sunny Cars korting.

Gebruik een creditcard. Bij onnodige afschrijvingen gaat je creditcard maatschappij je geld terugvorderen.

reserveer je auto niet maanden vooraf. Tot 3 weken voor vertrek is de prijs gunstiger. Is de categorie auto niet meer voorradig bij afhalen dan is het aan de verhuurder om je een grotere auto mee te geven.

Maak foto’s bij vertrek en aankomst van evt schades aan huurauto en ook van kilometer stand en tankinhoud op je dashboard.

Doet een medewerker moeilijk aan de balie van een verhuurder, pak je telefoon en bel je tussenpersoon bijvoorbeeld Sunny Cars. Men gaat een toontje lager zingen en alles is meestal ineens ‘oké’ 

Badge +2

Bij Sunnycars is alles inclusief en met nieuwe auto’s, maar ja je betaalt wel het dubbele tarief in vergelijking met goede verhuurders als Herz en Rentalcars. Zowel de Consumentenbond als de ANWB geven goede tips waar u op moet letten, dan kan het nauwelijks mis gaan!

Sunny Cars is een tussen persoon, heeft zelf geen wagenpark. Heb al vele malen een auto meegekregen van Hertz en met all in, vaak een 2e bestuurder en full = full altijd nog voordeliger uit geweest.

Badge +2

Wilt u dat feitelijk onderbouwen?

Info is terug te vinden op de website van Sunny Cars. Veel succes en leesplezier bij de voorbereidingen van uw autohouder.

Sorry, moet zijn autohuur ipv autohouder!

Badge +2

Nee. Ik bedoel uw onderbouwing wasrin u aantoont met Sunnycars net zo duur uit te zijn dan met bijv Herz

Reputatie 5
Badge +3

@Dilya Dat is ook mijn ervaring… Hertz verzekering + 2de bestuurder is iets 15 a 20 euro per dag.. bij 10 dagen is dat 200 euro.. bij een kleine auto a 50 euro euro per dag is dat toch bijna 50% extra. Wat ook kan is een huurauto verzekering van bv  Allianz a 7 euro of iets meer per dag maar de beste optie is Rententalcars.com + ANWB Visa Gold … Deze heeft een eigen risico verzekering inclusief en je krijgt de beste tarieven.. 

Ik heb afgelopen voorjaar in de USA via autodeelplatform Turo een auto gehuurd. Een soort Amerikaanse Snappcar. Registratie en huren was via de app erg eenvoudig, en voor 2 weken een prima auto gehuurd voor minder de helft van wat zo’n auto bij een reguliere maatschappij kost. Met een goede verzekering en weinig eigen risico. 

Leuk is dat echt alle soorten auto’s daar te huur staan. Van normale auto's tot EV, SUVS, pickup trucks, muscle cars of sportauto.

Badge +2

@Dilya Dat is ook mijn ervaring… Hertz verzekering + 2de bestuurder is iets 15 a 20 euro per dag.. bij 10 dagen is dat 200 euro.. bij een kleine auto a 50 euro euro per dag is dat toch bijna 50% extra. Wat ook kan is een huurauto verzekering van bv  Allianz a 7 euro of iets meer per dag maar de beste optie is Rententalcars.com + ANWB Visa Gold … Deze heeft een eigen risico verzekering inclusief en je krijgt de beste tarieven.. 

Dank voor uw heldere en informatieve reactie, daar kan ik wat mee! Natuurlijk snap ik dat mensen graag gebruik maken van Sunnycars omdat je dan van alle gezeur en gedoe af bent aan de autoverhuur balie. Maar ja als je dan globaal het dubbele kwijt bent………

Badge +1

Ik ben zeer tevreden over Snappcar, het veel goedkopere autodeelplatform in Nederland, Duitsland en Zweden.
In de VS is Turo een goede optie.

":_)Een aantal jaren via Transavia bij Cartrawler een auto gehuurd, wij zijn er een keer ‘ingestonken’ v.w.b. een extra verzekering, dit gebeurde ons nooit meer daarna, wel b.v. een Opel Zafira gehuurd waarin wij makkelijk onze bagage kwijt konden kregen we een VW T-Rock, hierin konden wij slechts twee koffers kwijt, de andere twee tussen de voorstoel en passagiers stoel, de andere er boven op, de dames zaten erg krap naast de koffers, de dame van Thrifty (de eigenlijke verhuurder) wees ons erop dat we een ‘simular’ auto hadden gekregen (prijswijs dan wel te verstaan) en dat Thrifty geen Opel Zafira's in haar bestand heeft, op onze vraag waarom er dan mee geadverteerd wordt werden wij naar Cartrawler gestuurd :-(

Rene / Cock

Deze maand naar IJsland geweest. Auto huren was waanzinnig duur. Bij elke verhuurder. Wel 3 x duurder dan twee jaar geleden. Wij huren altijd bij Sunny Cars. Voor de 5e of 6e keer al. Aangezien IJsland veel extra risico's kent voor huur auto's helpt Sunny Cars je daar bij. Sunny Cars regelt dat vooraf voor je. En verwijst in IJsland naar een verhuurder waar je de auto ophaalt. Geen extra gedoe in een vreemde taal daar aan de balie. Sunny Cars heeft dat vooraf geregeld. Problemen aan de balie, bel Sunny Cars. 24/7. Ik herken mij niet in het beeld dat Sunny Cars duurder is dan andere verhuurders. Integendeel. Sunny Cars is echt alles All Risk. Anders verhuurders hebben een medium verzekering met veel eigen risico's. Geen prettig idee. Als je bij die bedrijven een volledige All Risk aan vraagt, betaal je pas de hoofdprijs. En dus duurder dan Sunny Cars. Ik heb geen goedkopere kunnen vinden met de zelfde dekking.

Ik werk niet voor Sunny Cars of zo, maar ik ben super tevreden. Ondanks dat het peperduur is op dit moment. Maar dat is een eigen keuze.

Badge +2

Als u een ANWB goldcard neemt, heeft u een gratis eigen risico verzekering plus verzekering tegen glasschade ed. Dat blijft veel goedkoper! Natuurlijk ontzorgt Sunnycars u, maar daar staat wel een erg pittig prijskaartje tegenover!

Ik heb wel degelijk Sunny Cars, Cartrawler en uiteindelijk Rentalcars vergeleken en toch echt het goedkoopste uit met Rentalcars (inclusief de A/R verzekering), scheelt voor dezelfde of vergelijkbare auto toch zo,n EUR 200,00 voor 22 dagen, bovendien heb ik International Cards achter mij staan dus komt helemaal goed.

Dilya, Het prijskaartje van Sunnycars is vergelijkbaar met andere brokers, voor vergelijkbare service zoals verzekeringen. Heb je een voorbeeld waar dat niet zo is, in de zin van 'pittig' dan ?

Een andere broker is Zest car rental uit de UK, die goede voorwaarden biedt, en door de Engelse collega's van CB wordt aanbevolen.

Reageer