Consumentenbond.nl

Afslank Receptenbijbel - hoe zit het?

• 30 januari 2017
  • 70 reacties
  • 44842 Bekeken

Toon eerste bericht

70 reacties

Badge
Zelfde verhaal hier. Onder geen beding mee in zee gaan! Het boek is van zeer matige kwaliteit en inderdaad, je hangt erin als je het besteld omdat je een vinkje mist dat zo is neergezet dat je het wel moet missen. Hoe oplettend je ook bent (ik heb vooraf e.e.a. wel gecheckt en toch deze berichten over het hoofd gezien), doe het niet. Pure oplichtingspraktijken, in de hoop dat het je niet opvalt dat je elke maand betaalt voor een dienst waarvan je niet eens weet dat die bestaat of wat het is. Gelukkig viel het mij wel op tijd op, en heb ik mijn geld weer terug.

Alle pogingen om iemands kritiek weg te wuiven of het terug in de schoenen te schuiven dat je zelf niet goed gekeken hebt en deze organisatie toch echt het beste met je voorheeft zijn totale bullshit. Reviews zijn fake. Het zijn gewoon ordinaire dieven die een matig product hypen en proberen mensen zoveel mogelijk geld af te troggelen en dat zoveel mogelijk onder de pet te houden zodat ze er zo lang mogelijk mee door kunnen gaan.
Badge
Aanvulling op mijn vorige bericht. Gezien de eerdere reacties kan ik niet verbaasd zijn dat ik vandaag een mail ontving van dhr Helm. Die luidt als volgt (genoemde inks heb ik verwijderd, verder exact overgenomen):

Ik zie dat je op https://community.consumentenbond.nl een bericht hebt geplaatst.

Dit bericht bevat op meerdere plekken lasterlijke informatie.

1) Er is geen sprake van een vinkje, dat was alleen in de oude situatie
2) Op [url=https://afslankreceptenbijbel.nl/#video] staat precies wat je gaat krijgen voor het lidmaatschap incl. prijs. Ook op de bestelpagina staat "Het Ultieme Afslank Programma - Geen instapkosten, daarna € 19,97 per maand"
3) De reviews zijn niet fake. Op staan een boel reviews, ook een reeks van Facebook die live staan.

Ik wil je vriendelijk vragen om de ongefundeerde uitspraken te verwijderen.

Groet,
Oscar

Bijzonder. Uiteraard willig ik dit verzoek niet in. En aangezien Oscar dit blijkbaar allemaal leest, reageer ik hier. Het betreft mijn persoonlijke ervaring, en mijn mening. Die lijkt mij voldoende gefundeerd en als ik daarmee maar één persoon behouden van het maken van dezelfde fout is het de moeite waard. Want 1) de oude situatie zou, als ik mijn bestelling in de tijdlijn plaats, al lang verleden tijd zijn toen ik mijn bestelling plaatste. Is dus pertinent niet waar. 2) Ik heb een boek besteld en het bestelproces doorlopen. Ik heb tijdens dat proces niets gelezen over een afslankprogramma en zou daar ook 100% niet in geinteresseerd zijn geweest en 3) Laat ik het iets nuanceren: de inhoudeljike kwaliteit van het boek is matig en simpel. De kwaliteit van de twee mails die ik daarna nog ontving was bar slechtqua taal en inhoud. De werkelijkheid strookt niet met de reviews. Dat geeft mij sterk de indruk dat het product deze promotie vooral nodig heeft om mensen te 'vangen'. Bij mij ontstaat dan de perceptie dat de reviews deels gemanipuleerd zijn en dat er iemand/een organisatie achter zit die zoveel mogelijk geld wil verdienen.. Lijkt me best plausibel in deze tijd van fake news. En is wat mij betreft bevestigd door bovenstaand bericht. Want ik ben, zo is op dit forum en elders ook te lezen, niet de enige die dergelijke verzoeken ontvangt.

