Consumentenbond.nl
Vraag

Tomtom werkt niet naar behoren, klantenservice onzinnige antwoorden

• 14 januari 2021
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

Ik heb een tomtom go essential van juli 2020. Deze geeft geen life traffic weer. Thuis kan ik verbinding maken met mijn telefoon maar in de auto geen traffic. Ondanks dat de tomtom verbonden is met bluetooth met mijn mydrive. Ik ben al dagen aan het mailen naar tomtom. Krijg redelijk snel antwoord maar met een vertaal machine. Daarom steeds weer nieuwe gebruiksaanwijzingen of veel dezlefde. Maar de aanwijzingen kloppen vaak niet. Je loopt vasr. Ik stuur foto's met bewijs terug en dat gaat maar door. Nog steeds geen resultaat. Wat moet ik doen met een tomtom die niet doet wat hij moet doen van nog maar net een half jaar oud?

groet, Marijke Brocken

2 reacties

Ik herken dit.
Ik heb ook een apparaat gehad, direct bij tomtom gekocht.
Een type zonder ingebouwde gsm verbinding.
Ik moest hele moeilijke dingen doen met mijn telefoon van de helpdesk.
De reden dat ik een losse navigatie kocht, dat ik niet met mijn telefoon wil spelen in de auto.
De slechte hulp van de helpdesk, was de druppel en ik heb de koop toen ongedaan gemaakt.
Maar dat was al op de eerste dag.

Veel later vertelde iemand me, dat je in de telefoon je wifi toegangspunt aan moet zetten.
En daar op inloggen met de tomtom. En de app die je de helldesk aan smeert niet moet gebruiken.
Ik heb dat niet meer kunnen testen.

Reputatie 4
Badge +5

Van zo een chatbot kun je behoorlijk gek worden.

Maar die communities zijn vaak behoorlijk goed op de hoogte én actueel. Zeker als er nog een redactie meekijkt. Mocht u daar nog niet gekeken hebben is dat misschien nog iets. 

Reageer