Consumentenbond.nl

Afslank Receptenbijbel - hoe zit het?

• 30 januari 2017
  • 70 reacties
  • 44841 Bekeken

Hier hebben we de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm die lovend besproken wordt door Richard Ridder: plattebuik.nl/afslank-receptenbijbel-revie... En hier de Afslank Receptenbijbel van Richard Ridder die lovend besproken wordt door Oscar Helm: happyhealthy.nl/afslank-receptenbijbel-rev... Dan is er ook nog de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm die lovend wordt besproken door Laurens Helmstäter. echtgezondafvallen.nl/afslank-receptenbijb... Terwijl hier Oscar Helm beweert dat hij eigenlijk Oscar Helmstäter heet – wel toevallig, die overeenkomende achternaam: happyhealthy.nl/oscar-helm/ In deze recensie wordt gezegd dat Richard Ridder en Oscar Helm het boek samen geschreven hebben: reviewplek.nl/afslank-receptenbijbel/ Ten slotte nog een artikel waarin wordt gezegd dat de Afslankbijbel van Richard Ridder is terwijl op de kaft de naam Oscar Helm staat. fit-gezond.com/afslank-receptenbijbel/ Dit alles overziende vraag ik me af: zijn al deze boeken + recensies niet van een en dezelfde persoon? Die dan dus reclame maakt voor z’n eigen werk in de vorm van schijnbaar onpartijdige reviews. Of evt. van twee vriendjes die beiden een financieel belang hebben bij dit boek? Wie weet vergis ik me, ben benieuwd naar een plausibele verklaring. Kan iemand die leveren? Ook naar verdere ervaringen met dit dieet ben ik benieuwd. De reviews op al die afvalsites kan ik inmiddels moeilijk meer geloven. Mede n.a.v. het bovenstaande valt me op dat ze allemaal wel erg veel op elkaar lijken: een paar mitsen en maren, maar per saldo een uitstekend boek van een deskundige en betrouwbare auteur…

**** [commerciele links door beheerder verwijderd]

70 reacties

Ik heb ook zo'n boek, ik vond het erg leuk

Heb zelf het boek aangeschaft via * en ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen. De service is zo te lezen flink verbeterd de afgelopen jaren.

*[Commerciële link verwijderd door beheerder]

Reputatie 7
Badge +7

Fijn dat jullie een restitutie hebben mogen ontvangen!

Beste Oscar,

helaas zijn wij ongewild lid geworden van een abonnement. Dit hebben wij gelijk in mei 2019 opgezegd. Dit zou per direct stop gezet worden. Nu zie ik dat er toch weer in de maanden juli, augustus, september, oktober, november, december en januari toch weer geld van mijn rekening was afgeschreven.

Dit terwijl ik helemaal niets geleverd heb gekregen. Kortom jullie hebben het leveren wel stop gezet maar de incasso niet. Ik wil graag vanaf mijn opzegging de betalingen terug. Gr. Noortje

Ook hier hebben wij een volledige terug betaling gekregen. erg netjes, dank je.

Oscar Helm heeft nu ook de eerste drie afschrijvingen teruggeboekt. Dat siert hem in ieder geval.

Beste Oscar,

helaas zijn wij ongewild lid geworden van een abonnement. Dit hebben wij gelijk in mei 2019 opgezegd. Dit zou per direct stop gezet worden. Nu zie ik dat er toch weer in de maanden juli, augustus, september, oktober, november, december en januari toch weer geld van mijn rekening was afgeschreven.

Dit terwijl ik helemaal niets geleverd heb gekregen. Kortom jullie hebben het leveren wel stop gezet maar de incasso niet. Ik wil graag vanaf mijn opzegging de betalingen terug. Gr. Noortje

Ook ik ben er ingevlogen. Op 1 september 2019 bestelde ik de afslank-recepten-bijbel.

