Wat is julle ervaring met Stella fietsen?



Toon eerste bericht

56 reacties

Echt hè… ik hoop het...

Reputatie 7
Badge +6

Reclame werkt blijkbaar nog altijd voor de meeste mensen . En onbetrouwbare recensies ook . Als er enorm veel reclame voor een bepaald product gemaakt wordt , dan word ik juist wantrouwig. Bovendien is reclame duur . Dat betalen we als koper zelf en het product wordt er zeker niet beter van . Jammer dat ( denk ik ) de meeste mensen het nooit leren. 

Badge

Stella raad ik ten zeerste af. 6 weken geleden geprobeerd om een fiets zakelijk te bestellen. Na ruim 2 weken een flinke klacht ingediend over de werkwijze, ik werd wel de volgende dag direct opgebeld.

Alles in gang gezet, levertijd zou bij thuis bezorgen 3 weken zijn, en bij ophalen in Nunspeet, 2 weken. Voor thuis bezorgen gekozen, na ruim 3 weken opgebeld dat er nog geen afspraak is gemaakt. 

Dat klopte, de levertijd was naar 3 maanden gegaan, foutje van de verkoper, ze had de levertijd verkeerd doorgegeven. 

De fiets maar geannuleerd, na zoveel obstakels is voor mij het vertrouwen weg, ik ga wel naar een echte fietsenwinkel.

Annuleren? Kan dat dan na 3 weken? En naar aanleiding van een mondelinge belofte van verkoper? Hier wil ik meer van weten. Wat is de max termijn van annuleren van een bestelling? Is dit merkgebonden? Ik zoek een ebike en wat een marteling dat gezoek om een merk te kiezen zonder terecht gefrustreerde klanten. Ik durf al niet meer. Zeker geen Amslod of stella of Sparta meer. Het lijkt een roulette spel wie geluk heeft met hoge  bijkomende kosten ontlopen. Pierre de Ries.... tip.. aan Amslod adspiranten. Lees kritisch de reacties van Sanne de klantenservice robot op klachten van wie maanden wacht na klacht op klacht. ( Via klachten Amslod  op site trustpilot.com. Ik heb daar een ironisch commentaar geschreven.    Hilarisch droevig de reacties daarmdaar van Amslods Sanne op klachten.   Sanne lijkt me een  software programma  robot. Iets om leden en consum.bond eens naar te laten kijken en hekelen. 

Badge +2

Ik ben zeer te spreken over mijn Stella-fiets en over de service van Stella en raad iedereen het ook aan. Ik denk wel dat de service afhankelijk is van de medewerkers zelf. Na jaren problemen met mijn Gazelle-e-bike te hebben gehad, heb ik in januari 2017 de Stella Vicenza aangeschaft. Qua zithouding was deze gelijk vele malen beter en een evt. vervangingsaccu is -toen ik destijds heb vergeleken- goedkoper dan die van een Gazelle. De accu doet het na 3,5 jaar nog steeds prima terwijl ik mijn fiets niet eens wekelijks gebruik. De service van Stella overtreft mijn verwachtingen. Ik heb wel het voordeel dat ik een Stella-winkel (Waddinxveen) om de hoek heb zitten dus als ik een probleem heb, dan rij ik er gewoon langs. Ik ben ook altijd gelijk geholpen. Vorig jaar knapt ineens mijn ketting. Deze kon niet gerepareerd worden en ik kreeg zonder omhaal en kosten een nieuwe erop gezet. Hetzelfde voor mijn display (na 2000km) met zelfs een verontschuldiging dat de km-teller wel weer bij 0 begon. Een schroefje kwijt, ook geen probleem, klaar terwijl u wacht met een kopje koffie erbij. En ook nog gepoetst. Zo kan het dus ook!

Heb mijn 2 fietsen nog (steeds) niet in huis of heb al grote problemen met de klantenservice… Wat een slecht bedrijf!

Reputatie 7
Badge +7

Vervelend om te horen @munk. Wat is er gebeurd?

