Beantwoord

toeristische autoroutes downloaden

• 29 april 2021
  • 21 reacties
  • 356 Bekeken

touristische autoroutes downloaden

ik zoek GPX gebruik.

ANWB heeft bijna geen bewegwijzerde autoroutes meer.

Of met pdf afdrukken of met GPX.

De GPX downloaden lukt, maar gebruiken lukt mij niet.

Ook via Google geen hulp gevonden.

vandaar deze noodkreet.

icon

Beste antwoord door pckrulllenbol 4 mei 2021, 15:45

Wijzigen van NL naar UK levert helaas geen audio verbetering op.

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4

en waar wil je die gpx route dan in gebruiken? want daar gaat het dan blijkbaar mis?

op mijn smartphone.

ik kan het daarop zien, maar geen geluid en geen aanwijzingen hoe er te komen

en hoe ik aanwijzingen krijg om de route te volgen.

op mijn smartphone.

ik kan het daarop zien, maar geen geluid en geen aanwijzingen hoe er te komen

en hoe ik aanwijzingen krijg om de route te volgen.

Als ik op gpx android app google kom ik er zat tegen. Welke app gebruikt u dan en is er geen betere te koop die wel geluid en aanwijzingen geeft? Of is dat precies uw vraag?

de iPhone moet het aankunnen.

ik heb GPX tracks en de anderen apps ook gedownload.

Dus u heeft een iPhone, heeft de benodigde app erop staan, u kunt het gpx bestand inlezen en bekijken maar u krijgt geen route begeleiding? Is dat de status?

Kunt u naam en rugnummer geven van de app die u wil gaan gebruiken?

Welke type iPhone gebruikt u?

iPhone SE. Versie 14.4.2  APP GPX VIEWER. rugnummer?

het is moeilijk routes te vinden en op de app te installeren.

met moeite 2 gevonden.

met moeite en hulp gelukt om bij de routes nu geluid/aanwijzingen te krijgen.

dus afgezien van routes vinden is het nu ok

BEDANKT

Dat is goed om te horen.

Reputatie 5
Badge +4

Ik moet ook wel eens gpx-bestanden naar mijn iPhone krijgen en dat kan heel gemakkelijk via de mail. Wist dat eerst ook niet…

Bestanden naar jezelf mailen vanaf desktop, dan op de iPhone even op de bijlage blijven drukken. Dan verschijnt de optie om die te openen met andere apps. Erg handig gebleken.

ANWB TOURTOCHTEN. 
GPX gedownload krijg alleen veel tekst waar ik niets aan heb.

moeilijk om leuke autotochten te vinden voor GPX gebruik.

Kijk naar sygic. Deze app kent een weg om gpx te laden. Eenvoudig te googlen

bedankt.

ik zoek ook naar GPS AUTOROUTES.

Vind er niet zo veel.

Reputatie 3
Badge +3

touristische autoroutes downloaden

ik zoek GPX gebruik.

ANWB heeft bijna geen bewegwijzerde autoroutes meer.

???

Bij de ANWB kan ik eenvoudig 18  routes met GPX download vinden:

https://www.anwb.nl/eropuit/dagje-uit/autoroute/

Of bedoelt u iets anders, dat kan.

Edit:

Ik vind nog 559 routes met GPX op:

https://www.routeyou.com/nl-nl/route/search/15/motor-en-autoroutes-zoeken/autoroute

Routeyou heeft ook nog een app ook voor Iphone en Android.

https://www.routeyou.com/nl/news/view/5811/nieuwe-versie-routeyou-app-voor-ios

Verder nog bij de KNAC:

https://www.knac.nl/de-club/vriendenclubs/routebibliotheek/

Ze noemen het de Routebibliotheek.

LINK NAAR DIGITALE GPX-BESTANDEN

Van veel KNAC-ritten zijn inmiddels ook digitale GPX-bestanden beschikbaar. U vindt de links naar de bestanden in rood onder de gewone link. Bij het openen van de link komt de route in MyRouteApp in beeld.  Klik op “gebruik route”. Als de route in beeld is, klik dan op de button “Opslaan als GPX 1.1”. Er zijn speciale apps leverbaar op smartphones om deze bestanden te openen.

Een goede en veilige reis gewenst.

ik heb alles bekeken.

zal wel dom zijn van mij, maar hoe krijg ik ze op mijn iPhone om in de auto

met geluid te gebruiken?

heb via mail geprobeerd maar kan dan niets openen.

ik elk geval bedankt voor uw reactie.

ook ANWB ROUTES GEPROBEERD, krijg alleen rare tksten

op de iPad kan ik routes openen, maar niet gebruiken om te volgen en te horen.

via mail zie ik alleen het icoon, maar niet te openen.

heb via app allemaal apps op de iPad gedownload maar weet niet hoe ze naar

iphone te krijgen

Reputatie 3
Badge +3

Verzoek: Wilt u niet alles in vette letters schrijven dat maakt het op mijn kleine Iphone 5S scherm erg vol en bijkans niet handig om te lezen.  Op internet is het ook niet gebruikelijk op alles vet weer te geven, dat wordt alleen zeer selectief gedaan om een klein stukje tekst eruit te laten springen, maar nooit alle geschreven tekst, dat wordt door velen als “schreeuwen” ervaren, niet prettig dus.

