Wat is julle ervaring met Stella fietsen?


  • Anonymous
  • 0 reacties
wie kan info geven over deze fietsen? Aanbevelen of afwijzen?

[Titel topic aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

55 reacties

Reputatie 1
Best testteam,

Onbegrijpelijk dat Stella als beste koop uit de bus komt. Bij aankoop in een winkel wijzen jullie op het belang van een winkel dichtbij ivm met service. Bij Stella zijn er maar weinig vestigingen. Als je belt voor een afspraak moet je minimaal een week wachten. Dat ik niet de enige ben met die ervaring blijkt wel als u de beoordelingen op hun website leest. Heel veel klachten over onbereikbaarheid, heel lange wachttijden en niet teruggebeld worden. Als u deze punten meetelt bij de beoordelingen dan komt Stella beslist niet goed uit de bus. Verkopen ja graag maar service ho maar. Stella voor mij nooit meer.

Stella raad ik ten zeerste af. 6 weken geleden geprobeerd om een fiets zakelijk te bestellen. Na ruim 2 weken een flinke klacht ingediend over de werkwijze, ik werd wel de volgende dag direct opgebeld.

Alles in gang gezet, levertijd zou bij thuis bezorgen 3 weken zijn, en bij ophalen in Nunspeet, 2 weken. Voor thuis bezorgen gekozen, na ruim 3 weken opgebeld dat er nog geen afspraak is gemaakt. 

Dat klopte, de levertijd was naar 3 maanden gegaan, foutje van de verkoper, ze had de levertijd verkeerd doorgegeven. 

De fiets maar geannuleerd, na zoveel obstakels is voor mij het vertrouwen weg, ik ga wel naar een echte fietsenwinkel.

Reputatie 1
Kijk maar eens op de site van stella en dan vooral naar de vele negatieve reacties. Die gaan vooral over het moeizame en langzame proces als je eens een keer een afspraak voor onderhoud en reparatie wilt maken. Ook het terugbellen duurt lang. Dat heb ik dit weekend nog ervaren. Vrijdag gebeld of ik op een van hun testcentra terecht kon voor een reparatie. Dat wist de dame niet. Zij kon ook niet het testcentrum bellen. Ik moest maar wachten tot ik terug gebeld zou worden. Dat gebeurde dan gisteren dinsdag dus vier dagen later (zondag niet meegerekend). Misschien redelijk goede fiets maar service....ho maar.
Vandaag eens langs Stella gegaan. Verkoper begon meteen met een 'alleen vandaag nog deze prijs!', die ook nog eens een stuk hoger was dan de richtprijs op consumentenbond.nl. De door de consumentenbond geteste versie was niet verkrijgbaar, alleen die met meer versnellingen en zo'n 450 euro duurder.

Er werd niet geluisterd naar voorkeuren van ons, eigenlijk niet eens welk model we zouden willen. De lage prijzen op de posters buiten waren niet verkrijgbaar. Fietsen met een achterwiel of middenmotor waren 'meer iets van vroeger'. Pas na veel aandringen waren er toch ook andere opties, maar die werden sterk afgeraden.

Toen we tamelijk genoeg hadden van alle vrij doorzichtige verkooptrucjes ('nu kopen, anders is de aanbieding er niet meer!', 8 keer herhaald) en dreigden weg te gaan zette de verkoper het volgende verkooptrucje in, 'ik kan wel even bellen, misschien dat er nog wat van de prijs af kan'. Toen dat ook niet hielp waren er opeens tóch de outletmodellen op de poster voor de deur beschikbaar, maar wel voor een hogere prijs.

We zijn maar naar een echte fietsenhandel gegaan.
Reputatie 7
Badge +6

“ Hadden jullie maar beter moeten kijken “  vind ik wel erg kort door de bocht . Vooral omdat de eerdere toezegging eind juli was en jullie daar op vertrouwden , had hij daar op kunnen wijzen voordat jullie tekenden. Erg klantonvriendelijk . Blijk wel weer uit dat je altijd moet lezen voor je iets tekent. Een winkelier die een goede relatie met klanten wil hebben en houden flikt zoiets niet. Dat intussen week 40 ook al niet gaat lukken en slechte communicatie zegt ook iets over Stella.

