Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

uploaden foto ov chip kaart

• 16 december 2018
  • 3 reacties
  • 404 Bekeken

Mijn ov chip kaart moet na 5 jaar vernieuwd worden. Van de NS krijg ik het verzoek een actuele foto te uploaden via een link.
En wel binnen een vastgestelde termijn, want als ze de foto niet op tijd binnen hebben dan moet ik ".... zélf een nieuwe pasfoto uploaden en vervolgens zélf een nieuwe ov chip kaart ... bestellen."
Drie browsers verder (Firefox mag niet, Microsoft Edge liever ook niet, Google Chrome opgehaald want dat werd aanbevolen, hoewel wij die nooit gebruiken) en drie foto's verder (eerst met de Ipad, dan met de telefoon en uiteindelijk met het fototoestel) wordt de foto ineens geaccepteerd! Wel natuurlijk eerst zelf bewerken (afmeting, pixels aanpassen).
Volkomen onduidelijk waarom die laatste foto wel voldoet.
Ik vind het niet normaal dat van een gebruiker van de ov chipkaart verwacht wordt, al deze computervaardigheden te beheersen.
Wat kan hieraan gedaan worden??

3 reacties

Reputatie 7
ik geloof dat ik het ook niet normaal vind, straks moet je ook nog zelf je ID kaart, paspoort of rijbewijs gaan printen, of opmaken. Hoe doen demente bejaarden zonder kinderen of andere mantelzorgers dat? Je krijgt zeker wel een leuke korting 😉 , of doe je gewoon het werk voor degene die ervoor wordt betaald?
Reputatie 4
Badge +4
Leg het de NS voor. U bent waarschijnlijk niet de enige met dergelijke klachten.
Hoe doen gemeentes dit en andere overheden en semi-overheden die de maatschappij ten dienste staan ?
Badge +6
Hoe staat het er ondertussen voor @T. Akkersdyk? Heb je nog contact gehad met de NS?

Reageer