Maar pas onlangs (5 maanden na de bestelling...) ontdekte ik op mijn bankrekening dat er maandelijks €19,97 wordt afgeschreven. Via deze community van de consumentenbond ontdekte ik waarvoor dat was! Op de ellenlange bestelpagina stond ergens een vakje bij voorbaat aangevinkt (wat illegaal is) waarmee je je abonneert op online video's. Sneaky en misdadig. Via mijn bank kon ik de laatste twee afschrijvingen terugboeken. Ik heb via de mail aan Oscar helm verzocht om ook de eerste drie afschrijvingen terug te boeken, maar daar nooit een reactie op ontvangen.

Het is vooral zo sneaky omdat je nooit daadwerkelijk een product ontvangt. Als er een boek met de post bezorgd wordt, en je weet dat je dat niet besteld hebt, dan kun je actie ondernemen.

Op de bevestigingsmail wordt alleen gesproken over het boek zelf, de fysieke en de digitale versie. En ja, op de bijgevoegde pdf-factuur staat ergens "betaalmethode: machtiging termijnen”, maar de vermelde prijs is gewoon de prijs van het boek, te weten € 37,-

Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering maar inschakelen.

Badge

Hallo, Oscar hier,

Ik vind het spijtig om te horen dat sommige klanten na de gemaakte aanpassingen nog ontevreden zijn. 

Omdat er blijkbaar soms nog steeds verwarring is, ga ik de verkoop van de lidmaatschappen op een andere manier aanbieden. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een constructie als:

- Pakket 1: Digitaal - € 27
- Pakket 2: Digitaal + Fysiek - € 37
- Pakket 3: Digitaal + Fysiek + Abonnement - € 37 + €19,97 p/m

Bij pakket 3 zal dan duidelijk staan dat de eerste maand gratis is en dat je daarna €19,97 betaald voor het video lidmaatschap via automatische afschrijving, met de eerste betaling van het boek als toestemming. Het zal hierbij extra duidelijk zichtbaar zijn voor de consument en we zullen de feedback hiervan monitoren.

Badge

S & H uitgeverij maakt misbruik van de mazen in de wet. De bestelpagina  van de Afslank Receptenbijbel is zodanig opgesteld, dat mensen misleid worden en een abonnement krijgen aangesmeerd zonder dat ze het in de gaten hebben.  Eerst wordt er 27,00 of 37,00 van je bankrekening afgeschreven en vervolgens schrijft S & H maandelijks 19,97 Euro van je bankrekening af en dat krijg je op een gegeven moment in de gaten. Dan is het natuurlijk te laat.

Als je klaagt over de maandelijkse afschrijvingen, krijg je een standaardmail terug. Ik had mailcontact met ene Peter van de "klantenservice", die alleen maar wijst op het beleid van de uitgeverij. S & H en klaarblijkelijk ook de auteur van het boek (Oscar Helm) doen graag of hun neus bloedt en graaien - waarschijnlijk met een grijns op hun gezicht - op die manier iedere maand bij legio mensen bijna 20,00 per maand van hun bankrekeningen.

Expliciet op de bestelpagina IN HET BESTELKADER vermelden, dat je meteen aan een abonnement van 19,97 per maand vastzit, is er niet bij. Nee, je wordt middels een * op slinkse wijze naar de kleine letters onder het bestelkader verwezen. Voor die handelswijze is heel bewust gekozen, anders had men het allang gewijzigd.

Kortom, mensen misleiden binnen de mazen der wet en maar geld binnen graaien. Voor mij riekt het naar oplichting en ik vraag me af waarom niemand aan dit soort misleidende koppelverkoop eens aandacht besteedt. Dit deugt namelijk echt niet.

Ook ik ben erin getrapt. Ik dacht een boek te bestellen, in alle mails en de factuur staat ook bij gekochte producten alleen het boek vermeld, geen ander product. En toch blijkbaar ergens een abonnement afgesloten.

Ik heb net alle toekomstige incassos geweigerd, en bij mijn bank aangevraagd om de voorafgaande maanden (sinds maart) als onterecht incasso te onderzoeken. Tegelijk ook geprobeerd contact op te nemen met de helpdesk. Ben benieuwd of zij reageren!

Goedemorgen,

Zelf heb ik een website waarop ik enkele recensies heb geschreven over de producten van S&H Uitgeverij.

Op de één of andere manier denken sommige mensen dat ik dan vervolgens de persoon ben waar ze hun klachten over Oscar Helm, Chris Coster, Glenn Goossens, Jonathan Schokker etc. neer moeten leggen.

