Wat is julle ervaring met Stella fietsen?

Toon eerste bericht

56 reacties

@Chris L sterkte!

Vorige maand is mijn zoon op zijn stella fiets aangereden en heb ik de schade voor 1159 euro laten repareren. Ik moest wel een week later terugkomen want er moest nog een rechter remhendel worden vervangen die niet op voorraad was en tijdelijk is opgelost door er een hendel van de linkerkant op te zetten. De accu moest ook worden vervangen. Thuis bleek de accu leeg dus heb ik hem opgeladen en toen bleek er 1 van de laad leds niet te branden wat niet zo'n groot probleem is maar het achterlicht deed het ook niet. De accu koste 600 euro. Ik ben 4 dagen later naar de stella winkel gegaan en daar gaf de monteur aan dat hij mij niet kon helpen ivm leveringsproblemen. Hoe het nu verder moest wist hij ook niet. Ga maar in de rij bij de rest van de klagers staan. Vervolgens heb ik klantenservice gebeld en deze hebben er een melding van gemaakt maar kunnen ook geen oplossing bieden. Ik voel me wel opgelicht, heb de fiets voor veel geld laten opknappen en kan er alleen overdag mee fietsen wat nu nog geen probleem is maar het najaar is  onderweg.  Stella zegt dat ze een keer een monteur langssturen om de kwestie te onderzoeken maar dan moet ik wel de kosten hiervan betalen, terwijl het probleem al in de winkel is geconstateerd. De monteur in de winkel liet mij de bevestiging van een sollicitatiegesprek gesprek zien want hij was het hele zat om al die klagende mensen te woord te moeten staan. Als het personeel al wegloopt dan zal de service nog slechter worden.

Ondertussen 2 E-Bikes gekocht maar geen Stella. Ik heb tijdens mijn onderzoek geleerd zeker geen E-bike te kopen bij grote commerciële merken. Ik heb een 10 tal test gedaan en ik kwam er eigenlijk achter dat iedereen dezelfde componenten gebruikt alleen het frame kopen ze in die hun eigen ontwerp is maar eigenlijk een fiets blijft een fiets.  Vreemd genoeg kwam bij mij de “Flanders” fiets het best uit de hoek. Ergonomie van de fiets, service, ontvangst en begeleiding, de vrije keuze van motor en batterij,  degelijke uitleg, kennis van zaken,…. grote merken...wegblijven.

Badge

Stella raad ik ten zeerste af. 6 weken geleden geprobeerd om een fiets zakelijk te bestellen. Na ruim 2 weken een flinke klacht ingediend over de werkwijze, ik werd wel de volgende dag direct opgebeld.

Alles in gang gezet, levertijd zou bij thuis bezorgen 3 weken zijn, en bij ophalen in Nunspeet, 2 weken. Voor thuis bezorgen gekozen, na ruim 3 weken opgebeld dat er nog geen afspraak is gemaakt. 

Dat klopte, de levertijd was naar 3 maanden gegaan, foutje van de verkoper, ze had de levertijd verkeerd doorgegeven. 

De fiets maar geannuleerd, na zoveel obstakels is voor mij het vertrouwen weg, ik ga wel naar een echte fietsenwinkel.

Annuleren? Kan dat dan na 3 weken? En naar aanleiding van een mondelinge belofte van verkoper? Hier wil ik meer van weten. Wat is de max termijn van annuleren van een bestelling? Is dit merkgebonden? Ik zoek een ebike en wat een marteling dat gezoek om een merk te kiezen zonder terecht gefrustreerde klanten. Ik durf al niet meer. Zeker geen Amslod of stella of Sparta meer. Het lijkt een roulette spel wie geluk heeft met hoge  bijkomende kosten ontlopen. Pierre de Ries.... tip.. aan Amslod adspiranten. Lees kritisch de reacties van Sanne de klantenservice robot op klachten van wie maanden wacht na klacht op klacht. ( Via klachten Amslod  op site trustpilot.com. Ik heb daar een ironisch commentaar geschreven.    Hilarisch droevig de reacties daarmdaar van Amslods Sanne op klachten.   Sanne lijkt me een  software programma  robot. Iets om leden en consum.bond eens naar te laten kijken en hekelen. 

