Wat zijn jullie ervaringen met buitenhoezen voor auto's?

• 12 July 2022
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Er blijkt een behoorlijk prijsverschil bij autohoezen voor buiten. Wat is een redelijk geprijsd en betrouwbaar merk?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@R. ter Beek prijzen weet ik niet meer.

Paar ervaringen heb ik wel,

Al jaren heb ik er twee, één blauw katoenen, met één rits aan de bestuurderskant, al snel kapot dus vastgezet.

toevallig verleden week met warme dagen weer eens de blauwe katoenen hoes gebruikt, auto schoon en de hoes er over.

voordeel: auto blijft lekker koel van binnen.

nadeel: met iets regen geen probleem, maar het Sahara zand met regen op de hoes, laat door de hoes een mooie gelige waas op lak achter, dus weer de auto en hoes wassen. En voorlopig weer even genezen van de hoes erop en eraf.

Op vakantie een andere beleving want hars e.d. wil je niet op een camping op je lak hebben!

Er op en afhalen ben je wel snel van genezen!

2e hoes: zilverkleurig en heel dun folieachtig materiaal, wel heel klein pakketje ingevouwen.

was bedoeld voor auto achter op autotrailer, om de auto tijdens het reizen schoon te houden, één keer met rijden gebruikt maar ik had het idee dat het meer een remparachute was die als een ballon de camper achtervolgde!

op de standplaatsen wel ideaal onder de bomen.

winter: ideaal hoes eraf met sneeuw en ijs in de garage of berging en met een schone sneeuwvrije auto op pad.

eindresultaat: folie hoes lekker opgeborgen in de garage.
Blauwe katoenen hoes even snel, als je ineens weg moet, als een opgerolde drol in de berging, klaar voor de wasautomaat, als hij erin past.

Natuurlijk mogen mijn ervaringen geen invloed hebben op de keus en uw gebruik van de autohoes, en waarom u deze wil gaan gebruiken.

De keuze voor een model auto heeft soms beperkingen, een universeel model zit meestal als een slappe zak op/om de auto.

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb meerdere hoezen in gebruik. De zwaarste is gestoffeerd en van het merk Dunlop. Altijd gebruikt voor een oldtimer. Fijn is dat ie over de lak ‘glijdt’ en lak niet beschadigd. Nadeel is de zwaarte en onhandelbaarheid. De ogen aan de onder zijkanten zijn wel handig. Toch is het een gedoe om de touwtjes onder de auto door te gooien om het kleed te borgen. Zonder borging waait ie regelmatig van de auto af. De hoezen met elastiek werken over het algemeen iets minder, of hij moet echt op maat zijn voor de auto. Ik kocht recent 2 universele, licht zilverfolie, die kun je aan de 4 wielen borgen met een bandje. Daarnaast heb ik een soort blauwe regenhoes. Die is zo ligt dat hij inderdaad steeds opstijgt. Onhandig ding. Nadeel van bijna alle hoezen vind ik het schoonmaken. Dat doe ik meestal op de auto met een hoge druk spuit. Daarna is het klein opbergen ook nog een kunst. Prijzen variëren inderdaad. Gestoffeerde zijn iets duurder. Tegenwoordig kijk ik naar de functie(s) van de hoes en bestel. Feitelijk nog nooit een miskoop begaan.  

Reputatie 4
Badge +4

@R. ter Beek Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Bedankt voor jullie ervaringen! Zeker van de negatieve veel geleerd!

Reageer