Consumentenbond.nl
Beantwoord

Vergelijking kettingsloten/fietssloten

• 3 december 2019
  • 8 reacties
  • 2933 Bekeken

Reputatie 1

Waar vind ik een vergelijking van kettingsloten?

Ik herinner me een vergelijking in de consumentengids van kettingsloten, fietssloten e.a. voor fietsen.

Op de site van de Consumentenbond kan ik niks vinden en mijn oude gidsen heb ik bij het oud papier gedaan.

icon

Beste antwoord door Imke 3 december 2019, 14:59

Hi @Kuipers, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Een test van fietssloten hebben we helaas (nog) niet, wel hebben we veel informatie in ons fietsverzekeringsdossier. Ook kun je hier meer informatie vinden over fietssloten en een video bekijken met tips voor een goed fietsslot. Succes!

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +8

Hi @Kuipers, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Een test van fietssloten hebben we helaas (nog) niet, wel hebben we veel informatie in ons fietsverzekeringsdossier. Ook kun je hier meer informatie vinden over fietssloten en een video bekijken met tips voor een goed fietsslot. Succes!

Reputatie 1

Goed om te weten. Er is een keurmerk waarvoor sloten een test moeten doorstaan. Weet ik lig dat het een slot moet zijn met een ART logo en sterren ernaast.

Denk daardoor dat een test door de consumentenbond overbodig wordt voor sloten met een ART keurmerk.

Maar wie controleerd  ART ?

ART komt van ANWB, RAI, TBBS
Testen doen ze bij TASS International Homologations.
Omdat de verzekering maatschappijen ART erkennen en ook overzicht hebben over de diefstallen zullen die de kwaliteit waarborgen.
Ga er ook niet van uit dat een keurmerk permanent is, zodra het dievengilde een bepaald slot te makkelijk open krijgt, vervalt het keurmerk.
De bekendste is de AXA SL7, die is vervallen omdat je heel gemakkelijk zelf een loper kon maken.(2016)
Toch zie ik nog steeds mensen fietsen met dit oude type slot.

Badge

Je kunt ook kijken op YouTube bij bijvoorbeeld “LockPickingLawyer” en “Bosnianbill". Meestal vertellen ze wel of ze denken dat het te moeilijk open te maken of voor een gemiddelde dief of niet. Voor verzekeringsgeschikte sloten ook kijken naar de ART keuring of ze die hebben.

Inbraak vrije sloten bestaan ook niet.
Het aantal seconden dat ze weerstand bieden tegen een deskundige is de norm.
Gelukkig is niet iedere inbreker zo handig als de mensen in deze film.
Het publiceren zou de fabrikant aan moeten moedigen om beter hun best te doen.
Master Lock werd heel erg boos omdat ze zo afgekraakt werden. :joy:

Merkwaardig dat Consumnetenbond stelt dat fiestsloten nog niet door hen zijn getest.

Op youtube staat een filmpje van 2010 van de consumtenbond waarin wordt verwijzen naar de consumtembond site voor de testresultaten per slot!!

@Jjoost 
Er staat “Deze test is inmiddels verouderd.”
En een test van die meneer uit het filmpje is geen consumentenbond test.

Reageer