U hebt ongetwijfeld ook gezien, u bent de zoveelste bent die hier zijn hart lucht over Stella. Op een of andere manier bereiken de negatieve geluiden mensen toch onvoldoende. Heeft u zelf vooraf nog gekeken naar beoordelingen of vergelijkingen, bijvoorbeeld van de Bond, of werd u er volledig door verrast?

Nee, wij waren compleet verrast, we zagen dagelijks geweldige reclames voorbij komen met de mooiste beloftes. En natuurlijk hebben we eerst gekeken op de recensies etc. Daar blijken de grote vertrouwde instanties toch gek genoeg de geweldigste berichten te hebben… kan me dus nu niet voorstellen waar deze berichten vandaag komen....

de grote vertrouwde instanties toch gek genoeg de geweldigste berichten te hebben

Wie zijn voor u de vertrouwde instanties? De Consumentenbond, of bedoelt u nou juist dat u die had moeten raadplegen?

Nee, die heb ik jammer genoeg niet geraadpleegd. Ik heb het meer of trustpilot, nederland review, ibikebond, kiyoh etc...

Nee, die heb ik jammer genoeg niet geraadpleegd. Ik heb het meer of trustpilot, nederland review, ibikebond, kiyoh etc...

Uw idee van vertrouwde instanties verschilt sterk van mijn idee van instanties, laat staan vertrouwd.

Hallo, 

ik dacht dat ik in gesprek was met een serieus persoon, pfff was er heel even ingestonken zeg...

Nu merk ik gelukkig dat iemand mijn kostbare tijd aan het verspillen is Een echte aandacht zoeker zo te horen. We gaan hier dan ook onmiddellijk mee stoppen en gaan ons weer focussen op het echte leven goed..

fijne avond, veel plezier met de volgende. Misschien speelt deze wel het spelletje mee...

Ik weet niet over welk spelletje u het heeft maar ik ben gewoon benieuwd hoe mensen ondanks alle negatieve signalen toch een Stella aan kunnen aanschaffen. Je ziet nog wel eens dat mensen signalen negeren en toch voor de goedkoopste gaan maar bij u lijkt het bij de marktverkenning verkeerd gegaan te zijn en bent u verkeerd voorgelicht. Ik wilde het verder aan u laten hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Reputatie 5
Badge +3

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Het gaat helaas niet om het product, daar is helemaal niets mis mee.

Het gaat om de organisatie rondom het product.

Daarom is het ook zo diep triest, en word het product onrecht gedaan door slecht bereikbaarheid, communicatie en service...

Het gaat helaas niet om het product, daar is helemaal niets mis mee.

Het gaat om de organisatie rondom het product.

Daarom is het ook zo diep triest, en word het product onrecht gedaan door slecht bereikbaarheid, communicatie en service...

Ik heb geen ebike maar als mij iets opgevallen is aan ebikes, wat je niet zo direct zou verwachten als je het in basis als een soort fiets ziet, is dat service voor ebikes een veel belangrijkere rol speelt dan voor gewone fietsen. Wie handig is kan natuurlijk een hoop zelf en wie héél handig is repareert wellicht cellen in een accu maar gewone mensen moeten lijken rekening te moeten houden met frequent onderhoud en kostbare reparaties. Afijn u kunt hierboven zoeken op Stella en dan kunt u zelf lezen wat er zoal gespeeld heeft en dan denk ik dat u zelf kunt beoordelen of je bike los kunt zien van de service.

