Consumentenbond.nl

Wat is julle ervaring met Stella fietsen?


wie kan info geven over deze fietsen? Aanbevelen of afwijzen?

[Titel topic aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

29 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Stella adverteert enorm veel met zijn fietsen, zelfs op TV. Zojuist las ik dat de Stella Copenhague erg goed uit een test zou zijn gekoen. Daarop ben ik gaan Googelen op dit model. Wat ik echter nergens tegenkom is de prijs. Mag ik die pas weten als de verkoper met de fiets bij mij voor de deur staat, of ben ik nu te negatief?
Reputatie 1
Best testteam,

Onbegrijpelijk dat Stella als beste koop uit de bus komt. Bij aankoop in een winkel wijzen jullie op het belang van een winkel dichtbij ivm met service. Bij Stella zijn er maar weinig vestigingen. Als je belt voor een afspraak moet je minimaal een week wachten. Dat ik niet de enige ben met die ervaring blijkt wel als u de beoordelingen op hun website leest. Heel veel klachten over onbereikbaarheid, heel lange wachttijden en niet teruggebeld worden. Als u deze punten meetelt bij de beoordelingen dan komt Stella beslist niet goed uit de bus. Verkopen ja graag maar service ho maar. Stella voor mij nooit meer.
Ik heb geen negatieve ervaringen met Stella omdat ik geen aanspraak heb hoeven doen op hun service.

Wat ik positief vond was dat de onderhoudsbeurt bij mij thuis plaatsvond middels vrachtwagen met onderdelen, gereedschap en 2 medewerkers van Stella.
Reputatie 1
Kijk maar eens op de site van stella en dan vooral naar de vele negatieve reacties. Die gaan vooral over het moeizame en langzame proces als je eens een keer een afspraak voor onderhoud en reparatie wilt maken. Ook het terugbellen duurt lang. Dat heb ik dit weekend nog ervaren. Vrijdag gebeld of ik op een van hun testcentra terecht kon voor een reparatie. Dat wist de dame niet. Zij kon ook niet het testcentrum bellen. Ik moest maar wachten tot ik terug gebeld zou worden. Dat gebeurde dan gisteren dinsdag dus vier dagen later (zondag niet meegerekend). Misschien redelijk goede fiets maar service....ho maar.
Badge +2
Ja hoor, Stella heeft een zeer actief verkoopbeleid! Maandagavond laat op de website gekeken en aangezien er geen prijzen te vinden waren heb ik de brochure aangevraagd.
Dinsdagochtend om 08.15 uur (!!!!!) werd ik wakker gebeld door Stella dat er morgen een busje langs kan komen en dat ik dan een proefritje zou kunnen maken en gelijk de korting zou vernemen. Hoera, wat fijn! Alleen heb ik er geen behoefte aan om 's morgens vroeg een verkoop praatje aan te horen......
Na het lezen van de vele negatieve reviews en ook de ervaring van een vriendin ben ik al snel klaar met Stella. Die vriendin mocht tot het hoekje fietsen en meteen terug. Nog even snel bij het kruisje tekenen en klaar ben je !! Heeft ze dus niet gedaan.
Nou, voor mij dus maar geen Stella.....zoek wel een ander merk voor dezelfde prijs.
Ik heb een Stella-fiets en wordt regelmatig opgebeld of/wanneer ik een onderhoudsbeurt wil hebben, omdat ik er geen gebruik van maak. Deze 'super-service' kan een klantvriendelijke service zijn, maar óók een tweede verdienmodel ... Ik weet niets over eventuele kosten hiervoor.

Deze fiets heb ik ooit zelf afgehaald in Nunspeet en meteen in de bossen aldaar een proefrit gemaakt, waarna er drie kwartier aan gesleuteld moest worden omdat er van alles aanliep en klapperde.
Reputatie 6
Badge +3
Bovendien zijn de prijzen niet zo bijzonder. De meeste goedkope fietsen waarmee ze reclame maken zijn exemplaren met een voorwiel motor. Dat zijn ook bij Gazelle of Batavus de goedkopere, zeker met wat onderhandelen of via internet. De duurdere modellen met midden motor zijn ook bij Stella behoorlijk aan de prijs.
Stella Fietsen maakt misleidende reclame en dat mag ook wel eens gezegd worden. Kent u die grappige spotjes waar een man achterop de fiets zit bij een vrouw? Nou, dat kan en mag dus helemaal niet. De bagagedragers van Stella Fietsen zijn helemaal niet geschikt voor een gewicht van zo'n 75 kg! Het is wachten op het eerste ongeval met letsel en de reactie van Stella daarop: " Ja, die bagagedrager is maar geschikt voor 20 kg. Die moet je niet belasten met 80 kg. Dat is vragen om problemen." Eeehhh, u overdreef in uw reclame met 400%?
Vandaag eens langs Stella gegaan. Verkoper begon meteen met een 'alleen vandaag nog deze prijs!', die ook nog eens een stuk hoger was dan de richtprijs op consumentenbond.nl. De door de consumentenbond geteste versie was niet verkrijgbaar, alleen die met meer versnellingen en zo'n 450 euro duurder.