Tot slot, aangezien ik mij voor alle mails en diensten heb afgemeld, mag ik er vanuit gaan dat mijn contactgegevens zijn verwijderd. Het feit dat ik dan een persoonlijke e-mail ontvang is in strijd met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Indien mijn gegevens niet volledig verwijderd worden en/of ik in de toekomst berichten aan mijn persoonlijke adres ontvang, zal ik hiervan direct melding maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
En ook ik ben er ingetuind. Als ik een boek bestel ga ik niet alle kleine lettertjes lezen. En wie verwacht nu bij een boek een abonnement op video's zonder dat ik daar expliciet toestemming voor geef. Had al 8 x Euro 19,97 = Euro 159,76 betaald voor ik er achter kwam. Ik heb contact gezocht via Facebook en een mail gestuurd naar de klantenservice op 7 augustus. Het afmeldingsformulier werkte niet (zou dit bewust zijn??). Op Facebook wordt verwezen naar de klantenservice. En de klantenservice reageert niet. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?? Help!
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @M. Heijneman, ik was even terug aan het lezen in deze discussie en zag dat een maand geleden twee verschillende links naar een afmeldformulier zijn geplaatst, eentje in een reactie van @Oscar Helm en eentje in een reactie van @Rick296, die ook heeft opgezegd. Werken beide mogelijkheden niet?
Beste Natalie,

Nadat ik vandaag op dit forum een post heb geplaatst, kreeg ik 6 mailtjes van PayPro, waarin vermeld staat dat een terugbetaling van mijn aanschaf in werking is gesteld (binnen 2 à 3 werkdagen). Ben benieuwd of er inderdaad 6 x Euro 19,97 wordt overgemaakt. Wel schandalig dat rechtstreeks contact met Happy Healthy geen enkele reactie oplevert en dat een post op deze pagina wel een terugbetaling triggert. Zo krijgen alleen mondige consumenten hun geld terug. Wat een triest business model van Happy Healthy :(

Groet,
M. Heijneman
Reputatie 7
Badge +7
Vervelend dat het zo heeft moeten lopen @M. Heijneman! Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Ook ik ben benieuwd of je de betaalde gelden (spoedig) terugkrijgt. Hou je ons op de hoogte?

Groet,
Monique
Reputatie 1
Dit geld kun je allemaal terugvragen via een Melding Onterechte Incasso (MOI).

Met zo'n MOI kun je je geld tot maximaal 13 maandtermijnen terugvragen.

Kan gewoon door even contact op te nemen met je eigen bank. En het staat binnen 2 weken weer op je rekening.

Meer info:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/geld-verzekeringen/overboeking-incasso/onterechte-incasso
Reputatie 5
Badge +7
Dank voor je tip @Amber! Eigen ervaring begrijp ik?
Ook ik ben hier in augustus ingetuind, dankzij jullie heb ik meteen opgezegd, dacht alleen een boek te kopen, ik hoop dat deze misleiding gauw stopt.
Badge
Goedenavond,

ik ben ook in deze val getrapt. Ik kreeg een mail met de strekking eigen schuld, dikke bult. Ik heb gisteren een bericht teruggezonden. Van de 5 incasso’s heb ik er inmiddels 2 kunnen laten storneren. Ik heb ook bij mijn bank (ABNAMRO) deze incassant op altijd weigeren gezet. de tekst van het bericht staat hieronder:

Geachte heer Peter,

Dank voor uw bericht.
Ik meld me hierbij met onmiddellijke ingang af voor het lidmaatschap dat bij HappyHealthy is geregistreerd. Op de website HappyHealthy zijn geen voorwaarden voor lidmaatschap of afmelding vermeld. Ik zal elke volgende incasso-opdracht door S&H Uitgeverij onmiddellijk ongedaan maken.
Ik meld mij af met dit bericht, want ik heb geprobeerd de afmeldingsprocedure op de pagina ‘Afmelden lidmaatschap’ op de website HappyHealthy uit te voeren.
Dit is niet gelukt. De melding na het drukken op de knop ‘afmelden’ is weergegeven in de bijlage. Het referentienummer is het nummer dat is vermeld op het bericht van 12-04-2018. Dit bericht is ook bijgevoegd.