(Ja al die namen vallen onder dezelfde organisatie en is een marketingtechniek)

Dit betekent dat ik regelmatig klachten binnenkrijg over deze organisatie.
Zelf geven ze wel aan dat ze de klachten netjes oplossen en dat het 'vinkje' van een abonnement in eerste instantie uitstaat.

Maar nog steeds krijg ik deze klachten binnen. Deze week nog van Theo.

Vandaar dat ik er een artikel over heb geschreven en gepubliceerd.
Dit is interessant om te lezen voor gedupeerden. En deel vooral jouw verhaal! Ik ben benieuwd of hier iets mee kunnen doen, want ik ben er wel een beetje klaar mee.

Bekijk het artikel hier waarin ik alles over de organisatie achter deze onbewuste abonnementen en afschrijvingen uit de doeken doe: https://www.krachtigemanacademie.nl/oscar-helm-jonathan-schokker-sh-uitgeverij/

Groetjes,

Rogier.

Helaas heb ik ook dezelfde ervaringen als de meeste hier boven beschreven.

Ben nu wel blij met een de post van Oscar Helm zelf, hier in dit topic, waar hij schrijft; “Het gaat in geval  om een lidmaatschap zonder handtekening. Hiermee heeft de consument veel rechten en kan deze in principe een betaling afwijzen. Daarom is ook GEEN incassobureau dat achter je aan komt met bijv. aanmaningen. Dit is een verkeerde aanname.” Zie print van zijn bericht hier;

Op deze manier kun je wat geruster zijn dat er geen aanmaningen aan komen.

Omdat zonder formulier stoppen van de automatische incasso betalingen niet mogelijk is, wil ik jullie hierboven bedanken voor de tips dat dit kan via je eigen bank.

En dat de automatische incasso betalingen tot 12 maanden terug ongedaan gemaakt kunnen worden via je bank is nu ook fijn om te weten.

Na vele mails over en weer met Peter van de Helpdesk (enige positieve is dat Peter wel steeds reageerde op mijn mails). Vraag ik mij nog wel af waarom zij ten koste van elke klantvriendelijkheid gewoon “eisen” om met een formulier van hen het lidmaatschap op te zeggen. Anders is blijkbaar gewoon niet mogelijk, terwijl de mails die ik gestuurd heb alle informatie bevat die zij nodig hebben om de incasso betalingen te stoppen. Zit daar voor hun een juridisch voordeel in? Wie zou dat weten? Misschien kan Oscar Helm daar zelf op antwoorden?

Badge
Hier nog een gedupeerde. Ik heb het boek deze zomer besteld omdat het mijn interessant leek, helaas heb ik niet eerst de betrouwbaarheid van de partij gecheckt..inmiddels is bij mij ook al twee keer het maandbedrag afgeschreven zonder dat ik überhaupt op de hoogte was van een abonnement. Ik heb die links en video's niet eens gebruikt. Helaas zijn de 60 dagen voor het retourneren van het boek reeds verlopen, anders had ik dat zeker gedaan!

Na de eerste keer dat het bedrag is afgeschreven heb ik direct contact opgenomen met "Oscar Helm" (per mail, want telefonisch zijn ze onbereikbaar). Ik kreeg een afmeldlink en zou daarbij afgemeld zijn, hier heb ik een bevestiging van gehad. Ik heb ook nog een klacht geschreven omdat ik het niet eens ben met de manier waarop dit is gegaan, maar geen reactie op gehad.

Absurt dat er zonder een duidelijk toestemming op zo'n manier een abonnement wordt afgesloten! Vervolgens een maand verder wordt het bedrag gewoon nog een keer afgeschreven! Waar ze het lef vandaag halen..Ik heb wederom een mail gestuurd met dat de afmelding niet goed is doorgekomen. Daarop kreeg ik direct de reactie dat de opzegperiode 30dagen betreft. Ook dit staat nergens vermeld. Hoezo 30 dagen? Opzeggen betekend dat ik dit niet meer wil ontvangen en dan kan er niet zomaar nog een maand afgeschreven worden toch? Daarbij zat er tussen de bevestiging van de afmelding en de nieuwe afschrijving meer dan 30dagen..Vaag..