Via het servicecenter een afspraak gemaakt voor een servicebeurt van mijn ebike inclusief het aanbrengen van 2 Schwalbe anti-lekbanden. Dame noemde mij een totaalprijs (inclusief korting) van 140 euro (servicebeurt van 60 euro + vervanging banden).Dinsdag de fiets gebracht. Hierbij adviseerde de werkplaatsmedewerker mij nog iets betere banden. Ik vroeg hem naar de meerkosten. Deze bedroegen 7 euro per band dus 14 euro totaal. Gisteren de fiets opgehaald. (en hij rijdt weer prima). De totale kosten bedroegen nu 214 euro. Bij navraag via het servicecenter bleek dat bij de eerdergenoemde 140 euro per abuis niet de kosten voor het vervangen van de banden waren meegerekend. Ik heb hierop aangegeven dat dit niet mijn probleem is en dat we een prijsafspraak hadden gemaakt. Ik heb nog aangegeven te willen schikken (fifty fifty mbt het prijsverschil) ondanks dat de fout volledig bij Stella ligt. De medewerkster vertelde niets te kunnen doen voor mij. Dit vind ik slecht en eigenlijk een vorm van oplichting

Reputatie 5
Badge +6

@T Haasnoot Ik heb hierop aangegeven dat dit niet mijn probleem is en dat we een prijsafspraak hadden gemaakt.

U heeft geen bevestigingsmail met de afspraak en prijs?

En heeft u dan bij het brengen van de fiets, bij de meerprijs €14,00 ook niet de totaalprijs nog genoemd?

Als u de fiets heeft opgehaald en betaald (accoord), is achteraf moeilijk reclameren.

Er wordt bij Service/ Callcenters meestal een bandopname gemaakt, maar of u die dan, in uw voordeel nog te horen krijgt?

Als u zelf een opname van de prijsafspraak heeft, kunt u misschien nog iets doen.

het staat allemaal in de computer bij Stella. En ik heb zeker wel een bevestigingsmail met de prijsafspraak . De meerprijs was €14..Dat kwam bovenop de afgesproken €140. Niet betalen was fiets niet meenemen. Natuurlijk is betalen nog geen akkoord geven betreffende de kosten. 

Als het echt zo zuur is als je het uitlegt ben je dus afgeperst. Daar kun je aangifte van doen. Waarschijnlijk hebben ze het zo niet bedoeld, maar het kan evengoed wel gebeurd zijn.

Haha, dat klinkt ook wel erg zwaar. Afpersen is met bedreiging van sancties iets van iemand anders opeisen. Dat dekt de lading niet. Het is gewoon niet netjes om een prijsafspraak niet na te komen zonder gedegen motivatie  te kunnen geven waarom de rekening hoger is geworden. Een vergissing in de berekening is geen gedegen motivatie!

. Afpersen is met bedreiging van sancties iets van iemand anders opeisen.

De eis was het betalen van meer geld dan afgesproken.

De sanctie was dat je anders je fiets niet meer terugkreeg.

Maar het is maar een fiets, dus dan is het minder erg...

Reputatie 5
Badge +6

@T Haasnoot Het is gewoon niet netjes om een prijsafspraak niet na te komen 

Daarmee heeft u, uw te veel betaalde geld nog niet terug.

Gaat u het nu, met alle reacties zo laten, of de papieren tijger op Stella los laten?

haha, ik keur het anwoord goed. Ik ben afgeperst😉! Ik laat het er niet bij zitten. Vreemd is het ook dat ik geen factuur mee kreeg. Telefonisch om gevraagd bij de klantenservice ook. Deze meldden mij dat de factuur nog niet beschikbaar was. Hoe kan een factuur niet beschikbaar zijn wanneer de rekening wel kan worden gepresenteerd🤔? Dit ruikt ergens naar! Dat had ik van een bedrijf als Stella niet verwacht.

na een schadegeval hersteld door Stella heel veel gesteggel en landurig wachten op herstel en daarna veel miscommunicatie en valse beloftes over levering nieuwe accu die wel gerekend werd maar er een tweedehands ingezet en nog veel meer van dit soort zaken Stella heeft een lomp en log servicesysteem met veel onkundige/onvriendelijke mensen bij klantenservice.  

Deze zaak is eindelijk door Stella goed opgepakt en men heeft beloofd het in orde te maken. Word vervolgt.

Mooi, hopelijk dan snel een goede fiets.

Echt hè… ik hoop het...

Reageer