Consumentenbond.nl

Veel Airline ticketverkopers zijn onbetrouwbaar

• 14 juni 2020
  • 7 reacties
  • 262 Bekeken

Badge

Er wordt veel geschreven over geannuleerde vliegreizen, het onderwerp is vaak vouchers of geld retour. Maar is een grote categorie airline ticket verkopers, die helemaal NIETS doen en van deze wereld zijn verdwenen. Telefoon en email worden niet beantwoord. Het blijken gewoon * te zijn. 

Een van deze * is : Schipholtickets.com in handen van een Spaanse holding. Als je naar de KvK gaat dan blijkt de Holding maatschappij te zijn: OTRAVO BV.

Deze BV heeft verschillende websites en productnamen:

- Schipholtickets.com

- Schipholtickets.nl

- Vliegtarieven.nl

- WTC.nl

- Vliegtickets.nl

Zoals u op het overzicht van de KvK kunt zien is de Holding slechts gekapitaliseerd met Euro 6.300. Met andere woorden als er iets gebeurt, zoals nu met de Corona pandemie, dan zijn het "plof BV's" en laten de klant met lege handen achter. Het zijn in feite niet meer dan efficiënte computerprogramma's ZONDER Customer Service.

Gaarne zou ik u willen vragen hier aandacht aan te besteden, omdat alle klanten die tickets hebben besteld bij deze organisaties, noch in aanmerking komen voor een voucher noch voor geld retour. Ze zijn allen hun geld kwijt, in mijn geval is dat Euro 2.200. Als u op zoek bent naar andere objectieve meningen dan raad ik u aan: Trustpilot en Klachtenkompas van de Consumentenbond. Schipholtickets reageert al niet meer sedert half maart 2020 en laat al haar klanten letterlijk in de kou staan.

Ik hoop dat u inderdaad aandacht wilt besteden aan deze *. Bijvoorbaat dank.

*[Tekst gemodereerd door beheerder]

7 reacties

Beste consumentenbond,

Ook ik ben gedupeerd door Schipholtickets. Al voor de Corona tijd heb ik 2 tickets geannuleerd omdat de luchtvaartmaatschappij de vertrektijden had gewijzigd. Volgens Schipholtickets stond ik dan in mijn recht om te annuleren. Omdat ik had gekozen voor “bronzen” service, zou ik wel 3 (!) maanden moeten wachten op teruggave van mijn geld. We zijn nu ruim 4 maanden verder en ik heb nog geen geld terug. Het gaat om een bedrag van 2600 euro. Schipholtickets is niet bereikbaar, reageert niet op mails en op de site zijn zaken aangepast waardoor het contactformulier niet werkt. Het zou heel fijn zijn als hier aandacht aan besteed kan worden.

Alvast hartelijk dank!

Badge

Deze * moeten niet na de crisis gewoon weer de draad oppakken door te gaan met deze * praktijken. Ik heb vandaag de holding in gebreke gesteld, volgt er geen reactie dan vraag ik met anderen het faillissement aan. De directie alhier zijn gewoon katvangers! Triest dat dit gewoon kan! En dat noemt zich ondernemer. Boek NOOIT meer bij een tussenpersoon, ze hebben totaal geen vermogen en bij enig tegenwind zijn ze vertrokken……..

*[Gemodereerd door beheerder]

Reputatie 3
Badge +3

@P.F. Ehrhardt 

Geloof me deze bedrijven hebben genoeg vermogen alleen met alle ingewikkelde constructies zorgen ze ervoor gewoon zo min mogelijk belasting te betalen.

Vroeger boekte men een ticket bij een airline nu boekt men bij de goedkoopste aanbieder.

Men wil de beste prijs en ook.de service en die combinatie bestaat gewoon niet.

Ze zullen zeker niet onder de indruk zijn van uw dreigement om faillissement aan te vragen. Daarnaast als u dat zou lukken komen de fiscus en grote eisers eerst en vist u alsnog naast het net. Tegen de tijd dat ze aan uw vordering toekomen is het geld al.op en verdeeld.

Om van oplichters te spreken vind ik neigen naar smaad en laster. Als Corona er niet was geweest was uw vlucht volgens plan uitgevoerd geweest.

Juist omdat het een Spaanse partij betreft zult u wat extra geduld moeten opbrengen.

Badge

Het lijkt erop of u in dienst bent van deze bedrijven. Schipholtickets en hun andere handelsnamen blijven ook nu  gewoon geld aftroggelen. Het ergste vind ik dat ze nergens op reageren, 100-den mensen zijn hun geld al kwijt geraakt, dus dat wachten van u leidt tot niets. Ik wil dat ze niet meer met hun praktijken in de markt terugkomen…..

Het lijkt erop of u in dienst bent van deze bedrijven. 

Hé, die hebben we lang niet gehad. Beschouw je dat zelf als een zinnige bijdrage aan de discussie?

Badge +8

Zullen we de bijdragen hier constructief houden? Ook het verzoek om het gebruik van het woord oplichter te vermijden. Dank!

Reputatie 3
Badge +3

@P.F. Ehrhardt  Als uw redenatie is dat ik bij een van deze bedrijven werk omdat ik u een weerwoord geef lees dan al mijn andere antwoorden eens. Ik zou dan in dienst moeten zijn van tientallen bedrijven.

Maar gaat u maar faillissement aanvragen dan bent u duizenden zoniet tienduizenden euro's kwijt aan advocaten en juristen en dat voor 2200 Euro. 

Reageer