We hebben 2 fietsen besteld in Leek (groningen) bij de plaatselijke Stella dealer op 3 juni. Het was een snelle koop die prettig verliep doordat we er snel uit waren. Er is toegezegd dat ze eind juli geleverd zouden worden.  Toen we na een week de bon bekeken (hadden we duidelijk direct moeten doen...) stond er zomaar dat de verwachte levertijd week 39/40 zou zijn. Dit is eind september. Het antwoord van de winkelier was “hadden jullie maar beter moeten kijken en je hebt er voor getekend”. Van enige klantvriendelijkheid was al geen sprake meer vreemd genoeg. We hebben diverse telefoongesprekken met de klanten service gehad die helaas ook niet klantvriendelijk verliepen. Inmiddels is er een vertraging in de levering (verwacht eind oktober). Wij hebben een eiland vakantie gepland in oktober incl onze fietsen. Dit gaat dus niet lukken. Hierdoor moeten wij extra huur kosten maken van 360 euro. Als vergoeding konden we kiezen uit 50 euro pp of 1 fietsmand. Op mijn voorstel dat Stella de huurkosten dan moet vergoeden gezien ze niet leveren volgens afspraak heb ik helaas nog geen reactie gehad. Diverse beloftes op terugbellen helaas nog niets gehoord. Alle communicatie komt van mijn kant en nog geen enkele keer van de kant van Stella.  Echt nog nooit zo'n slechte ervaring met een winkel gehad!  

Reputatie 7
Badge +6

“ Hadden jullie maar beter moeten kijken “  vind ik wel erg kort door de bocht . Vooral omdat de eerdere toezegging eind juli was en jullie daar op vertrouwden , had hij daar op kunnen wijzen voordat jullie tekenden. Erg klantonvriendelijk . Blijk wel weer uit dat je altijd moet lezen voor je iets tekent. Een winkelier die een goede relatie met klanten wil hebben en houden flikt zoiets niet. Dat intussen week 40 ook al niet gaat lukken en slechte communicatie zegt ook iets over Stella.

Reputatie 7
Badge +7

Oei, dat klinkt niet al te best. Heb je je klacht geprobeerd via Klachtenkompas op te lossen? Dit is een gratis klachtenplatform van de Consumentenbond. Ik zie dat Stella daar vaak reageert. Misschien is dat het proberen waard?

Heb het geplaatst. Dank je voor de tip.

Snap oprecht niet hoe Stella aan de hoge waardering komt. Ik zie nu alleen maar klachten. Weer een terugbel verzoek geplaatst(voor wat het waard is gezien het nog niet 1 keer gelukt is).. nu met de annulering afdeling.

Reputatie 5
Badge +3

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Update: De fiets is op 5 Juni besteld en zou in week 27/28 (eind juni) geleverd worden geen fiets…. geen update …..niets… Gebeld niets … facebook lang wachten … reactie op 15 Juli … half augustus komt de fiets. !!! 11 Augustus komt hij al?… Ja vanaf Dinsdag 25 Augustus kunnen we hem uitleveren. … prima… Vandaag 21 Augustus ...Tring… … hij is er niet… we kunnen hem inplannen voor 21 September @!@#$%$#%@#$ Dan is de zomer over…. 

 

@Chris L sterkte!

Afgelopen vrijdag een aangetekende brief gestuurd om de order te annuleren (wegens wanprestatie en compleet gebrek aan communicatie van de kant van Stella) en deze ook via de mail gestuurd. En toen kon het wel… binnen 45 minuten iemand aan de lijn.

Een zeer vriendelijke dame die het boeteschort aantrok. Helaas voor ons te laat, het vertrouwen is weg. De order is geannuleerd en de aanbetaling is inmiddels terug gestort. 

 

Reputatie 5
Badge +3

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Update: De fiets is op 5 Juni besteld en zou in week 27/28 (eind juni) geleverd worden geen fiets…. geen update …..niets… Gebeld niets … facebook lang wachten … reactie op 15 Juli … half augustus komt de fiets. !!! 11 Augustus komt hij al?… Ja vanaf Dinsdag 25 Augustus kunnen we hem uitleveren. … prima… Vandaag 21 Augustus ...Tring… … hij is er niet… we kunnen hem inplannen voor 21 September @!@#$%$#%@#$ Dan is de zomer over…. 

