Consumentenbond.nl

All you can eat sushi.

• 5 september 2015
  • 2 reacties
  • 191 Bekeken

De laatste tijd wordt er veel gesproken over jullie test bij allyoucaneat restaurants. Ik heb zelf bij verschillende sushi restaurants gegeten en heb zelf nooit slechte ervaringen gehad met het eten, maar door jullie test ben ik wel gaan twijfelen over dit soort restaurants. Als deze restaurants echt zo slecht zijn waarom bestaan ze dan al zo lang? ZIjn al deze restaurants nou echt zo slecht of zijn jullie resultaten misleidend? Ik heb ook jullie youtube filmpje gezien en vroeg me af of de personen in dit filmpje ook in het expertpanel zitten en waarom zij zijn gekozen.

2 reacties

Dit vind ik een hele interessante vraag! Ik volg het antwoord graag. Heb eigenlijk een beetje dezelfde ervaringen als jij, namelijk dat de all-in sushi best wel heel erg goed smaakte. In hoeverre moeten we dit eten echt laten staan?
Badge +1
Dank voor de goede vragen. Bij dit onderzoek hebben we gekeken naar hoe vers en hygiënisch de sushi bij 20 restaurants is. Dat hebben we gedaan door van elk restaurant 8 sushihapjes te laten onderzoeken in een lab. Veel van de onderzochte hapjes bevatten te veel bacteriën. Dat betekent dat er iets niet goed is gegaan bij de bereiding. Meestal word je er gelukkig niet ziek van, maar de Consumentenbond vindt dit wel zorgelijk. Als restaurants het niet zo nauw nemen met de versheid en de hygiëne, geeft dat namelijk een grotere kans op ziekteverwekkers.

Naast het hygiëne-onderzoek hebben we ook gekeken naar de smaak en kwaliteit van all you can eat sushi. Dit hebben we gedaan door een panel van acht sushikenners en –liefhebbers de sushi van vijf restaurants uit Haarlem en omgeving te laten proeven. Onder de panelleden bevonden zich onder andere koks, Japan-deskundigen en sushiliefhebbers. We hebben gezocht naar proevers met aanvullende kwaliteiten om de sushi te beoordelen. Drie panelleden komen in het genoemde filmpje aan het woord.

Meer informatie: www.consumentenbond.nl/sushi.

Is je vraag hiermee beantwoord?

Reageer