Verder met uw probleem:

Routeyou is helaas voor mijn 5S niet beschikbaar.

https://www.iculture.nl/tips/routes-gpx-formaat-iphone/#:~:text=Er%20zijn%20allerlei%20apps%20om,als%20app%20voor%20GPX-bestanden.

Hier vind u veel tips. Probeert u het zelf aan de hand van de uitleg. Dat het werkt zal ik laten zien met 2 print screens van mijn Iphone. Ik heb voor  OsmAnd Kaarten en Navigatie gekozen en die werkt.

Download de GPX die u wilt rechtstreeks op de Ipone en dat herkent Iphone en klik in de download op  het  GPX via de tekst die u ziet “Open met  OsmAnd” 

Negeer in 1e instantie daarbij de download van kaarten en dan komt u uiteindelijk uit op een wereldkaart. Links onder staan er menu streepjes en kies daar voor Navigation en dan wordt het 1e plaatje zichtbaar van hieronder. Kies de route die u daar ziet staan, nu ziet u mijn route en dan zou vervolgens plaatje 2 moeten komen en start u de rit waarbij u ook nog het vervoermiddel kan kiezen.

Daarbij werkt u vrijwel zeker online, dat gaat dus van uw internetbundel af, hoeveel? .

Als u offline wilt werken zult u de kaarten die voor de rit nodig zijn echt moeten downloaden. LET OP: Deze app heeft bepaalde functies waar voor betaald moet worden, ik heb er geen gebruik van gemaakt, maar moest wel inloggen met mijn Apple ID.
De kaarten heb ik niet gedownload want mijn 5S is niet zo groot qua ruimte en de ruimte heb ik nodig voor mijn eigen kaarten.

Tip: Ga eens een regenachtige middag met iemand die u vertrouwt in uw buurt dit oefenen, want op afstand is dit bijna niet te doen zoveel ondersteuning geven. U bent iig een eind onderweg geholpen.
Bekijk eventueel de andere opties of die kunnen werken, van OsmAnd had ik snel door dat het echt zou moeten werken.  Als u voor bepaalde kaarten zou moeten gaan betalen is het aan uzelf of u dat wilt. Let goed op waar u mee akkoord gaat anders kost het u geld, u bent gewaarschuwd.,

Succes er mee. 

PS: Vergeet het niet, download de GPX bestanden voor het gemak direct op uw Iphone dat is voor u het eenvoudigste. Andere manieren kunnen ook best werken maar zijn nu een te grote omweg. 

Dank voor alles. Osmand prima, geluid staat aan maar blijft uit

Reputatie 3
Badge +3

Mijn Iphone zit te vol ik moest hem er af doen om geen problemen te krijgen. Dus dat kan ik niet testen.

Via Google maak ik er uit op dat u wel de juist stemmen moet installeren, wat ook bij andere route planners een noodzaak is om stemmen te horen. Ik vermoed dat het in deze hoek gezocht moet worden.

https://forum.fairphone.com/t/how-to-solve-sound-problem-on-e-with-osmand/61803/2

Dit type antwoord was voor Android, maar zal ook voor iOS (Iphone) aannemelijkere wijze van toepassing zijn.

Edit: op de iPhone zou het er ongeveer zo uit moeten zien. Misschien helpt dat nog?

https://github.com/osmandapp/OsmAnd-iOS/issues/951

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb ‘OSMAnd Maps’ geïnstalleerd op mijn iPhone 6 en een een wandelroute door de stad hier bij elkaar geklikt. Is best een ingewikkelde app, maar kon toch voldoende testen en gemerkt dat het geluid (de instructies) op zich wel werken, maar dat ze wel héél erg zacht zijn. Eigenlijk zó zacht dat je niet in de gaten hebt dat er enig geluid uit komt... Het geluidsniveau is in de app zelf niet apart in te stellen.

Reputatie 3
Badge +3

Zag dat stuk er zo uit en viel daar nog wat bij te stellen?

Wat leverde een andere stem of taal op? Is bijvoorbeeld de default Engelse taal wel OK en NL niet?

https://osmand.net/features/navigation#Voice_guidance

Reputatie 5
Badge +4

Wijzigen van NL naar UK levert helaas geen audio verbetering op.

bedankt voor alle tips.

osmand is puik, met laatste tip is ook geluid ok

groet Ap R. Sternberg

Reageer