Naar aanleiding van uw antwoord, wijs ik u op het volgende:
Vraag:
Is de website HappyHealthy en de nota duidelijk in wat er wordt geleverd en voor welke prijs?
Antwoord:
Neen, Naar mijn eigen constatering en gezien de vele reacties op het forum van de Consumentenbond, is mijn conclusie: nee, niet voldoende. De beschrijving van het lidmaatschap, d.w.z. welke prestatie wordt geleverd, is op de website HappyHealthy niet aangetroffen (zoekargumenten ‘lid’ of lidmaatschap’ leveren geen resultaten). Ook is niet vermeld voor welke instantie (vereniging?) dit lidmaatschap geldt. Het uittreksel van KvK vermeld alleen S&H Uitgeverij B.V. Zie bijlage.

Vraag:
Geeft HappyHealthy een duidelijk bevestiging van wat geleverd wordt en vraagt HappyHealthy de klant om bevestiging van de opdracht?
Antwoord:
De bevestiging van de opdracht betrof de aankoop en levering van het boek Afslankreceptenbijbel. Dit is duidelijk vermeld in het e-mailbericht van 12 april 2018 met onderwerp “Uw bestelling + download instructies”. In de openingszin wordt de klant bedankt voor de aankoop en in het vervolg wordt de aankoop van een e-book vermeld en is aangegeven hoe het product geleverd (gedownload) wordt. In hetzelfde e-mailbericht is geen melding gemaakt van enig andere prestatie als gevolg van een lidmaatschap. Een duidelijk schriftelijke bevestiging (wilsverklaring) van een lidmaatschap (verbintenis) van beide partijen is verplicht.

vraag:
Wordt een prestatie geleverd voor de gedane betalingen of incasso’s?
Antwoord:
In mijn geval gedeeltelijk. Het e-book Afslankreceptenbijbel is geleverd en betaald.
Voor de overige 5 incasso’s van € 19,97 heb ik geen prestatie van HappyHealthy ontvangen. Sinds 12-04-2018 heb ik geen berichten van HappyHealthy ontvangen. Dit is te kwalificeren als wanprestatie door HappyHealthy.

Kortom HappyHealthy heeft nog veel te verbeteren!

Hoogachtend,
Jacques Meerbeek

CC. Klantenservice consumentenbond
Reputatie 1
Helaas eigen ervaring @Natalie Rosien , niet met de Afslank Receptenbijbel, maar met een vergelijkbaar product met verborgen abonnementsconstructie.

Ik werd door een vriendin gewezen op deze tip. Ik wist niet dat het mogelijk was om al je geld terug te krijgen. Ik dacht dat ik alleen de laatste 1-2 afschrijvingen kon terugboeken.

En ik zie in dit topic dat ik niet de enige ben die het niet weet. Vandaar mijn tip! En ik hoop dat veel mensen er gebruik van zullen maken, waardoor dergelijke verkopers meer open kaart gaan spelen. Ze zullen dan wel minder geld verdienen, maar de klanten die ze overhouden zijn tenminste klanten die ook écht om een abonnement hebben gevraagd.
Badge
Goedemiddag,

Inmiddels heeft HappyHealthy ook de 3 eerdere betalingen teruggestort. Zie ook mijn bericht van half oktober 2018. Ik heb nooit gebruik gemaakt van de website of ingelogd o.i.d. Ik was niet op de hoogte van die mogelijkheid. Dat was voor HappyHealthy aanleiding om mijn verzoek om terugstorting van de betalingen te honoreren.