Reputatie 7
Badge +7

Oei, dat klinkt niet al te best. Heb je je klacht geprobeerd via Klachtenkompas op te lossen? Dit is een gratis klachtenplatform van de Consumentenbond. Ik zie dat Stella daar vaak reageert. Misschien is dat het proberen waard?

via de site van stella prijs brochure aangevraagd i.v.m. oriëntatie wat betreft aanschaf van een nieuwe

e bike, andere dag gelijk een telefoontje van een verkoper om gelijk afspraak te maken  en grote korting beloven

nadat ik de verkoper vermeld had dat ik aan het oriënteren ben wat betreft prijs en kwaliteit

waren we vrij snel uitgepraat en zit nu nog steeds te wachten op prijs brochure.

besloten om div redenen o.a. deze manier van benaderen, eventuele garantie, voor onderhoud en service niet via internet en toch maar bij de lokale fietsenwinkel een fiets te kopen, en inmiddels gedaan

 

Wij worden in het algemeen door onze omgeving beschouwd als zeer vriendelijke begripvolle en geduldige mensen. Toch heeft Stella het door middel van hun verschrikkelijk slechte service en vele valse beloftes voor elkaar gekregen dat nu de maat vol is en dat er niets meer overblijft dan stoppen met deze verschrikkelijke slechte relatie. Het is dan ook voor ons onbegrijpelijk dat Stella op deze manier nog steeds zaken kan en mag doen. Wij zijn op deze manier zo erg teleurgesteld dat woorden tekort schieten. De fiets was bestemd voor onze dochter, zij heeft een lichamelijke beperking en op een gewone fiets is het voor haar onmogelijk om haar school te bereiken. Allereerst werd ons uitdrukkelijk beloofd dat de fiets eind maart beslist zou worden geleverd, dan krijgen wij te horen dat het helaas niet lukt om deze fiets te leveren en dat het een ander type fiets zou worden. Vervolgens wordt er wederom een belofte gemaakt dat deze vervangende fiets zou worden geleverd uiterlijk half april. Nadat deze zoveelste beloofde datum ruimschoots was verstreken en wij niets meer hadden vernomen van Stella hebben we wederom contact opgenomen met Stella. Ook ons verzoek of het dan misschien mogelijk is in de tussentijd van een leenfiets gebruik te kunnen maken werd niet gereageerd of op in gegaan. Tot op heden weten we nog steeds niet waar we aan toe zijn. Stella heeft ons vertrouwen hiermee flink beschadigd en we voelen ons daarom flink gedupeerd.  Ik neem daarom ook vanzelfsprekend aan dat deze kwestie tot een goed einde zal worden gebracht. Aangezien wij dit nu zien als een principe zaak en wij beslist geen kosten zullen besparen om dit aan te vechten zullen we er bovendien onze missie van maken om andere mensen te behoeden voor zo’n teleurstelling.

Reputatie 6
Badge +3
Bovendien zijn de prijzen niet zo bijzonder. De meeste goedkope fietsen waarmee ze reclame maken zijn exemplaren met een voorwiel motor. Dat zijn ook bij Gazelle of Batavus de goedkopere, zeker met wat onderhandelen of via internet. De duurdere modellen met midden motor zijn ook bij Stella behoorlijk aan de prijs.
Ik heb een Stella-fiets en wordt regelmatig opgebeld of/wanneer ik een onderhoudsbeurt wil hebben, omdat ik er geen gebruik van maak. Deze 'super-service' kan een klantvriendelijke service zijn, maar óók een tweede verdienmodel ... Ik weet niets over eventuele kosten hiervoor.

Deze fiets heb ik ooit zelf afgehaald in Nunspeet en meteen in de bossen aldaar een proefrit gemaakt, waarna er drie kwartier aan gesleuteld moest worden omdat er van alles aanliep en klapperde.
Reputatie 3
Badge +4
Stella adverteert enorm veel met zijn fietsen, zelfs op TV. Zojuist las ik dat de Stella Copenhague erg goed uit een test zou zijn gekoen. Daarop ben ik gaan Googelen op dit model. Wat ik echter nergens tegenkom is de prijs. Mag ik die pas weten als de verkoper met de fiets bij mij voor de deur staat, of ben ik nu te negatief?
Reputatie 1
Badge +2
Ja hoor, Stella heeft een zeer actief verkoopbeleid! Maandagavond laat op de website gekeken en aangezien er geen prijzen te vinden waren heb ik de brochure aangevraagd.
Dinsdagochtend om 08.15 uur (!!!!!) werd ik wakker gebeld door Stella dat er morgen een busje langs kan komen en dat ik dan een proefritje zou kunnen maken en gelijk de korting zou vernemen. Hoera, wat fijn! Alleen heb ik er geen behoefte aan om 's morgens vroeg een verkoop praatje aan te horen......
Na het lezen van de vele negatieve reviews en ook de ervaring van een vriendin ben ik al snel klaar met Stella. Die vriendin mocht tot het hoekje fietsen en meteen terug. Nog even snel bij het kruisje tekenen en klaar ben je !! Heeft ze dus niet gedaan.
Nou, voor mij dus maar geen Stella.....zoek wel een ander merk voor dezelfde prijs.
Ik heb geen negatieve ervaringen met Stella omdat ik geen aanspraak heb hoeven doen op hun service.

