Consumentenbond.nl

Welke e-bike voor mijn man van 2.06m en 140kg

• 29 april 2020
  • 5 reacties
  • 296 Bekeken

Mijn man is is 2.06m groot en weegt ca. 140kg. Hij heeft nu een gewone fiets met een framehoogte van 69cm, maar die is iets te hoog, dus zou lager mogen. Wij willen nu elektrische fietsen (met middenmotor, <140km)  voor recreatie aanschaffen, maar voor mijn man is het een zoekpuzzel vanwege zijn lengte en gewicht. Iemand een idee of suggesties welke fiets we voor hem zouden kunnen aanschaffen?

5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Op afstand via een community lijkt haast niet te doen. Dat levert misverstanden op, ben ik bang.

Een goede fietsenzaak, liefst een lokale fietsenhandelaar met werkplaats, en dus niet een Stella-achtige zaak die alleen maar wil omzetten, zou u van een passend advies moeten kunnen voorzien. 

Dan kunt u wellicht afspraken maken en nog eens langs fietsen indien nodig. 

Badge +8

Hi @Janneke O., dank voor je vraag en welkom op de Community! Wist je dat we een heel handig stappenplan hebben voor de aanschaf van een e-bike? Hier staat ook meer informatie over de juiste maat. Ook onze vergelijker is misschien interessant om eens te bekijken.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou op de site van Azor kunnen kijken. Die maken speciale fietsen ook voor grotere maten. 

Reputatie 3
Badge +2

@Janneke O. De “Rolls Royce” onder de e-bikes maakt fietsen geschikt met een max belasting van 160kg. Kijk eens naar een Riese & Müller Charger of Nevo. https://www.r-m.de/ Echt super fietsen.. en gaan lang mee… maar wel aan de prijs. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk ook dat u toch bij maatwerk terecht komt, zoals @J.W. de Vries  aangeeft of de speciale ‘dure”merken zoals de anderen aangeven Zo'n duur merk met frame hoogten 46 t/m 59 vindt u o.a. ook bij: https://aanbiedingen.telegraaf.nl/v2/shop/product/veloci-spirit-elektrische-fiets-16586?utm_medium=e-mail&utm_term=Veloci%20Spirit%20Elektrische%20Fiets&utm_content=image7&utm_source=copernica&utm_campaign=B_Dagelijkse_Nieuwsbrief_morgen_30-04-2020&cid=1999190. En anders naar de vakhandel, groet Leo.

Reageer