Met vriendelijk groet,
Jacques
Badge
Dit geld kun je allemaal terugvragen via een Melding Onterechte Incasso (MOI).

Met zo'n MOI kun je je geld tot maximaal 13 maandtermijnen terugvragen.

Kan gewoon door even contact op te nemen met je eigen bank. En het staat binnen 2 weken weer op je rekening.

Meer info:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/geld-verzekeringen/overboeking-incasso/onterechte-incasso

Wat fijn dat je dit gedeeld hebt! Ik heb zelf twee termijnen gestorneerd en van Happy Healthy hebben ze mij twee termijnen terugbetaald, maar daar ben ik niet tevreden mee (gaat nu nog om 12 termijnen). Ik dacht dat ik alleen die twee laatste kon storneren en had geen idee dat dit ook nog kon, Ik heb het vandaag in gang gezet, ben benieuwd!
Badge
Beste Natalie,

Nadat ik vandaag op dit forum een post heb geplaatst, kreeg ik 6 mailtjes van PayPro, waarin vermeld staat dat een terugbetaling van mijn aanschaf in werking is gesteld (binnen 2 à 3 werkdagen). Ben benieuwd of er inderdaad 6 x Euro 19,97 wordt overgemaakt. Wel schandalig dat rechtstreeks contact met Happy Healthy geen enkele reactie oplevert en dat een post op deze pagina wel een terugbetaling triggert. Zo krijgen alleen mondige consumenten hun geld terug. Wat een triest business model van Happy Healthy :(

Groet,
M. Heijneman

Wat fijn dat ze het bij jou wél hebben opgelost. Helaas heeft dat bij mij niet gewerkt. Ze hebben mij slechts 2 termijnen teruggestort en ik heb er zelf twee gestorneerd, gaat nu nog om 12(!) termijnen. Ze blijven ook na mijn klacht voet bij stuk houden. Ik heb nu wel naar aanleiding van het bericht van Amber de procedure Melding Onterechte Incasso in gang gezet met de hoop dat ik daarmee nog wat terug kan krijgen....
Badge
Aanvulling op mijn vorige bericht. Gezien de eerdere reacties kan ik niet verbaasd zijn dat ik vandaag een mail ontving van dhr Helm. Die luidt als volgt (genoemde inks heb ik verwijderd, verder exact overgenomen):

Ik zie dat je op https://community.consumentenbond.nl een bericht hebt geplaatst.

Dit bericht bevat op meerdere plekken lasterlijke informatie.

1) Er is geen sprake van een vinkje, dat was alleen in de oude situatie
2) Op [url=https://afslankreceptenbijbel.nl/#video] staat precies wat je gaat krijgen voor het lidmaatschap incl. prijs. Ook op de bestelpagina staat "Het Ultieme Afslank Programma - Geen instapkosten, daarna € 19,97 per maand"
3) De reviews zijn niet fake. Op staan een boel reviews, ook een reeks van Facebook die live staan.

Ik wil je vriendelijk vragen om de ongefundeerde uitspraken te verwijderen.

Groet,
Oscar

Bijzonder. Uiteraard willig ik dit verzoek niet in. En aangezien Oscar dit blijkbaar allemaal leest, reageer ik hier. Het betreft mijn persoonlijke ervaring, en mijn mening. Die lijkt mij voldoende gefundeerd en als ik daarmee maar één persoon behouden van het maken van dezelfde fout is het de moeite waard. Want 1) de oude situatie zou, als ik mijn bestelling in de tijdlijn plaats, al lang verleden tijd zijn toen ik mijn bestelling plaatste. Is dus pertinent niet waar. 2) Ik heb een boek besteld en het bestelproces doorlopen. Ik heb tijdens dat proces niets gelezen over een afslankprogramma en zou daar ook 100% niet in geinteresseerd zijn geweest en 3) Laat ik het iets nuanceren: de inhoudeljike kwaliteit van het boek is matig en simpel. De kwaliteit van de twee mails die ik daarna nog ontving was bar slechtqua taal en inhoud. De werkelijkheid strookt niet met de reviews. Dat geeft mij sterk de indruk dat het product deze promotie vooral nodig heeft om mensen te 'vangen'. Bij mij ontstaat dan de perceptie dat de reviews deels gemanipuleerd zijn en dat er iemand/een organisatie achter zit die zoveel mogelijk geld wil verdienen.. Lijkt me best plausibel in deze tijd van fake news. En is wat mij betreft bevestigd door bovenstaand bericht. Want ik ben, zo is op dit forum en elders ook te lezen, niet de enige die dergelijke verzoeken ontvangt.

