Consumentenbond.nl

Verlengen rijbewijs

• 9 juni 2019
  • 8 reacties
  • 590 Bekeken

Ik heb mijn rijbewijs moeten verlengen, nieuw rijbewijs gekregen en de aanvang is 29 mei 2019.
De eindtijd is 29 mei 1924, je zal dan zeggen dat is redelijk. maar mijn oude rijbewijs was geldig tot 10 juni 1919. Hiermede wil ik zeggen er zijn 13 dagen verdwenen en dan heb ik het nog vrij laat aangevraagd, dit is wat je noemt legale diefstal. waarom wordt het rijbewijs niet verlengd tot 10 juni 2024. Wat het CBR doet is niet verlengen, maar gewoon een nieuw rijbewijs afgeven en daar betaal ik niet voor.

8 reacties

Reputatie 7
Dertien hele dagen op vijf jaar.
Reputatie 6
Badge +4
ik zou een brief schrijven naar de minister, dit kan echt niet, 13 hele dagen! En ik zou ook de dagen terugeisen dat je niet in de auto rijdt, dat is immers ook diefstal!

ps. gebruik dan wel de juiste jaartallen, anders staat het nog kneuteriger....
Dit lijkt mij simpelweg de wet die zegt dat een rijbewijs op de uitgifte datum vijf jaar geldig is. Je kunt het uitstaande tegoed niet bij die vijf jaar optellen.
Reputatie 7
Ik dacht dat een rijbewijs tegenwoordig voor tien jaar is, op de c en d catergorieën na. Wel min 13 dagen.
Ik dacht dat een rijbewijs tegenwoordig voor tien jaar is, op de c en d catergorieën na. Wel min 13 dagen.

Absoluut maar het is ook afhankelijk van je leeftijd.
Maar altijd in hele jaren, en niet plus nog wat resterende dagen.
Reputatie 7
Toch pas als je zeventig wordt en vanaf 75 een medische verklaring?
Zoals anderen al aangeven: 13 dagen, lekker belangrijk. Niks te doen en dan nog te vroeg je rijbewijs verlenging aanvragen. Tja, je had het ook kunnen doen op de laatste dag dat je rijbewijs verliep, of een dag of drie eerder.
Reputatie 7
Soms duurt het wat langer voor je het terug hebt. Je schijnt in de ene gemeente wel en in de andere niet te mogen rijden met het bewijs dat je nieuwe rijbewijs er aankomt (Binnen dertien dagen natuurlijk 😉

Reageer