Wederom een klacht gestuurd. Ik wacht nu nog op reactie. Ik vraag mij af hoe jullie je geld terug hebben gehad. Ik wil namelijk 1) dat dit stopt, 2)mijn geld terug.

Een advies voor iedereen die overweegt ook maar iets van deze partij te kopen, doe het niet! Te veel kleine lettertjes, slecht bereikbaar, geen interessant boek en lijkt er vooral op dat hier op een slechte manier snel geld verdiend wordt!
Oscar Helm geeft het volgende over zijn boek in de disclaimer van de website:

De informatie op deze website is uitsluitend bedoeld als algemene informatie. Er kunnen geen rechten aan de informatie op deze website worden ontleend.

De inhoud is experimenteel en uitsluitend bestemd voor particulier gebruik. Alle informatie die deze website en bijbehorende producten verschaft zijn enkel voor entertainment doeleinden. De verantwoordelijkheid voor het gebruik van deze informatie ligt bij jou als bezoeker/klant.

Als je het goed leest, dan erkent hij dat het niet zo wetenschappelijk is dan hij wil latent voorkomen op zijn website.

Ons geld hebben wij al terug gekregen.
Oscar Helm houdt zich bezig met duistere activiteiten, Bij één van zijn activiteiten is hij ontmaskerd als onzin verkoper door RAMBAM (https://www.youtube.com/watch?v=a3Sl2065bkM). Het ging toen om een vrouwenversier en andere dubieuze programma's. Daarnaast heet op andere producten van S&H Alex en verkoopt hij make money online producten. Hiermee zou je 2200 euro per maand kunnen verdienen, (https://www.youtube.com/watch?v=Ypc4tv7LE70), Alle producten die hij verkoopt zijn abonnementsproducten.

Deze meneer is niet integer en verkoopt gebakken lucht.
Hier nog een gedupeerde 😠. Het boek aangeschaft denkend dat je een eenmalige aankoop hebt gedaan. Blijkt het dat je ineens maandelijks moet betalen. Waarvoor je moet betalen weet ik nog steeds niet. De eerste keer dat je betaald hebt zal nooit de enige keer zijn als het aan meneer Oscar ligt. Hij zegt er bangerik bij dat je een opzeg termijn van een maand hebt. Ik heb het beëindigt maar nog halen ze geld van je rekening. Ze hebben het nu 1 maling terug gestort. Het is belachelijk dat zo'n 'hooggeleerde' zo zielig is zo mensen geld afhandig te maken. Belachelijk!
Badge
Beste Oscar,

Ik zie hier veel negatieve reacties van een aantal maanden geleden. Ook zie ik jouw reactie daarop dat één en ander aangepast is in de wijze waarop jullie je diensten aanbieden en er o.a. opgezegd kan worden.
Helaas moet ik laten weten dat dit niet helemaal correct is. Nog steeds is het opzeggen van het 'ongewilde' abonnement niet 'eenvoudig', zoals de helpdesk doet voorkomen. Nog steeds wordt er gevraagd om gegevens dit wat mij betreft irrelevant zijn en niet te achterhalen na een paar maanden.
Ook ik ben een gedupeerde. Waar ik helaas pas na 8 maanden achterkwam!! Nooit gebruik gemaakt van het bewuste videokanaal? Alleen maar te goeder trouw de receptenbijbel besteld. Dit is inmiddels wel een heel duur boek geworden....
Jullie zijn bijna onmogelijk te bereiken. Na heel veel moeite vond ik een helpdesk link om mijn verhaal te doen. Ook hier werd ik weer teleurgesteld over de niet klantvriendelijke wijze waarop ik werd geholpen (door Peter). Ik kreeg een opzeg-link doorgestuurd en daar mocht ik het mee doen.
Een kleine moeite om te zeggen; 'wat vervelend mevrouw, onze excuses, wij gaan iig per direct uw lidmaatschap bij deze beeindigen en kijken hoe wij u tegemoet kunnen komen in de ongewilde bedragen die van uw rekening zijn afgeschreven'.
Op mijn verzoek om telefonisch contact te hebben kreeg ik alleen dit zinnetje terug 'Wij zijn niet telefonisch bereikbaar'.