Tot slot, aangezien ik mij voor alle mails en diensten heb afgemeld, mag ik er vanuit gaan dat mijn contactgegevens zijn verwijderd. Het feit dat ik dan een persoonlijke e-mail ontvang is in strijd met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Indien mijn gegevens niet volledig verwijderd worden en/of ik in de toekomst berichten aan mijn persoonlijke adres ontvang, zal ik hiervan direct melding maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Bij mij lossen ze het ook niet op.... en ik val wél onder zoals @Oscar Helm het noemt "de oude situatie" want ik heb het boek in juni 2017 aangeschaft en ook ik krijg mijn geld niet terug. Ja, twee termijnen van de 16 en ik heb er zelf twee gestorneerd. Nu heb ik de procedure Melding onterechte Incasso in werking gezet met de hoop dat ik daarmee nog geld terug kan krijgen. Wellicht ook voor jou een idee?
Badge
Ik kom er ook net achter dat ik sinds het bestellen van een boek van Oscar helm per maand € 19,97 betaal voor wat nu blijkt een video lidmaatschap. Dat moet idd een vooraf ingevuld hokje zijn geweest want ik ben daar zeer alert op. Schandalige manier van presenteren en onbegrijpelijk in het geval je als serieuze auteur wilt overkomen. Zo help je in 1 keer opgebouwd vertrouwen om zeep.
ik heb hier een mail over geschreven en eenzelfde antwoord ontvangen als anderen hier:

Bedankt voor je e-mail.

Het is zeer spijtig om te horen dat je onwetend lid bent geworden van het videoprogramma, dat was namelijk nooit de bedoeling.

Op de productpagina, de bestelpagina (bovenaan staan duidelijke bulletpoints) en in de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat je in het pakket gratis de eerste maand van het lidmaatschap kan krijgen.

Hierbij werd aangegeven dat de eerste maand gratis is maar dat je daarna €19,97 per maand betaald. Via het nieuwe SEPA incasso (e-mandate) is een handtekening daarbij niet nodig.

Op de productpagina en bestelpagina kon je nog kiezen of je wel of niet het lidmaatschap wilde krijgen bij het boek/ebook.

In jouw geval heb je het pakket inclusief lidmaatschap gekozen. Je had daarbij nog 30 dagen de tijd gekregen om je risicovrij en per direct af te melden voordat de eerste betalende maand werd afgeschreven.

Je kunt je afmelden van het lidmaatschap door het formulier in te vullen op de volgende pagina:
https://senhpayments.nl/afmelden-lidmaatschap/

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Peter (klantenservice)

