Wat is julle ervaring met Stella fietsen?



Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Vervelend om te horen @munk. Wat is er gebeurd?

Heb mijn 2 fietsen nog (steeds) niet in huis of heb al grote problemen met de klantenservice… Wat een slecht bedrijf!

Badge +2

Ik ben zeer te spreken over mijn Stella-fiets en over de service van Stella en raad iedereen het ook aan. Ik denk wel dat de service afhankelijk is van de medewerkers zelf. Na jaren problemen met mijn Gazelle-e-bike te hebben gehad, heb ik in januari 2017 de Stella Vicenza aangeschaft. Qua zithouding was deze gelijk vele malen beter en een evt. vervangingsaccu is -toen ik destijds heb vergeleken- goedkoper dan die van een Gazelle. De accu doet het na 3,5 jaar nog steeds prima terwijl ik mijn fiets niet eens wekelijks gebruik. De service van Stella overtreft mijn verwachtingen. Ik heb wel het voordeel dat ik een Stella-winkel (Waddinxveen) om de hoek heb zitten dus als ik een probleem heb, dan rij ik er gewoon langs. Ik ben ook altijd gelijk geholpen. Vorig jaar knapt ineens mijn ketting. Deze kon niet gerepareerd worden en ik kreeg zonder omhaal en kosten een nieuwe erop gezet. Hetzelfde voor mijn display (na 2000km) met zelfs een verontschuldiging dat de km-teller wel weer bij 0 begon. Een schroefje kwijt, ook geen probleem, klaar terwijl u wacht met een kopje koffie erbij. En ook nog gepoetst. Zo kan het dus ook!

Badge

Stella raad ik ten zeerste af. 6 weken geleden geprobeerd om een fiets zakelijk te bestellen. Na ruim 2 weken een flinke klacht ingediend over de werkwijze, ik werd wel de volgende dag direct opgebeld.

Alles in gang gezet, levertijd zou bij thuis bezorgen 3 weken zijn, en bij ophalen in Nunspeet, 2 weken. Voor thuis bezorgen gekozen, na ruim 3 weken opgebeld dat er nog geen afspraak is gemaakt. 

Dat klopte, de levertijd was naar 3 maanden gegaan, foutje van de verkoper, ze had de levertijd verkeerd doorgegeven. 

De fiets maar geannuleerd, na zoveel obstakels is voor mij het vertrouwen weg, ik ga wel naar een echte fietsenwinkel.

Annuleren? Kan dat dan na 3 weken? En naar aanleiding van een mondelinge belofte van verkoper? Hier wil ik meer van weten. Wat is de max termijn van annuleren van een bestelling? Is dit merkgebonden? Ik zoek een ebike en wat een marteling dat gezoek om een merk te kiezen zonder terecht gefrustreerde klanten. Ik durf al niet meer. Zeker geen Amslod of stella of Sparta meer. Het lijkt een roulette spel wie geluk heeft met hoge  bijkomende kosten ontlopen. Pierre de Ries.... tip.. aan Amslod adspiranten. Lees kritisch de reacties van Sanne de klantenservice robot op klachten van wie maanden wacht na klacht op klacht. ( Via klachten Amslod  op site trustpilot.com. Ik heb daar een ironisch commentaar geschreven.    Hilarisch droevig de reacties daarmdaar van Amslods Sanne op klachten.   Sanne lijkt me een  software programma  robot. Iets om leden en consum.bond eens naar te laten kijken en hekelen. 

Reputatie 7
Badge +6

Reclame werkt blijkbaar nog altijd voor de meeste mensen . En onbetrouwbare recensies ook . Als er enorm veel reclame voor een bepaald product gemaakt wordt , dan word ik juist wantrouwig. Bovendien is reclame duur . Dat betalen we als koper zelf en het product wordt er zeker niet beter van . Jammer dat ( denk ik ) de meeste mensen het nooit leren. 

Echt hè… ik hoop het...

Deze zaak is eindelijk door Stella goed opgepakt en men heeft beloofd het in orde te maken. Word vervolgt.

Mooi, hopelijk dan snel een goede fiets.

Deze zaak is eindelijk door Stella goed opgepakt en men heeft beloofd het in orde te maken. Word vervolgt.

Het gaat helaas niet om het product, daar is helemaal niets mis mee.

Het gaat om de organisatie rondom het product.

Daarom is het ook zo diep triest, en word het product onrecht gedaan door slecht bereikbaarheid, communicatie en service...

Ik heb geen ebike maar als mij iets opgevallen is aan ebikes, wat je niet zo direct zou verwachten als je het in basis als een soort fiets ziet, is dat service voor ebikes een veel belangrijkere rol speelt dan voor gewone fietsen. Wie handig is kan natuurlijk een hoop zelf en wie héél handig is repareert wellicht cellen in een accu maar gewone mensen moeten lijken rekening te moeten houden met frequent onderhoud en kostbare reparaties. Afijn u kunt hierboven zoeken op Stella en dan kunt u zelf lezen wat er zoal gespeeld heeft en dan denk ik dat u zelf kunt beoordelen of je bike los kunt zien van de service.

