Wat is julle ervaring met Stella fietsen?

Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Reclame werkt blijkbaar nog altijd voor de meeste mensen . En onbetrouwbare recensies ook . Als er enorm veel reclame voor een bepaald product gemaakt wordt , dan word ik juist wantrouwig. Bovendien is reclame duur . Dat betalen we als koper zelf en het product wordt er zeker niet beter van . Jammer dat ( denk ik ) de meeste mensen het nooit leren. 

Badge +2

Ik ben zeer te spreken over mijn Stella-fiets en over de service van Stella en raad iedereen het ook aan. Ik denk wel dat de service afhankelijk is van de medewerkers zelf. Na jaren problemen met mijn Gazelle-e-bike te hebben gehad, heb ik in januari 2017 de Stella Vicenza aangeschaft. Qua zithouding was deze gelijk vele malen beter en een evt. vervangingsaccu is -toen ik destijds heb vergeleken- goedkoper dan die van een Gazelle. De accu doet het na 3,5 jaar nog steeds prima terwijl ik mijn fiets niet eens wekelijks gebruik. De service van Stella overtreft mijn verwachtingen. Ik heb wel het voordeel dat ik een Stella-winkel (Waddinxveen) om de hoek heb zitten dus als ik een probleem heb, dan rij ik er gewoon langs. Ik ben ook altijd gelijk geholpen. Vorig jaar knapt ineens mijn ketting. Deze kon niet gerepareerd worden en ik kreeg zonder omhaal en kosten een nieuwe erop gezet. Hetzelfde voor mijn display (na 2000km) met zelfs een verontschuldiging dat de km-teller wel weer bij 0 begon. Een schroefje kwijt, ook geen probleem, klaar terwijl u wacht met een kopje koffie erbij. En ook nog gepoetst. Zo kan het dus ook!

Wij hebben twee fietsen , type Livorno, met voorwielmotor uit 2017. Gekocht via marktplaats.

Wij zijn er heel tevreden mee !

Ik lees op dit topic alleen maar verhalen van mensen die wat te klagen hebben maar onze fietsen rijden perfect en als er wat aan mankeert dan bellen we Stella ( ok, je moet flink geduld hebben voor je iemand aan de lijn krijgt) en dan kunnen we binnen één week terecht bij een service-center.

Een defect accu van  630 Wh werd vorig jaar nog onder garantie vervangen. Onlangs een vervanging van de regelunit (zit achter de accu) omdat de ondersteuning na zo'n 20km wegviel. De unit werd te heet en dat was een bekend probleem en dus snel verholpen ( klaar terwijl U wacht).

Inmiddels hebben we resp. 5000 en 11000 km op de teller staan en fietsen we fijn verder!

Afgelopen vrijdag een aangetekende brief gestuurd om de order te annuleren (wegens wanprestatie en compleet gebrek aan communicatie van de kant van Stella) en deze ook via de mail gestuurd. En toen kon het wel… binnen 45 minuten iemand aan de lijn.

Een zeer vriendelijke dame die het boeteschort aantrok. Helaas voor ons te laat, het vertrouwen is weg. De order is geannuleerd en de aanbetaling is inmiddels terug gestort. 

Mijn Stella-fiets (Nantes) heb ik op 10 maart ontvangen; in de week ervoor raakte mijn rechterknie ontstoken, zodat ik deze niet ver genoeg meer kon buigen (vochtophoping) om erop te kunnen fietsen; overleg met Stella leverde niets op: achteruitplaatsen van het zadel mocht ik zelf doen en de fiets weer innemen was onbespreekbaar, zelfs niet tegen een lager bedrag dan mijn betaling; Kortom, ik heb nu een nieuwe fiets, waarop minder dan 100 m gereden is, onwerkzaam in de schuur staan en de service van Stella stelt na de betaling weinig meer voor; u bent gewaarschuwd…..

Reputatie 7
Badge +6

Tja , gekocht is gekocht en het is aan de verkoper of deze de koper tegemoet wil komen . Maar los daarvan , een ontsteking en vochtophoping in een knie is toch geen blijvend probleem ? Daarna kan er dan gewoon weer gefietst worden .

Reageer