Consumentenbond.nl

Afvallen met of zonder gewichtsconsulent?

Zo veel gewichtsconsulenten, zo veel adviezen. We vroegen mysteryshoppers 23 consulenten te bezoeken. Een derde van de consulenten nam niet eens de moeite het gewicht/omtrek te meten of naar de medische achtergrond van de cliënt te vragen, zoals hun beroepsvereniging voorschrijft. Wil je hulp bij verstandig afvallen, herken dan een goede consulent met de tips uit dit gratis Gezondgids-artikel: tips uit dit gratis Gezondgids-artikel.

*Poll resultaten zichtbaar na stemmen*

Afvallen: met of zonder gewichtsconsulent?

9 reacties

dsadsa
Reputatie 6
Badge +7
Ha @kdd,

Is er wellicht iets misgegaan met het plaatsen van je bericht?
Ik ben heel tevreden over mijn consulent
Reputatie 6
Badge +7
Fijn om te horen dat je tevreden bent over je consulent @saar123321.
Wat maakt voor jou dat je zo blij bent met hem/haar?
Badge
Ik ben zelf 40 kilo afgevallen. Gewoon lekker eten, maar dan heel weinig. Zo at ik gerust friet met saté als ik daar trek in had. Maar: een paar frietjes, en 1 klein schepje saus.
Als je lekker eet houd je het veel langer vol. Zoek veel dingen op die je lekker vindt en toch mager zijn. Maak zo veel mogelijk zelf: dan smaakt het weinige eten nóg beter.
En je eten smaakt zoveel beter als je maar weinig eet.
@Monique Dankzij hem zit ik weer goed in mijn vel, waardoor ik zelfverzekerder ben geworden en meer erop uit ga.
Reputatie 6
Badge +7
Dat klinkt inderdaad als iets om blij om te zijn @saar123321. Fijn!
Reputatie 6
Badge +7
Bedankt voor je tip @J.M. Krol! En eet smakelijk voor vanavond alvast. Een frietje met saté klinkt goed. 😉
Reputatie 6
Badge +5
  • Afvallen gaat al vaak snel wanneer je gezondere, meer plantaardige en minder dierlijke producten eet.
  • Geheel plantaardig (vegan) is voor de meeste mensen ideaal om hun gezondheid en gewicht in balans te krijgen. Het geeft zowel lichamelijk als geestelijk veel extra energie.
  • Stoppen met snoep, bonbons en koekjes kopen! Wanneer ze eenmaal in huis zijn gaan ze toch op.😃 Ja toch?
  • Stop met producten die veel suiker bevatten als jam, chocoladepasta, tomatenketchup, enz. Biologisch fruitbeleg, chocopasta, tomatenketchup e.d. bevatten veel minder suikers en vaak geen geraffineerde toegevoegde suiker. In de biologische winkels is een enorm aanbod.
  • Kleinere hoeveelheden eten helpt daarnaast natuurlijk ook. Kies voor minder, maar dan wel gezonde voeding.
  • Ga elke dag minstens een half uur buiten bewegen, dus wandelen of fietsen. Dat is sowieso gezond, ontspannend en heerlijk om te doen. ☺
  • Ga wat sporten als je dat niet deed. Op een geleidelijke manier beginnen met hardlopen is erg effectief, kost weinig tijd, kost behalve een paar goede hardloopschoenen niets en werkt ook geestelijk erg positief. Enkele malen per week 15 minuten doet al wonderen.
Ik denk dat in de meeste gevallen een dure consulent helemaal niet nodig is.
Met een beetje goede wil en je eigen kracht kun je ontzettend veel.
Wanneer het wel echt nodig is kunnen zij de nodige adviezen, begeleiding en steun geven.

Reageer