Het gaat helaas niet om het product, daar is helemaal niets mis mee.

Het gaat om de organisatie rondom het product.

Daarom is het ook zo diep triest, en word het product onrecht gedaan door slecht bereikbaarheid, communicatie en service...

Reputatie 5
Badge +3

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Ik weet niet over welk spelletje u het heeft maar ik ben gewoon benieuwd hoe mensen ondanks alle negatieve signalen toch een Stella aan kunnen aanschaffen. Je ziet nog wel eens dat mensen signalen negeren en toch voor de goedkoopste gaan maar bij u lijkt het bij de marktverkenning verkeerd gegaan te zijn en bent u verkeerd voorgelicht. Ik wilde het verder aan u laten hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Hallo, 

ik dacht dat ik in gesprek was met een serieus persoon, pfff was er heel even ingestonken zeg...

Nu merk ik gelukkig dat iemand mijn kostbare tijd aan het verspillen is Een echte aandacht zoeker zo te horen. We gaan hier dan ook onmiddellijk mee stoppen en gaan ons weer focussen op het echte leven goed..

fijne avond, veel plezier met de volgende. Misschien speelt deze wel het spelletje mee...

Nee, die heb ik jammer genoeg niet geraadpleegd. Ik heb het meer of trustpilot, nederland review, ibikebond, kiyoh etc...

Uw idee van vertrouwde instanties verschilt sterk van mijn idee van instanties, laat staan vertrouwd.

Nee, die heb ik jammer genoeg niet geraadpleegd. Ik heb het meer of trustpilot, nederland review, ibikebond, kiyoh etc...

de grote vertrouwde instanties toch gek genoeg de geweldigste berichten te hebben

Wie zijn voor u de vertrouwde instanties? De Consumentenbond, of bedoelt u nou juist dat u die had moeten raadplegen?

Nee, wij waren compleet verrast, we zagen dagelijks geweldige reclames voorbij komen met de mooiste beloftes. En natuurlijk hebben we eerst gekeken op de recensies etc. Daar blijken de grote vertrouwde instanties toch gek genoeg de geweldigste berichten te hebben… kan me dus nu niet voorstellen waar deze berichten vandaag komen....

U hebt ongetwijfeld ook gezien, u bent de zoveelste bent die hier zijn hart lucht over Stella. Op een of andere manier bereiken de negatieve geluiden mensen toch onvoldoende. Heeft u zelf vooraf nog gekeken naar beoordelingen of vergelijkingen, bijvoorbeeld van de Bond, of werd u er volledig door verrast?

Wij worden in het algemeen door onze omgeving beschouwd als zeer vriendelijke begripvolle en geduldige mensen. Toch heeft Stella het door middel van hun verschrikkelijk slechte service en vele valse beloftes voor elkaar gekregen dat nu de maat vol is en dat er niets meer overblijft dan stoppen met deze verschrikkelijke slechte relatie. Het is dan ook voor ons onbegrijpelijk dat Stella op deze manier nog steeds zaken kan en mag doen. Wij zijn op deze manier zo erg teleurgesteld dat woorden tekort schieten. De fiets was bestemd voor onze dochter, zij heeft een lichamelijke beperking en op een gewone fiets is het voor haar onmogelijk om haar school te bereiken. Allereerst werd ons uitdrukkelijk beloofd dat de fiets eind maart beslist zou worden geleverd, dan krijgen wij te horen dat het helaas niet lukt om deze fiets te leveren en dat het een ander type fiets zou worden. Vervolgens wordt er wederom een belofte gemaakt dat deze vervangende fiets zou worden geleverd uiterlijk half april. Nadat deze zoveelste beloofde datum ruimschoots was verstreken en wij niets meer hadden vernomen van Stella hebben we wederom contact opgenomen met Stella. Ook ons verzoek of het dan misschien mogelijk is in de tussentijd van een leenfiets gebruik te kunnen maken werd niet gereageerd of op in gegaan. Tot op heden weten we nog steeds niet waar we aan toe zijn. Stella heeft ons vertrouwen hiermee flink beschadigd en we voelen ons daarom flink gedupeerd.  Ik neem daarom ook vanzelfsprekend aan dat deze kwestie tot een goed einde zal worden gebracht. Aangezien wij dit nu zien als een principe zaak en wij beslist geen kosten zullen besparen om dit aan te vechten zullen we er bovendien onze missie van maken om andere mensen te behoeden voor zo’n teleurstelling.

Stella raad ik ten zeerste af. 6 weken geleden geprobeerd om een fiets zakelijk te bestellen. Na ruim 2 weken een flinke klacht ingediend over de werkwijze, ik werd wel de volgende dag direct opgebeld.

Alles in gang gezet, levertijd zou bij thuis bezorgen 3 weken zijn, en bij ophalen in Nunspeet, 2 weken. Voor thuis bezorgen gekozen, na ruim 3 weken opgebeld dat er nog geen afspraak is gemaakt. 

Dat klopte, de levertijd was naar 3 maanden gegaan, foutje van de verkoper, ze had de levertijd verkeerd doorgegeven. 