Wat ik positief vond was dat de onderhoudsbeurt bij mij thuis plaatsvond middels vrachtwagen met onderdelen, gereedschap en 2 medewerkers van Stella.
Reputatie 1
Stella Fietsen maakt misleidende reclame en dat mag ook wel eens gezegd worden. Kent u die grappige spotjes waar een man achterop de fiets zit bij een vrouw? Nou, dat kan en mag dus helemaal niet. De bagagedragers van Stella Fietsen zijn helemaal niet geschikt voor een gewicht van zo'n 75 kg! Het is wachten op het eerste ongeval met letsel en de reactie van Stella daarop: " Ja, die bagagedrager is maar geschikt voor 20 kg. Die moet je niet belasten met 80 kg. Dat is vragen om problemen." Eeehhh, u overdreef in uw reclame met 400%?

Na ongeveer een jaar gebruik te hebben gemaakt voor mijn dagelijkse ritjes had ik een aantal ongebruikelijke mankementen aan mijn stella allegra

Voor de duidelijkheid; mijn fiets staat altijd droog , zowel thuis als op het werk. De enige regen die de fiets wel eens over zich heen krijgt is wanneer ik fiets, mijn werk is 5 minuten fietsen.

Laten we beginnen bij het lcd kastje voor het aan en uit zetten van de fiets, deze zat vol vocht en raakte hierdoor defect.

Zo zat ook mijn koplampvol met vocht en als het rechtende raakte in die 5 minuten mijn rechter handvat los (daarnaast raakte deze al snel versleten)

Toen ik op een dag naar mijn werk toe fietste en er een groot deel van mijn pedaal afbrak begon ik toch wel te twijfelen aan de kwaliteit van stella.

Ik stuurde stella een e-mail en ze kwamen al snel langs om mijn fiets te repareren. Wel duidelijk is dat bij een fiets van nog geen jaar oud deze mankementen niet voor zouden moeten komen. Stella ziet dit anders en ik draaide zelf voor deze kosten op, dit terwijl ze bij aankoop garantie beloven op onderdelen. Een grote leugen in mijn ogen en het begin van de slechte service. Ik heb een e-mail gestuurd en het klachtenformulier nogmaals ingevuld maar Stella geeft geen reactie. 

Zeer slecht! Voor mij zo geen stella weer

Deze zaak is eindelijk door Stella goed opgepakt en men heeft beloofd het in orde te maken. Word vervolgt.

Heb mijn 2 fietsen nog (steeds) niet in huis of heb al grote problemen met de klantenservice… Wat een slecht bedrijf!

Heel slechte ervaring met Stella heb nu jaar geleden model morena gekocht fiets is en heb er maar 400 km op gefietst ketting loopt er steeds vanaf is al een tiental tevergeefs gemaakt met beetje olie 4 minuten werk volgende dag ketting er weer vanaf na 8 maanden geeft stella toe dat model morena fabricage fout heeft 8 maanden van bellen/ mailen geen reactie krijgen van Stella .Fiets is 4 maanden geleden door Stella opgehaald krijg met bijbetaling nieuwe model morena maar wanneer is raadsel half juli toen weer half augustus zou op 1september bezorgd worden Maar op 1september geen stella fiets geen mailtje of telefoon gewoon geen enkele reactie heb 2850 betaald voor oude leenfiets zeer teleurgesteld in Stella dat dit zo kan bestaan is mij een raadsel 

 

Reputatie 7
Badge +7

Vervelend om te horen @munk. Wat is er gebeurd?

We hebben 2 fietsen besteld in Leek (groningen) bij de plaatselijke Stella dealer op 3 juni. Het was een snelle koop die prettig verliep doordat we er snel uit waren. Er is toegezegd dat ze eind juli geleverd zouden worden.  Toen we na een week de bon bekeken (hadden we duidelijk direct moeten doen...) stond er zomaar dat de verwachte levertijd week 39/40 zou zijn. Dit is eind september. Het antwoord van de winkelier was “hadden jullie maar beter moeten kijken en je hebt er voor getekend”. Van enige klantvriendelijkheid was al geen sprake meer vreemd genoeg. We hebben diverse telefoongesprekken met de klanten service gehad die helaas ook niet klantvriendelijk verliepen. Inmiddels is er een vertraging in de levering (verwacht eind oktober). Wij hebben een eiland vakantie gepland in oktober incl onze fietsen. Dit gaat dus niet lukken. Hierdoor moeten wij extra huur kosten maken van 360 euro. Als vergoeding konden we kiezen uit 50 euro pp of 1 fietsmand. Op mijn voorstel dat Stella de huurkosten dan moet vergoeden gezien ze niet leveren volgens afspraak heb ik helaas nog geen reactie gehad. Diverse beloftes op terugbellen helaas nog niets gehoord. Alle communicatie komt van mijn kant en nog geen enkele keer van de kant van Stella.  Echt nog nooit zo'n slechte ervaring met een winkel gehad!  