Er werd niet geluisterd naar voorkeuren van ons, eigenlijk niet eens welk model we zouden willen. De lage prijzen op de posters buiten waren niet verkrijgbaar. Fietsen met een achterwiel of middenmotor waren 'meer iets van vroeger'. Pas na veel aandringen waren er toch ook andere opties, maar die werden sterk afgeraden.

Toen we tamelijk genoeg hadden van alle vrij doorzichtige verkooptrucjes ('nu kopen, anders is de aanbieding er niet meer!', 8 keer herhaald) en dreigden weg te gaan zette de verkoper het volgende verkooptrucje in, 'ik kan wel even bellen, misschien dat er nog wat van de prijs af kan'. Toen dat ook niet hielp waren er opeens tóch de outletmodellen op de poster voor de deur beschikbaar, maar wel voor een hogere prijs.

We zijn maar naar een echte fietsenhandel gegaan.

Vorig jaar na een proefrit een E-bike aangeschaft.

De verkoper adviseerde toch een voorwiel motor ipv middenmotor. 

Ik vond dat de fiets bij 25 km niet prettig met de ondersteuning omgaat, omdat de ondersteuning niet subtiel afbouwt, maar gelijk eraf gaat. Volgens de verkoper kon ik de mate van ondersteuning zelf in het menu aanpassen. Inderdaad beschrijft de handleiding dit. Echter ik merkte in het gebruikgeen enkel verschil.

Toen ik dit gelijk met een service beurt wilde meenemen, kreeg ik van de vestiging Leeuwarden dat ze hier niet aan migen meewerken en me ook geen tips wilde geven, hoe ik dit zelf kan verbeteren. Ik was hier niet blij mee en ik zou terug gebeld worden. Na 5 dagen zelf maar naar Nunspeet gebeld en kreeg toen uiteindelijk te horen dat verkopers dit wil zeggen, maar dat de motor niet naaf deze instellingen kijkt.

Ze willen mij hier verder ook niet bij helpen.

Kortom dit riekt naar bewust oplichten.

 

 

Na ongeveer een jaar gebruik te hebben gemaakt voor mijn dagelijkse ritjes had ik een aantal ongebruikelijke mankementen aan mijn stella allegra

Voor de duidelijkheid; mijn fiets staat altijd droog , zowel thuis als op het werk. De enige regen die de fiets wel eens over zich heen krijgt is wanneer ik fiets, mijn werk is 5 minuten fietsen.

Laten we beginnen bij het lcd kastje voor het aan en uit zetten van de fiets, deze zat vol vocht en raakte hierdoor defect.

Zo zat ook mijn koplampvol met vocht en als het rechtende raakte in die 5 minuten mijn rechter handvat los (daarnaast raakte deze al snel versleten)

Toen ik op een dag naar mijn werk toe fietste en er een groot deel van mijn pedaal afbrak begon ik toch wel te twijfelen aan de kwaliteit van stella.

Ik stuurde stella een e-mail en ze kwamen al snel langs om mijn fiets te repareren. Wel duidelijk is dat bij een fiets van nog geen jaar oud deze mankementen niet voor zouden moeten komen. Stella ziet dit anders en ik draaide zelf voor deze kosten op, dit terwijl ze bij aankoop garantie beloven op onderdelen. Een grote leugen in mijn ogen en het begin van de slechte service. Ik heb een e-mail gestuurd en het klachtenformulier nogmaals ingevuld maar Stella geeft geen reactie. 

Zeer slecht! Voor mij zo geen stella weer

Stella raad ik ten zeerste af. 6 weken geleden geprobeerd om een fiets zakelijk te bestellen. Na ruim 2 weken een flinke klacht ingediend over de werkwijze, ik werd wel de volgende dag direct opgebeld.

Alles in gang gezet, levertijd zou bij thuis bezorgen 3 weken zijn, en bij ophalen in Nunspeet, 2 weken. Voor thuis bezorgen gekozen, na ruim 3 weken opgebeld dat er nog geen afspraak is gemaakt. 

Dat klopte, de levertijd was naar 3 maanden gegaan, foutje van de verkoper, ze had de levertijd verkeerd doorgegeven. 

De fiets maar geannuleerd, na zoveel obstakels is voor mij het vertrouwen weg, ik ga wel naar een echte fietsenwinkel.

