Consumentenbond.nl

Transavia - stiekem toch omboekkosten

• 1 juli 2020
  • 6 reacties
  • 550 Bekeken

Ik zou op 23 juni met Transavia vliegen naar Spanje.Transavia stelde dat reizigers gratis kunnen omboeken mits de prijs voor de nieuwe vlucht niet duurder is.
Ik wilde omboeken en de prijs voor de nieuwe vluchten was exact gelijk aan die van de oude boeking. Dus zou het zonder bijbetaling moeten zijn. Maar toch moest ik 12 Euro bijbetalen.

De truc van Transavia: Bij het tonen van de prijzen toont Transavia een hogere prijs per vlucht als je hebt gekozen voor omboeken dan als je een nieuwe boeking doet.
Ik heb een schermafdruk gemaakt van de prijzen voor, tijdens en na het boeken. En dan is duidelijk te zien dat prijzen wijzigen bij omboekers. Klantenservice reageert niet.

Het is maar 12 Euro. Maar ik vind de manier waarop Transavia dit doet gewoon hufterig. En als ze het bij mij doen, doen ze het vast ook bij meerdere mensen. Onacceptabel.

Heeft iemand anders ook dezelfde ervaring?

6 reacties

Hetzelfde heb ik ook. Sterker misschien nog. De terugvlucht heb ik origineel voor €151 gekocht. De nieuwe terugvlucht is regulier €52. Toch wordt ik nu gevraagd €7 per ticket bij te betalen bij omboeken.

Hoe kan het dat Transavia de boel zo sterk kan blijven oplichten? Zeker met zoveel overheidssteun zou dit toch verboden moeten worden?!

Nog een kleine toelichting. Het online boeken lukt niet wanneer je al stoelen hebt gereserveerd. Met gereserveerde stoelen moet via het service center ongeboekt worden. Dat kan tot 72 uur voor de vlucht volgens de website. Alleen is het service center niet bereikbaar. Als je er wel doorheen komt, behandelen ze alleen klanten die binnen 72 uur moeten vliegen.

Op deze manier wordt het onmogelijk gemaakt om tickets om te boeken.

Reputatie 2
Badge

Hi @herbert28 , het is al een tijdje geleden dat je deze klacht hebt geplaatst. Is je probleem inmiddels verholpen, of zit je nog steeds met vragen? Wanneer dat het geval is, stuur ons dan gerust een berichtje op Facebook Messenger, met je boekingsgegevens en e-mailadres. Vermeld je in dat bericht ook even dat ik je heb doorverwezen vanuit de Consumentenbond? Dan help ik je graag verder! Groeten, Chantal

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen @PHGoossens, ook jouw berichtje is al een tijd geleden geplaatst. Kan ik je op dit moment nog ergens mee helpen? Laat het me dan net als Herbert weten in een privéberichtje via Facebook Messenger. Ik help je graag verder! Groeten, Chantal

Hi @herbert28 , het is al een tijdje geleden dat je deze klacht hebt geplaatst. Is je probleem inmiddels verholpen, of zit je nog steeds met vragen? Wanneer dat het geval is, stuur ons dan gerust een berichtje op Facebook Messenger, met je boekingsgegevens en e-mailadres. Vermeld je in dat bericht ook even dat ik je heb doorverwezen vanuit de Consumentenbond? Dan help ik je graag verder! Groeten, Chantal

Het is opgelost. Door een wijziging van de vluchttijden kon ik mijn vlucht annuleren en mijn geld terugkrijgen. Ik heb nog steeds wel een heel slecht gevoel bij het gedrag van Transavia. Als ik in de toekomst weer opnieuw een vlucht boek, hou ik dit in het achterhoofd.

“een goede naam komt te voet en gaat te paard”

Badge +8

Fijn dat je dit nog even met ons deelt, @herbert28!

Reageer