Wat is jullie ervaring met Autohero?

  • 21 July 2021
  • 11 reacties
  • 10139 Bekeken

Wie heeft er ervaring met een auto kopen bij autohero

Ik heb een interessante auto gezien op de site van autohero maar je kan de auto bij deze online dealer niet bekijken of er ff omheen lopen

Je moet hem eerst kopen en dan wordt die thuis bezorg, vervolgens ga je er mee rijden en als je hem niet goed vindt ( no question asked) kan je hem kosteloos weer op laten halen en krijg je je geld terug

Wie heeft hier ervaring mee en klopt het wat ik hierboven schrijf.

Ik hoor graag jullie reactie

Groetjes Maarten

 

 

 


11 reacties

Het beste advies dat ik ken is doe een aankoopkeuring, als dat kan voordat ze hem brengen, geen probleem, als dat niet kan zou ik er niet aan beginnen.

Je kunt hem niet van te voren zien of laten keuren .

Ik heb telefonisch contact met hun gehad en ze zeggen zelf dat je de auto kan laten keuren en als het tegen valt de koop kan ontbinden

 

Ik wil daarom horen of er mensen zijn met ervaring met Autohero?

Reputatie 7
Badge +5

ik zou de voorwaarden eerst even heel goed lezen. iemand die iets zegt aan de telefoon is niet rechtsgeldig, de voorwaarden en consumenten recht wel

Reputatie 5
Badge +4

Als het tegenzit wordt het een hoofdpijndossier… en daar zou je dan vrijwillig voor kiezen?

Mijn idee: Forget it…..  

PS: op Trustpilot heeft 20% van de reviewers zeer slechte ervaringen…

Dus 1 van de 5 is de klos of had in ieder geval geen goede ervaring met dit bedrijf….  om het heel duidelijk te stellen

Suggesties van de ANWB nav een vraag over dit bedrijf: https://www.anwb.nl/experts/auto/79/ervaringen-autohero

 

Maar, een voorstel.

Ga eens naar een andere  basis vraag, die ook zo zou kunnen luiden:

Ik zoek deze auto,….. merkt, type bouwjaar, accessoires, km-stand, in welk staat, onderhoud?, garage in welke regio in het land,  en minimaal nog de prijs-range (min/max).  Graag met een review van de garage erbij.

Wie heeft er op dit forum een suggestie voor?
Leg het gerust direct naast je neer, immers het is jouw vraag niet. Dan ben ik ook meteen klaar met deze vraag. 

 

 

 

Bedankt voor je reactie 1234567890

Ik heb de reviews van trustpilot gezien en we hebben contact gehad met de ANWB en hebben de zelfde link gekregen van hun over deze auto verkoop site maar die is van 2018

Over het vervolg van je reactie.....  Dat is precies hoe we gezocht hebben en daar kwam een interessante auto langs (bij autohero dus ) maar ben niet bekend met deze manier van verkopen ... Als of je een onderbroek bestel en als ie niet lekker zit dan mag je hem terug sturen...... Daarom mijn vraag of er ervaringen in de Consumentenbond communicaty zijn

 

Reputatie 5
Badge +4

De Trustpilot reviews zijn tot zeer recent, dus hoeveel meer reviews wil je nog hebben.

De kans dat een koper bij Autohero, hier ook nog op het forum verschijnt lijkt me niet zo groot….

En dan nog… je hebt al 301 reviews…. je moet wel heeeeel veel 100% positieve reviews hier krijgen om bijvoorbeeld naar een niveau van een paar % te gaan voor de laagste beoordeling.  

Dus bij hoeveel goede reviews hier beslis je het wel of niet te doen. 
Statistisch gezien lijkt me dit geen goed plan. 


De ANWB reactie was inderdaad wat ouder, maar een firma die ook bij de club behoort, kwam er iig niet positief uit... .

 

Wat opmerkingen op het TrosRadar forum:

https://radar.avrotros.nl/forum/auto-motor-f43/auto-verkopen-word-ik-opgelicht-t196437-s20.html?sid=bd458b93c839c485877425a04ded9052#p2819621

 

Badge

Wij kochten (na het overwinnen van wat koudwatervrees) bij Autohero 2 ½ maand terug een BMW 320i Touring (E91) uit 2011 (import DL). Dat is ons uitstekend bevallen en zouden we het zo weer doen. Het concept van ‘14 dagen - max 500 km’ inlevergarantie geeft je ruimschoots de tijd om de auto zelf uit te proberen EN (heel belangrijk!) door een merkspecialist te laten doorlichten. Welk autobedrijf doet ze dat na. In ons geval bleek de auto op alle aspecten uitstekend onderhouden te zijn, ook op de specifiek zwakke punten van de E91 (dat zijn er nogal een paar). Dat was debet (vooral) aan de vorige eigenaar maar ook aan Autohero die een aantal preventieve zaken voor aflevering al had uitgevoerd. Het enige waren een 3-tal sensors die zonder morren in opdracht van Autohero door de BMW specialist preventief werden vervangen. Ook kregen we een volledig onderhoud/reparatie overzicht van de specialist mee. Dat overzicht werd door mis interpretatie van onze kant de aanleiding om van de koop te willen afzien. Ook op dat aspect toonde Autohero zich een betrouwbare partij. Het proces daaromheen is net zo doortimmerd als aan de verkoop kant. Geen gedoe, en is zo geregeld, ware het niet dat wij er van afzagen, en inmiddels na een kleine 4000 kms achter de kiezen, nog steeds uitermate tevreden zijn. De garantieperiode verloopt in december. Voor die tijd gaat ze nog een keertje terug naar de specialist, maar verwachten we daar niet veel van. Kortom: Autohero? Gewoon doen. ;-)

 

 

Badge

 

Reputatie 5
Badge +4

Fijn voor u dat u tevreden bent, u hoort bij de gelukkige 60%+14%=74%… 


Resteert er voor andere geïnteresseerden een kans van 3%+19%=22% om  bij de groep te behoren die eigenlijk totaal ontevreden was.  Op de totale reviews is dat 1 van de 5 kopers….  

Ik las vandaag op dit forum ergens: “Het is wel aan een ieder zelf om te bepalen met welke info men aan de slag gaat:wink:” ….. 

Bedankt voor je reactie en fijn dat je een goede ervaring heb

Ik heb het toch niet aangedurfd om via Aurohero een auto aan te schaffen maar ben nog steeds nieuwsgierig of er meer mensen ervaring hebben positief of negatief

Ik ben bang dat mensen die lid zijn van de Consumentenbond niet de mensen zijn die een auto kopen via een website zoals Aurohero 😁

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Ik ben bang dat mensen die lid zijn van de Consumentenbond niet de mensen zijn die een auto kopen via een website zoals Aurohero 😁

Lijkt me geen exclusief recht van de Consumentbondleden….. 

Ik schreef al:

Resteert er voor andere geïnteresseerden een kans van 3%+19%=22% om  bij de groep te behoren die eigenlijk totaal ontevreden was.  Op de totale reviews is dat 1 van de 5 kopers……
Het is wel aan een ieder zelf om te bepalen met welke info men aan de slag gaat:wink:” ….. .  

en die ander hoeft absoluut geen CB-lid te zijn. Waarom zou dat zo zijn?

 

 

Reageer