De fiets maar geannuleerd, na zoveel obstakels is voor mij het vertrouwen weg, ik ga wel naar een echte fietsenwinkel.

Na ongeveer een jaar gebruik te hebben gemaakt voor mijn dagelijkse ritjes had ik een aantal ongebruikelijke mankementen aan mijn stella allegra

Voor de duidelijkheid; mijn fiets staat altijd droog , zowel thuis als op het werk. De enige regen die de fiets wel eens over zich heen krijgt is wanneer ik fiets, mijn werk is 5 minuten fietsen.

Laten we beginnen bij het lcd kastje voor het aan en uit zetten van de fiets, deze zat vol vocht en raakte hierdoor defect.

Zo zat ook mijn koplampvol met vocht en als het rechtende raakte in die 5 minuten mijn rechter handvat los (daarnaast raakte deze al snel versleten)

Toen ik op een dag naar mijn werk toe fietste en er een groot deel van mijn pedaal afbrak begon ik toch wel te twijfelen aan de kwaliteit van stella.

Ik stuurde stella een e-mail en ze kwamen al snel langs om mijn fiets te repareren. Wel duidelijk is dat bij een fiets van nog geen jaar oud deze mankementen niet voor zouden moeten komen. Stella ziet dit anders en ik draaide zelf voor deze kosten op, dit terwijl ze bij aankoop garantie beloven op onderdelen. Een grote leugen in mijn ogen en het begin van de slechte service. Ik heb een e-mail gestuurd en het klachtenformulier nogmaals ingevuld maar Stella geeft geen reactie. 

Zeer slecht! Voor mij zo geen stella weer

Vorig jaar na een proefrit een E-bike aangeschaft.

De verkoper adviseerde toch een voorwiel motor ipv middenmotor. 

Ik vond dat de fiets bij 25 km niet prettig met de ondersteuning omgaat, omdat de ondersteuning niet subtiel afbouwt, maar gelijk eraf gaat. Volgens de verkoper kon ik de mate van ondersteuning zelf in het menu aanpassen. Inderdaad beschrijft de handleiding dit. Echter ik merkte in het gebruikgeen enkel verschil.

Toen ik dit gelijk met een service beurt wilde meenemen, kreeg ik van de vestiging Leeuwarden dat ze hier niet aan migen meewerken en me ook geen tips wilde geven, hoe ik dit zelf kan verbeteren. Ik was hier niet blij mee en ik zou terug gebeld worden. Na 5 dagen zelf maar naar Nunspeet gebeld en kreeg toen uiteindelijk te horen dat verkopers dit wil zeggen, maar dat de motor niet naaf deze instellingen kijkt.

Ze willen mij hier verder ook niet bij helpen.

Kortom dit riekt naar bewust oplichten.

 

 

Vandaag eens langs Stella gegaan. Verkoper begon meteen met een 'alleen vandaag nog deze prijs!', die ook nog eens een stuk hoger was dan de richtprijs op consumentenbond.nl. De door de consumentenbond geteste versie was niet verkrijgbaar, alleen die met meer versnellingen en zo'n 450 euro duurder.

Er werd niet geluisterd naar voorkeuren van ons, eigenlijk niet eens welk model we zouden willen. De lage prijzen op de posters buiten waren niet verkrijgbaar. Fietsen met een achterwiel of middenmotor waren 'meer iets van vroeger'. Pas na veel aandringen waren er toch ook andere opties, maar die werden sterk afgeraden.

Toen we tamelijk genoeg hadden van alle vrij doorzichtige verkooptrucjes ('nu kopen, anders is de aanbieding er niet meer!', 8 keer herhaald) en dreigden weg te gaan zette de verkoper het volgende verkooptrucje in, 'ik kan wel even bellen, misschien dat er nog wat van de prijs af kan'. Toen dat ook niet hielp waren er opeens tóch de outletmodellen op de poster voor de deur beschikbaar, maar wel voor een hogere prijs.

We zijn maar naar een echte fietsenhandel gegaan.
Reputatie 1
Stella Fietsen maakt misleidende reclame en dat mag ook wel eens gezegd worden. Kent u die grappige spotjes waar een man achterop de fiets zit bij een vrouw? Nou, dat kan en mag dus helemaal niet. De bagagedragers van Stella Fietsen zijn helemaal niet geschikt voor een gewicht van zo'n 75 kg! Het is wachten op het eerste ongeval met letsel en de reactie van Stella daarop: " Ja, die bagagedrager is maar geschikt voor 20 kg. Die moet je niet belasten met 80 kg. Dat is vragen om problemen." Eeehhh, u overdreef in uw reclame met 400%?
Reputatie 6
Badge +3
Bovendien zijn de prijzen niet zo bijzonder. De meeste goedkope fietsen waarmee ze reclame maken zijn exemplaren met een voorwiel motor. Dat zijn ook bij Gazelle of Batavus de goedkopere, zeker met wat onderhandelen of via internet. De duurdere modellen met midden motor zijn ook bij Stella behoorlijk aan de prijs.

Reageer