Wij worden in het algemeen door onze omgeving beschouwd als zeer vriendelijke begripvolle en geduldige mensen. Toch heeft Stella het door middel van hun verschrikkelijk slechte service en vele valse beloftes voor elkaar gekregen dat nu de maat vol is en dat er niets meer overblijft dan stoppen met deze verschrikkelijke slechte relatie. Het is dan ook voor ons onbegrijpelijk dat Stella op deze manier nog steeds zaken kan en mag doen. Wij zijn op deze manier zo erg teleurgesteld dat woorden tekort schieten. De fiets was bestemd voor onze dochter, zij heeft een lichamelijke beperking en op een gewone fiets is het voor haar onmogelijk om haar school te bereiken. Allereerst werd ons uitdrukkelijk beloofd dat de fiets eind maart beslist zou worden geleverd, dan krijgen wij te horen dat het helaas niet lukt om deze fiets te leveren en dat het een ander type fiets zou worden. Vervolgens wordt er wederom een belofte gemaakt dat deze vervangende fiets zou worden geleverd uiterlijk half april. Nadat deze zoveelste beloofde datum ruimschoots was verstreken en wij niets meer hadden vernomen van Stella hebben we wederom contact opgenomen met Stella. Ook ons verzoek of het dan misschien mogelijk is in de tussentijd van een leenfiets gebruik te kunnen maken werd niet gereageerd of op in gegaan. Tot op heden weten we nog steeds niet waar we aan toe zijn. Stella heeft ons vertrouwen hiermee flink beschadigd en we voelen ons daarom flink gedupeerd.  Ik neem daarom ook vanzelfsprekend aan dat deze kwestie tot een goed einde zal worden gebracht. Aangezien wij dit nu zien als een principe zaak en wij beslist geen kosten zullen besparen om dit aan te vechten zullen we er bovendien onze missie van maken om andere mensen te behoeden voor zo’n teleurstelling.

U hebt ongetwijfeld ook gezien, u bent de zoveelste bent die hier zijn hart lucht over Stella. Op een of andere manier bereiken de negatieve geluiden mensen toch onvoldoende. Heeft u zelf vooraf nog gekeken naar beoordelingen of vergelijkingen, bijvoorbeeld van de Bond, of werd u er volledig door verrast?

Nee, wij waren compleet verrast, we zagen dagelijks geweldige reclames voorbij komen met de mooiste beloftes. En natuurlijk hebben we eerst gekeken op de recensies etc. Daar blijken de grote vertrouwde instanties toch gek genoeg de geweldigste berichten te hebben… kan me dus nu niet voorstellen waar deze berichten vandaag komen....

de grote vertrouwde instanties toch gek genoeg de geweldigste berichten te hebben

Wie zijn voor u de vertrouwde instanties? De Consumentenbond, of bedoelt u nou juist dat u die had moeten raadplegen?

Nee, die heb ik jammer genoeg niet geraadpleegd. Ik heb het meer of trustpilot, nederland review, ibikebond, kiyoh etc...

Nee, die heb ik jammer genoeg niet geraadpleegd. Ik heb het meer of trustpilot, nederland review, ibikebond, kiyoh etc...

Uw idee van vertrouwde instanties verschilt sterk van mijn idee van instanties, laat staan vertrouwd.

Hallo, 

ik dacht dat ik in gesprek was met een serieus persoon, pfff was er heel even ingestonken zeg...

Nu merk ik gelukkig dat iemand mijn kostbare tijd aan het verspillen is Een echte aandacht zoeker zo te horen. We gaan hier dan ook onmiddellijk mee stoppen en gaan ons weer focussen op het echte leven goed..

fijne avond, veel plezier met de volgende. Misschien speelt deze wel het spelletje mee...

Ik weet niet over welk spelletje u het heeft maar ik ben gewoon benieuwd hoe mensen ondanks alle negatieve signalen toch een Stella aan kunnen aanschaffen. Je ziet nog wel eens dat mensen signalen negeren en toch voor de goedkoopste gaan maar bij u lijkt het bij de marktverkenning verkeerd gegaan te zijn en bent u verkeerd voorgelicht. Ik wilde het verder aan u laten hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Reputatie 3
Badge +2

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Het gaat helaas niet om het product, daar is helemaal niets mis mee.

Het gaat om de organisatie rondom het product.

Daarom is het ook zo diep triest, en word het product onrecht gedaan door slecht bereikbaarheid, communicatie en service...

Het gaat helaas niet om het product, daar is helemaal niets mis mee.

Het gaat om de organisatie rondom het product.

Daarom is het ook zo diep triest, en word het product onrecht gedaan door slecht bereikbaarheid, communicatie en service...

Ik heb geen ebike maar als mij iets opgevallen is aan ebikes, wat je niet zo direct zou verwachten als je het in basis als een soort fiets ziet, is dat service voor ebikes een veel belangrijkere rol speelt dan voor gewone fietsen. Wie handig is kan natuurlijk een hoop zelf en wie héél handig is repareert wellicht cellen in een accu maar gewone mensen moeten lijken rekening te moeten houden met frequent onderhoud en kostbare reparaties. Afijn u kunt hierboven zoeken op Stella en dan kunt u zelf lezen wat er zoal gespeeld heeft en dan denk ik dat u zelf kunt beoordelen of je bike los kunt zien van de service.

Deze zaak is eindelijk door Stella goed opgepakt en men heeft beloofd het in orde te maken. Word vervolgt.

Deze zaak is eindelijk door Stella goed opgepakt en men heeft beloofd het in orde te maken. Word vervolgt.

Mooi, hopelijk dan snel een goede fiets.

Reageer