Mijn moeder is nu tegen de negentig en woont nog zelfstandig. Met de uitbraak van Corona is ze ertoe overgegaan de boodschappen door Albert Heijn te laten bezorgen en na wat begrijpelijk aanloopproblemen door de drukte in maart ging dat prima. Ze heeft een abonnement genomen en kreeg een vast bezorgmoment. Nu zijn er met de feestdagen twee weken tussenuit gevallen en dat begreep ze best maar met het nieuwe jaar wilde weer bestellen. Echter haar bestelmoment in week 1 en week 2 waren weg in de app en het eerste moment dat ze kon krijgen was de zondag eind week drie, dus die heeft ze uit arren moede dan maar gekozen. Ze heeft contact gezocht met Albert Heijn maar op haar vraag wat er nu misgegaan was kreeg ze geen ander antwoord dan dat het zo druk was. en voor de rest begreep men niet wat ze nu precies bedoelde. Dan wordt je als zoon ingeschakeld dus behalve dat ik morgen boodschappen ga doen ik dus ook AH maar eens bellen (geen gehoor), chatten (geen antwoord) maar appen werkt.
De verklaring van de medewerker; “Uw moeder heeft een order op zondag week drie geplaatst dus zijn de orders van week 1, 2, 3, 4 en 5 vervallen. Huh, maar die eerste order waren al weg voordat ze wilde bestellen en week 3 en 4 kan ik begrijpen maar waarom is week 5 weg? De bestellingen zijn geannuleerd door het systeem en daar kunnen wij niets aan doen, “helaas geannuleerd is geannuleerd”. De bijdrage van de service afdeling bestaat uit de toevoeging dat “uw moeder natuurlijk wel buiten de vaste momenten kan bestellen” wetende dat ze die vaste momenten heeft omdat ze er anders bijna niet tussenkomt. Bedankt Alber Heijn wat een waardeloze service en ik weet nog steeds niet of dat vast bestelmoment dat gewoon in de app staat ooit nog gaat werken.