Vorig jaar na een proefrit een E-bike aangeschaft.

De verkoper adviseerde toch een voorwiel motor ipv middenmotor. 

Ik vond dat de fiets bij 25 km niet prettig met de ondersteuning omgaat, omdat de ondersteuning niet subtiel afbouwt, maar gelijk eraf gaat. Volgens de verkoper kon ik de mate van ondersteuning zelf in het menu aanpassen. Inderdaad beschrijft de handleiding dit. Echter ik merkte in het gebruikgeen enkel verschil.

Toen ik dit gelijk met een service beurt wilde meenemen, kreeg ik van de vestiging Leeuwarden dat ze hier niet aan migen meewerken en me ook geen tips wilde geven, hoe ik dit zelf kan verbeteren. Ik was hier niet blij mee en ik zou terug gebeld worden. Na 5 dagen zelf maar naar Nunspeet gebeld en kreeg toen uiteindelijk te horen dat verkopers dit wil zeggen, maar dat de motor niet naaf deze instellingen kijkt.

Ze willen mij hier verder ook niet bij helpen.

Kortom dit riekt naar bewust oplichten.

 

 

Heb het geplaatst. Dank je voor de tip.

Snap oprecht niet hoe Stella aan de hoge waardering komt. Ik zie nu alleen maar klachten. Weer een terugbel verzoek geplaatst(voor wat het waard is gezien het nog niet 1 keer gelukt is).. nu met de annulering afdeling.

Reputatie 5
Badge +3

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Update: De fiets is op 5 Juni besteld en zou in week 27/28 (eind juni) geleverd worden geen fiets…. geen update …..niets… Gebeld niets … facebook lang wachten … reactie op 15 Juli … half augustus komt de fiets. !!! 11 Augustus komt hij al?… Ja vanaf Dinsdag 25 Augustus kunnen we hem uitleveren. … prima… Vandaag 21 Augustus ...Tring… … hij is er niet… we kunnen hem inplannen voor 21 September @!@#$%$#%@#$ Dan is de zomer over…. 

 

Woensdag de nieuwe Stella fiets ontvangen(na 4 maanden wachten), fiets was ok alleen de rem moest iets bijgesteld worden… De bezorger van Stella gaf aan daar niet veel ervaring in te hebben maar ging toch aan de slag.. en de olie spoot in het rond en de rem functioneerde nog minder als voorheen. Ok Monteur is misschien een beter idee… alleen die is er pas over 2 weken aan huis service($@$%@^$%#^$%^)… Gelukkig is er een Stella winkel op 10 km fietsen … daar ben ik heel goed ontvangen en echt een pluim voor het vakmanschap van Stella Badhoevedorp . Inmiddels heeft de fiets 30km gefiets en is alles Goed! … Gelukkig !!!  TIP: kijk waar de dichtstbijzijnde Stella winkel is … je zult hem echt nodig hebben. 

In aansluiting op bovenstaand bericht kan ik melden dat Stella toch contact opgenomen heeft; zij verklaarden zich bereid om de fiets toch weer terug te nemen onder aftrek van gemaakte kosten. Dit redelijke voorstel heb ik geaccepteerd en daarmee is het probleem opgelost! Jan G. Veening, Arnhem.

Reputatie 5
Badge +3

@A. Deen Ik heb afgelopen week nog een Stella fiets besteld :grinning: … Ik ga het meemaken.. ben gelukkig een beetje handig en proef fiets zat redelijk goed in elkaar. En ik weet inmiddels wel wat van fietsen… Nog even wachten tot eind juni… of wacht wordt het misschien september… Ik zal er verslag van doen. 

Update: De fiets is op 5 Juni besteld en zou in week 27/28 (eind juni) geleverd worden geen fiets…. geen update …..niets… Gebeld niets … facebook lang wachten … reactie op 15 Juli … half augustus komt de fiets. !!! 11 Augustus komt hij al?… Ja vanaf Dinsdag 25 Augustus kunnen we hem uitleveren. … prima… Vandaag 21 Augustus ...Tring… … hij is er niet… we kunnen hem inplannen voor 21 September @!@#$%$#%@#$ Dan is de zomer over…. 

 

Reageer