Het volgende schreef ik aan Peter van de Helpdesk:
Ik zou het zeer op prijs stellen als mijn klacht serieus wordt genomen en jouw bedrijf, met de afhandeling van mijn klacht, laat zien dat jullie wel degelijk een betrouwbaar en solide bedrijf zijn.
Ik wens dan ook geen verwijs link te ontvangen waar ik mij af kan melden maar een respectvolle afhandeling van mijn klacht.

Tot dusver is hier niet aan tegemoet gekomen.....
Ik wacht nog steeds op een respectvolle afhandeling van mijn klacht, t.w. Dat ik ongewild, net als bovenstaande gedupeerden, ergens lid van ben geworden en daar al 8 maanden eur 19,97 voor betaal. En dat ik dit geld graag terug zie op mijn rekening.

Aangezien Peter/de helpdesk niet meer reageert op klacht hoop ik van jou iets te horen.
ik heb een tijd geleden het boek, slank in 15 minuten besteld.
Er stond idd aangegeven ivm het videoprogramma: Geen instapkosten, daarna € 19,97 per maand"
Ik heb mij 14 dagen na de aankoop van het boek uitgeschreven. Dit lijkt me dus binnen de maand te zijn. Toch werd er 19,97 van mijn rekening afgehouden. Ik heb hieromtrent herhaaldelijke mails gestuurd maar wordt steeds met een kluitje in het riet gestuurd!
Ik overweeg nochtans om ook het boek 'strakke buik bijbel' te kopen maar zie daar nu zeker en vast van af!!!
Ik vind het schandalig hoe ze de mensen oplichten, want dit vind ik hier wel duidelijk het geval!
Ik stond zojuist op het punt om het boek te bestellen, maar heel eerlijk, ik durf niet meer.
Ben bang dat ook ik vast kom te zitten aan een abonnement.... Jammer eigenlijk want ik heb best interesse in het boek. 😞
Wat vervelend, @Gebruiker1554203003! Wellicht kan @Peter1 je verder helpen? Hij werkt voor de klantenservice van dit bedrijf.
Dankjewel Monique voor de tip. Ik heb Peter een prive berichtje gestuurd en ook via de website van S&H uitgevers contact gezocht met de uitgeverij.
Reputatie 7
Badge +7
Wat vervelend, @Gebruiker1554203003! Wellicht kan @Peter1 je verder helpen? Hij werkt voor de klantenservice van dit bedrijf.
Ondanks de waarschuwende reacties op deze site heb ik toch besteld. Wat dom van me. Ik vinkte aan dat ik GEEN extras wilde om te voorkomen dat ik vast zit aan het contract waar eerder over gesproken werd. En vervolgens wordt het bedrag twee keer van mijn rekening afgeschreven. Ik heb nu niet enkel de Strakke Buik Bijbel maar ook -ongevraagd en ongewild- de Afslank Recepten Bijbel. Ik twijfel sterk aan de goedwilligheid van deze auteur...
Reputatie 7
Badge +5
"Bij de eerste wordt het van je verwacht en kan het dwingend overkomen. Daarom doe ik dat liever niet op die manier."

Helaas vallen verwachtingen vrijwel altijd tegen en zijn in 99% niet reëel, het resultaat is meestal niet wat men heeft verwacht.
@Monique

Ik doe inderdaad de klantenservice.

Ik weet de definitie maar in zinsvorm komt een verzoek en een vraag anders over. Stel je partner zegt tegen je: "Ik verzoek je om de afwas te doen" of "Zou je zo vriendelijk willen zijn om de afwas te doen?". Bij de eerste wordt het van je verwacht en kan het dwingend overkomen. Daarom doe ik dat liever niet op die manier.

@Jackd101

Zoals Oscar al vorig jaar in deze thread heeft aangegeven:

"Allereerst, ik heb nooit mensen betaald om reviews te schrijven!"
Veel van de reviews van dit product worden gewoon gekocht... Zou er niet te veel waarde aan hechten.

Reageer