Consumentenbond.nl
Vraag

Wie/ wat bepaalt welke merken/types getest worden?

• 29 juni 2020
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Goedemorgen. Mijn vraag is eigenlijk voor de Consumentenbond zelf, maar ik zie niet hoe/waar ik die kan stellen, en wil er niemand telefonisch mee lastigvallen; het is geenszins urgent. Mogelijk leest er iemand van de bond mee, c.q. weet een ander uit het forum het antwoord.  Mijn vraag is: wat of wie bepaalt welke merken/types in een vergelijkende test worden meegenomen.  Zo hebben mijn vrouw en ik allebei een E-fiets van Giant, niet in het minst omdat het het topmerk is van onze fietsenboer, maar in de test van 390 E-fietsen komt in het geheel geen Giant voor.  Nu hebben we ze al gekocht, dus cruciaal is het niet meer, maar u kent dat: dan wil je toch weten hoe jouw aankoop d'r uit komt, hoe die zich verhoudt tot de andere…  Bij voorbaat dank 

4 reacties

Badge +8

Hi @Gebruiker1579172412, dank voor je vraag en welkom op de Community! Prima dat je je vraag hier stelt, als moderator lees ik altijd alles mee. :relaxed:

Bij elke test die de Consumentenbond doet, houden we rekening met hoe de markt in elkaar zit en welke modellen en fabrikanten populair zijn. Er verschijnen bij sommige productgroepen elk jaar honderden nieuwe producten, dus moeten we keuzes maken.

We streven ernaar om díe producten in de test op te nemen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Om dat in te schatten, maken we gebruik van marktgegevens, zoals verkoopcijfers en de marktaandelen van de verschillende merken.

Reputatie 7
Badge +6

Tja , het topmerk van de fietsenboer hoeft geen topmerk voor de consument te zijn he?  Het is ondoenlijk en onmogelijk om alles te testen wat we  graag zouden willen . Bij een duur product is het natuurlijk niet slim om naderhand te gaan zoeken of je een goede keus hebt gedaan. Als iets niet door de bond getest is , kun je ook elders info zoeken . Helaas niet altijd betrouwbaar , maar geeft wel een indruk. Bedenk verder dat een test van een nieuw product geen garantie is voor een lange en probleemloze levensduur . Daarvoor moeten we zoeken naar gebruikerservaringen .

Reputatie 3
Badge +4

Er staan momenteel diverse e-bikes van Giant in onze vergelijker.

Overigens hebben we ook informatie over e-bikes m.b.t. de merktevredenheid en mankementen voor 15 merken, waaronder Giant.

Reputatie 7
Badge +6

Dank voor de info , Ronald . Giant behoort dus niet bij de betere . 

Reageer