 

Woensdag de nieuwe Stella fiets ontvangen(na 4 maanden wachten), fiets was ok alleen de rem moest iets bijgesteld worden… De bezorger van Stella gaf aan daar niet veel ervaring in te hebben maar ging toch aan de slag.. en de olie spoot in het rond en de rem functioneerde nog minder als voorheen. Ok Monteur is misschien een beter idee… alleen die is er pas over 2 weken aan huis service($@$%@^$%#^$%^)… Gelukkig is er een Stella winkel op 10 km fietsen … daar ben ik heel goed ontvangen en echt een pluim voor het vakmanschap van Stella Badhoevedorp . Inmiddels heeft de fiets 30km gefiets en is alles Goed! … Gelukkig !!!  TIP: kijk waar de dichtstbijzijnde Stella winkel is … je zult hem echt nodig hebben. 

Mijn Stella-fiets (Nantes) heb ik op 10 maart ontvangen; in de week ervoor raakte mijn rechterknie ontstoken, zodat ik deze niet ver genoeg meer kon buigen (vochtophoping) om erop te kunnen fietsen; overleg met Stella leverde niets op: achteruitplaatsen van het zadel mocht ik zelf doen en de fiets weer innemen was onbespreekbaar, zelfs niet tegen een lager bedrag dan mijn betaling; Kortom, ik heb nu een nieuwe fiets, waarop minder dan 100 m gereden is, onwerkzaam in de schuur staan en de service van Stella stelt na de betaling weinig meer voor; u bent gewaarschuwd…..

Reputatie 7
Badge +6

Tja , gekocht is gekocht en het is aan de verkoper of deze de koper tegemoet wil komen . Maar los daarvan , een ontsteking en vochtophoping in een knie is toch geen blijvend probleem ? Daarna kan er dan gewoon weer gefietst worden .

via de site van stella prijs brochure aangevraagd i.v.m. oriëntatie wat betreft aanschaf van een nieuwe

e bike, andere dag gelijk een telefoontje van een verkoper om gelijk afspraak te maken  en grote korting beloven

nadat ik de verkoper vermeld had dat ik aan het oriënteren ben wat betreft prijs en kwaliteit

waren we vrij snel uitgepraat en zit nu nog steeds te wachten op prijs brochure.

besloten om div redenen o.a. deze manier van benaderen, eventuele garantie, voor onderhoud en service niet via internet en toch maar bij de lokale fietsenwinkel een fiets te kopen, en inmiddels gedaan

 

In aansluiting op bovenstaand bericht kan ik melden dat Stella toch contact opgenomen heeft; zij verklaarden zich bereid om de fiets toch weer terug te nemen onder aftrek van gemaakte kosten. Dit redelijke voorstel heb ik geaccepteerd en daarmee is het probleem opgelost! Jan G. Veening, Arnhem.

na een schadegeval hersteld door Stella heel veel gesteggel en landurig wachten op herstel en daarna veel miscommunicatie en valse beloftes over levering nieuwe accu die wel gerekend werd maar er een tweedehands ingezet en nog veel meer van dit soort zaken Stella heeft een lomp en log servicesysteem met veel onkundige/onvriendelijke mensen bij klantenservice.  

Vorige maand is mijn zoon op zijn stella fiets aangereden en heb ik de schade voor 1159 euro laten repareren. Ik moest wel een week later terugkomen want er moest nog een rechter remhendel worden vervangen die niet op voorraad was en tijdelijk is opgelost door er een hendel van de linkerkant op te zetten. De accu moest ook worden vervangen. Thuis bleek de accu leeg dus heb ik hem opgeladen en toen bleek er 1 van de laad leds niet te branden wat niet zo'n groot probleem is maar het achterlicht deed het ook niet. De accu koste 600 euro. Ik ben 4 dagen later naar de stella winkel gegaan en daar gaf de monteur aan dat hij mij niet kon helpen ivm leveringsproblemen. Hoe het nu verder moest wist hij ook niet. Ga maar in de rij bij de rest van de klagers staan. Vervolgens heb ik klantenservice gebeld en deze hebben er een melding van gemaakt maar kunnen ook geen oplossing bieden. Ik voel me wel opgelicht, heb de fiets voor veel geld laten opknappen en kan er alleen overdag mee fietsen wat nu nog geen probleem is maar het najaar is  onderweg.  Stella zegt dat ze een keer een monteur langssturen om de kwestie te onderzoeken maar dan moet ik wel de kosten hiervan betalen, terwijl het probleem al in de winkel is geconstateerd. De monteur in de winkel liet mij de bevestiging van een sollicitatiegesprek gesprek zien want hij was het hele zat om al die klagende mensen te woord te moeten staan. Als het personeel al wegloopt dan zal de service nog slechter worden.