Het toeval wil dat de eerste omschrijving op het afschrift de indruk wekt alsof het van PayPal afkomstig is en daar maak ik regelmatig gebruik van. Toeval of doortraptheid? Ik heb heen verzocht de afgeschreven bedragen binnen een week terug te storten. Zal mij benieuwen of Oscar nog enige beroepseer in zijn goed gevoede lijf heeft en dan natuurlijk ook nog eens daarnaar weet te handelen!
Ja ja ik weet het, had ik dat niet eerder kunnen zien? Heb er nog 2 kunnen terugboeken. Waardeloos dit soort gedrag. Dit soort zaken ondergraven het vertrouwen van mensen onderling onnodig.
Nou ja, je valt er in ieder geval van af...….Financieel dan tenminste.
Badge
Naar ik aanneem mede dankzij mijn verhaal hier hebben ze het voortvarend opgelost door de termijnen terug te storten. Dat is dus goed. Daarnaast kreeg ik het verzoek om mijn verhaal te verwijderen en daar wil ik toch niet aan voldoen, hoewel ik de beweegreden natuurlijk begrijp. Het lijkt me voor anderen met eenzelfde probleem onmisbaar voor de oplossing er van. Zoals het dat bij mij ook was.
Reputatie 7
Badge +5
@Cornelis Hylkema Natuurlijk kan een bedrijf dit weg willen hebben, maar jij kunt het niet weghalen en berichten hier worden, voor zover ik weet, alleen weggehaald als ze strijdig zijn met de Huisregels van de Community

Maar je bericht over hoe en dat een bedrijf een probleem oplost is ook goede informatie over en voor een bedrijf.
Fouten maakt iedereen wel eens, dat is het probleem niet.
Hoe worden problemen opgelost, daar gaat het om en het antwoord daarop, geeft consumenten wel of geen vertrouwen in een bedrijf.
@Cornelis Hylkema Voor de lezers van dit forum: er is nooit verzocht om de reactie weg te halen. Er is door mij via de mail gevraagd "Zou je zo vriendelijk willen zijn om je bericht op de site van de Consumentenbond weg te halen? ". Dat is een vraag, geen verzoek.

En nog over de volgende zin: "Het toeval wil dat de eerste omschrijving op het afschrift de indruk wekt alsof het van PayPal afkomstig is en daar maak ik regelmatig gebruik van. Toeval of doortraptheid?"

Er is betaald met iDEAL dus op het afschrift staat dan niets vermeld over PayPal.
Reputatie 7
Badge +7
@Peter1, dus als ik het goed begrijp, ben jij de medewerker van Afslank Receptenbijbel die @Cornelis Hylkema te woord heeft gestaan, en jij hebt hem niet verzocht zijn bericht weg te halen, maar hem gevráágd zijn bericht weg te halen?

😉
Veel van de reviews van dit product worden gewoon gekocht... Zou er niet te veel waarde aan hechten.
@Monique

Ik doe inderdaad de klantenservice.

Ik weet de definitie maar in zinsvorm komt een verzoek en een vraag anders over. Stel je partner zegt tegen je: "Ik verzoek je om de afwas te doen" of "Zou je zo vriendelijk willen zijn om de afwas te doen?". Bij de eerste wordt het van je verwacht en kan het dwingend overkomen. Daarom doe ik dat liever niet op die manier.

@Jackd101

Zoals Oscar al vorig jaar in deze thread heeft aangegeven:

"Allereerst, ik heb nooit mensen betaald om reviews te schrijven!"
Reputatie 7
Badge +5
"Bij de eerste wordt het van je verwacht en kan het dwingend overkomen. Daarom doe ik dat liever niet op die manier."

Helaas vallen verwachtingen vrijwel altijd tegen en zijn in 99% niet reëel, het resultaat is meestal niet wat men heeft verwacht.
Ondanks de waarschuwende reacties op deze site heb ik toch besteld. Wat dom van me. Ik vinkte aan dat ik GEEN extras wilde om te voorkomen dat ik vast zit aan het contract waar eerder over gesproken werd. En vervolgens wordt het bedrag twee keer van mijn rekening afgeschreven. Ik heb nu niet enkel de Strakke Buik Bijbel maar ook -ongevraagd en ongewild- de Afslank Recepten Bijbel. Ik twijfel sterk aan de goedwilligheid van deze auteur...
Reputatie 7
Badge +7
Wat vervelend, @Gebruiker1554203003! Wellicht kan @Peter1 je verder helpen? Hij werkt voor de klantenservice van dit bedrijf.

Reageer