Consumentenbond.nl

Actielink Consumentenbond zout

• 2 januari 2020
  • 0 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Bondsbeginner
  • 47 reacties

Bij de tab ,,Actie voeren’’ staat een onderwerp over verborgen zout. (Hier is geen tegendraadse nare kritiek bedoeld) maar ik heb niet op de knop gedrukt die in het artikel staat. 

Dat het volgende gezegd kan worden betekent al met al dat meer dingen zó in elkaar zitten dat te spreken is van een nationale totale crisis. En als dat in Nederland zo zou zijn…

Zout, er zijn betere opties die zo verregaand een betere optie zijn dat daar reden toe is.

Bijvoorbeeld, op de eerste plaats: zout, zeezout waar het natrium met een eenvoudig proces is uitgehaald. Dit smaakt ook heel zout of beter/ volledig zout. Zout, er zijn zelfs meerdere soorten van. Met allemaal eigen kenmerken wat de smaak betreft. Zoals in ieder geval heel bekende andere varianten: Epson zout of Zechstein zout. 

Ik vraag me af of het eigenlijk ook geen gevaar is dat iemand dit opmerkt. Los van het feit of er wel of niet een gevolg zal bestaan. 

Dat eerste voorbeeld: als het natrium sterk verminderd is, dan blijven zo'n 72 - 92 mineralen over die heel positieve effecten hebben. Hoewel voor planten beter verteerbaar of geschikter dan voor mensen of dieren. Als ze transdermaal, via de huid worden genomen dan wordt het iets anders, alzo de suggestie die bij mij gerezen is. In ieder geval zeker bij Epson zout en Zechstein zout. Meest effectief in dit verband zover mij bekend: Zechstein zout.

Epson zout en Zechstein zout. Dit is magnesium sulfide en magnesium chloride. Magnesium, een heel belangrijk mineraal om te nemen. 

Voor suiker zal ook wel iets zijn. Er zijn ook wel opmerkelijke voorbeelden bekend. Stevia is zoiets. Maar ligt anders dan bij zouten zover mij bekend.

Dat niet op de knop klikken wat ik in het begin zei, zaken worden er niet leefbaarder van. De meerderheid die allemaal niet zo bekend is met zaken wordt onder zware druk gezet een rot smakeloos dieet te volgen met grote smadelijke schuldgevoelens. Die zelfs zover reiken dat er ernstige en serieuze twijfel rijst over de verstandelijke vermogens van mensen die dit soort dingen persoonlijk serieus op orde willen brengen. Ook typisch zo'n repressief iets. Er kan echt zo'n onredelijke bekreuning ontstaan van mensen of ook naar zichzelf toe.
Persoonlijk wat verstand hebbende van zaken is het wel beheersbaar en storend dat dit onder druk staat. Als uitgangspunt kan ik relatief mijn gang gaan en eten wat ik wil. Ik ben er uit en veilig voor het allergrootste gedeelte. Daarnaast met grote voorkeur voor betere ingrediënten. 

0 reacties

Geen reactie

Reageer