Heel slechte ervaring met Stella heb nu jaar geleden model morena gekocht fiets is en heb er maar 400 km op gefietst ketting loopt er steeds vanaf is al een tiental tevergeefs gemaakt met beetje olie 4 minuten werk volgende dag ketting er weer vanaf na 8 maanden geeft stella toe dat model morena fabricage fout heeft 8 maanden van bellen/ mailen geen reactie krijgen van Stella .Fiets is 4 maanden geleden door Stella opgehaald krijg met bijbetaling nieuwe model morena maar wanneer is raadsel half juli toen weer half augustus zou op 1september bezorgd worden Maar op 1september geen stella fiets geen mailtje of telefoon gewoon geen enkele reactie heb 2850 betaald voor oude leenfiets zeer teleurgesteld in Stella dat dit zo kan bestaan is mij een raadsel 

 

Ondertussen 2 E-Bikes gekocht maar geen Stella. Ik heb tijdens mijn onderzoek geleerd zeker geen E-bike te kopen bij grote commerciële merken. Ik heb een 10 tal test gedaan en ik kwam er eigenlijk achter dat iedereen dezelfde componenten gebruikt alleen het frame kopen ze in die hun eigen ontwerp is maar eigenlijk een fiets blijft een fiets.  Vreemd genoeg kwam bij mij de “Flanders” fiets het best uit de hoek. Ergonomie van de fiets, service, ontvangst en begeleiding, de vrije keuze van motor en batterij,  degelijke uitleg, kennis van zaken,…. grote merken...wegblijven.

Via het servicecenter een afspraak gemaakt voor een servicebeurt van mijn ebike inclusief het aanbrengen van 2 Schwalbe anti-lekbanden. Dame noemde mij een totaalprijs (inclusief korting) van 140 euro (servicebeurt van 60 euro + vervanging banden).Dinsdag de fiets gebracht. Hierbij adviseerde de werkplaatsmedewerker mij nog iets betere banden. Ik vroeg hem naar de meerkosten. Deze bedroegen 7 euro per band dus 14 euro totaal. Gisteren de fiets opgehaald. (en hij rijdt weer prima). De totale kosten bedroegen nu 214 euro. Bij navraag via het servicecenter bleek dat bij de eerdergenoemde 140 euro per abuis niet de kosten voor het vervangen van de banden waren meegerekend. Ik heb hierop aangegeven dat dit niet mijn probleem is en dat we een prijsafspraak hadden gemaakt. Ik heb nog aangegeven te willen schikken (fifty fifty mbt het prijsverschil) ondanks dat de fout volledig bij Stella ligt. De medewerkster vertelde niets te kunnen doen voor mij. Dit vind ik slecht en eigenlijk een vorm van oplichting

Reputatie 6
Badge +6

@T Haasnoot Ik heb hierop aangegeven dat dit niet mijn probleem is en dat we een prijsafspraak hadden gemaakt.

 U heeft geen bevestigingsmail met de afspraak en prijs?

En heeft u dan bij het brengen van de fiets, bij de meerprijs €14,00 ook niet de totaalprijs nog genoemd?

Als u de fiets heeft opgehaald en betaald (accoord), is achteraf moeilijk reclameren.

Er wordt bij Service/ Callcenters meestal een bandopname gemaakt, maar of u die dan, in uw voordeel nog te horen krijgt?

Als u zelf een opname van de prijsafspraak heeft, kunt u misschien nog iets doen.

het staat allemaal in de computer bij Stella. En ik heb zeker wel een bevestigingsmail met de prijsafspraak . De meerprijs was €14..Dat kwam bovenop de afgesproken €140. Niet betalen was fiets niet meenemen. Natuurlijk is betalen nog geen akkoord geven betreffende de kosten. 

Reageer