Consumentenbond.nl

wijkopenautos.nl ervaringen gevraagd

• 13 maart 2018
  • 7 reacties
  • 4331 Bekeken

Ik overweeg mijn auto te verkopen maar heb geen ervaring met sites als wijkopenautos.nl en meteenautoverkopen.nl.
Kan iemand zijn of haar ervaring willen delen misschien?
Zijn dit betrouwbare partijen en zijn het reële taxaties?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het zijn zakenmensen , die geld willen verdienen. Je kunt beginnen met zelf vaststellen wat de waarde is. Bijvoorbeeld op www.anwb.nl . Dan meerdere bedrijven een bod laten doen en kijken wie het meeste biedt. Ook altijd een vrijwaringsbewijs vragen. Kenteken pas afgeven als er betaald is.
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb mijn auto vorig najaar op een paar van die sites gezet. De waarde viel tegen: twee dealers in de buurt boden 500 en 750 euro meer. Vergelijken loont dus!
Je betaald ervoor dat je hem snel kwijt kan. Het zijn allemaal handelaren die een marge pakken. Ik heb zelf mijn auto ook aangeboden via hen en de prijs was wat je kan verwachten van handelaren.
Badge
Mijn zoon was aan een andere auto toe, zijn VW Bora uit 2000 had zijn beste tijd gehad,
Via wijkopenauto's een "offerte" gekregen van 1118 euro.
Dus wij afgelopen zaterdag 16 juni naar de lokale vestiging in Amersfoort.
Vanzelfsprekend al in het achterhoofd dat er flink zou worden afgedongen, maar de manier waarop was echt zo slecht, daar lusten de honden geen brood van.
Na veel heen en weer gedoe alsnog tot een iets betere prijs gekomen (349 euro) en om er vanaf te zijn tot een akkoord gekomen. Niet slim van ons eigenlijk maar goed.
De Bora maandagmorgen 18 juni om pakweg 10.30uur ingeleverd en aangezien ze adverteren met directe betaling gedacht dat dát dan ook zo zou gaan.
De medewerker vertelde toen dat de betaling pas woensdag of donderdag op de rekening van mijn zoon zou staan. De zoveelste tegenvaller, en helaas zoals uit bovenstaand verhaal al wel duidelijk zou kunnen zijn is er tot op dit moment nog niks bijgeschreven.
Vandaag (vrijdag 22 juni) maar eens gebeld waar het geld bleef en toen werd me verteld dat er gegevens aan of in het contract ontbraken, maar dat ik binnen een uur terug zou worden gebeld door de vestigingsmanager Amersfoort (mijn woonplaats).

Natuurlijk (duhh) werd ik niet teruggebeld, dus ben ik er zelf maar eens naar toe gereden. De “vestigingsmanager” wist me ter plekke te vertellen dat de medewerker met wie wij maandagmorgen ons contract hadden getekend “vergeten” had om op de knop doorzetten betaling te drukken en dat het daar dus was fout gegaan.
Hij had het vanmiddag echter geregeld en het geld zou dus maandag of dinsdag moeten zijn bijgeschreven. We gaan het zien.....
Maar wat als ik zelf niet gebeld had en vervolgens langs was gegaan?
Heel slecht is nog een understatement, ga hier niet naar toe!
Afgelopen zaterdag 7 juli met de auto van mijn schoonvader na een bod via de mail van € 1681,- maar eens de stoute schoenen aangetrokken en naar de vestiging van wijkopenautos in Rotterdam gegaan.
De vriendelijke medewerker (stelde zich overigens niet voor) vroeg of hij even mocht kijken en een ritje maken. We gingen daarmee akkoord en na plusminus een kwartier kwam hij terug met de mededeling dat hij het hoofdkantoor zou gaan bellen voor een bod. Vreemd want we hadden een bod van € 1681,-.
Na nogmaals een kwartier kwam hij met een bod van € 800,-. Mijn eerste reactie was waar het verschil tussen € 1681,- en € 800, gebleven was. Hierop werd gereageerd met de argumenten zoals kosten die ze moeten maken en de tussenhandel die er ook aan moeten verdienen.
In de mail stond toch echt duidelijk en vet gedrukt "wij bieden u € 1681,-".
Om een lang verhaal kort te maken, we voelden ons gelokt met het hoge bod en kregen puntje bij paaltje dus nog niet eens de helft. Ik heb mijn schoonvader de keus gelaten en hij reageerde met "ik voel me met de rug tegen de muur gezet". Hij wilde zo snel mogelijk van de auto af omdat hij hem wegens gezondheidsredenen niet meer kon gebruiken.
Ik vind de mail met het bod op zijn zachts gezegd misleidend.
Kortom niet doen. Krijgen van ons een dikke duim maar dan naar beneden gericht.👎👎

Hun eerste taxatie per email voor onze Opel Agila was €955. Voor dit aanbod wilden we wel een ritje naar Alphen a/d Rijn maken. De koper concludeerde dat onze Opel Agila motorisch in orde was na een proefrit waarin hij met hoge snelheid links door de bocht ging, veel te hoge snelheid had in de bebouwde kom met oa fietsers en ander onverantwoord rijgedrag had. Hierop volgde het daadwerkelijke bod van €190. Oftewel €955 is nooit een serieus bod geweest maar misleidende informatie. Mijn advies is: ga niet met deze koper in zee en voorkom voor jezelf MISLEIDING en ONVERANTWOORD rijgedrag.

Reputatie 7
Badge +7

Schitterende verhalen, conclusie de beunhazen zijn weer terug. Groet Leo.

Reageer