Consumentenbond.nl

Aldi fors duurder sinds deze week

• 8 november 2016
  • 3 reacties
  • 666 Bekeken

Hallo, Vandaag viel mij op dat veel producten fors duurder waren geworden bij de Aldi. De melk halfvol was van €0,49 naar €0,69 gegaan; 40% prijsstijging! Het brood wat ik altijd koop ; half meergranen was altijd € 0,69 en nu € 0,79. Ook een flinke stijging. De slamelange was ook van € 0,75 naar € 0,89 gegaan, zo wordt boodschappen doen bij de Aldi minder interesseant. De melk is bij de Jumbo wel gewoon € 0,49 /liter. Op een 2 liter verpakking was de Aldi van € 0,98 naar € 1,29 gegaan, ook maar even 30% erbij. Zo prijzen ze zich bij mij uit de markt , dan kan ik beter de bonusaanbiedingen van de AH halen, dan ben ik voordeliger uit!

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Bedankt voor je melding! We hebben een artikel gemaakt over dit onderwerp omdat er een soortgelijk topic over Albert Heijn was.

Het is schrikbarend hoe Ali en Lidl in NL de prijzen verhogen. Dat is in strijd met hun strategie van prijsvechter en zal ze meer aan omzet gaan kosten dan het ze nu aan marge oplevert. Als je over de grens in Duitsland naar een Lidl gaat en daar 20% minder betaalt voor dezelfde producten, weet je dat in Nld het prijsbeleid anders is geworden.
Reputatie 7
Badge +5
@Tomita Aldi zal wel moeten, zij verliezen op dit moment minstens 25% van hun omzet ten opzichte van 2 jaar geleden aan andere winkels waaronder de Lidl die amper duurder is, maar inmiddels veel hoger in kwaliteit en beter van smaak blijkt te zijn en niet meer aan bodem prijsvechten doet, maar aan kwaliteitsverbetering van winkels en producten.
Allemaal nieuwe winkels bij Lidl zal ook ergens uit betaald moeten worden.

Jaren geleden kwam de Aldi nogal eens heel goed naar voren in allerlei testen, maar dat heb ik al lang niet meer gezien.
Nu ze steeds meer van hetzelfde gaan verkopen zoals "A-merken" en de rest van de producten minder in kwaliteit en smaak lijken te worden, lijken ze de concurrentieslag te gaan verliezen.

"Dat is in strijd met hun strategie van prijsvechter en zal ze meer aan omzet gaan kosten dan het ze nu aan marge oplevert."
Aldi heeft nu blijkbaar maar één strategie over, proberen hun verliezen zo klein mogelijk te houden, het maakt niet uit hoe.

Reageer