Consumentenbond.nl
Beantwoord

Alternatief voor Dolce Gusto cups

Weet iemand of er alternativen zijn voor de dure Dolce Gusto cups? Niet te verwarren met Nespresso cups, want die zijn kleiner dan Dolce Gusto.

[Opmerking redactie: topic verplaatst naar het forum Voeding een Levensmiddelen.]

icon

Beste antwoord door A. Bulut 3 maart 2016, 20:47

Goed nieuws! Inmiddels zijn ze bij de Albert Heijn te verkrijgen. Slechts 3,18 per 12 stuks.

Bekijk origineel

43 reacties

@Jac. Dieleman-Dekker

30 cups voor € 7 , dat is een goeie Tip!!!!!!!!! Dankjewel😀
Ik ben van plan een Krups Dolce Gusto infinissima te kopen,maar mijn vraag zijn er al goede alternatieve cupjes voor dit apperaat te koop?
Iemand hier al besteld? Geen alternatief, wel XL-verpakking (30 cups, 7 euro) die ik elders nog niet had gezien.
Jumbo ga ik proberen.
Ook ik ben behoorlijk op de koffie gekomen met de cupjes van AH. De doorlooptijd is extreem veel langer dan bij de originele cupjes, het apparaat hoor je enorm zwoegen en ten slotte wordt het cupje vacuüm gezogen, waardoor de hendel muurvast zit. Na enige minuten wachten is de hendel weer op te tillen. Enige keren lag er een plas water onder het apparaat. Vervolgens weer over op de originele cupjes, de problemen deden zich niet meer voor. Deze week de pas geïntroduceerde cupjes van de Jumbo gekocht. Tot op heden geen enkel probleem en de smaak is prima. (Evenals de prijs).
Reputatie 3
Badge +3
Ben zelf erg te spreken over Espresso Bar capsules van 88 Caffe.

[commerciËle link verwijderd door beheerder]
Ben tevreden over de cappuccino pads van Ah. Vind deze zelfs lekkerder dan originele Dolce Gusto cappuccino. Problemen heb ik nog nooit ondervonden, wel merk ik dat t effe duurt voordat t cupje doorgeprikt is. Ook de Chocolate van Ah is lekker. Vandaag echter de cappuccino cups van de Action geprobeerd, 2.79 voor 14 stuks, en voor t eerst slaat de Action voor mij de plank mis. Cupje ontplofte bijna, koffiedrab eruit, en de smaak, bah, bijna chemisch. Zeker niet aan te raden. Vond ze zo vies dat ik de rest heb weggegooid.

Toch bizar dat er imitatiecups op de markt gebracht mogen worden die apparaten kapot maken!

Geplaatst door IngeHKD op Feb 19, 2017.

Ik weet zo net nog niet of dat wel mag. Sterker, ik vermoed dat dit helemaal niet mag. Je zult alleen wel wettig en overtuigend moeten aantonen dat het apparaat overleden is als het directe gevolg van het gebruik van deze cups.
Ook ik had problemen met onjuiste druk in de capsules van de AH, heb ze derhalve niet weer gekocht. Ook mijn vriendin, die een ouder type machine had, heeft dit probleem gehad alleen was bij haar de machine kapot door de AH-cups.

Nu heb ik imitatie cups voor de dolce gusto gehaald bij action van cafe palazzo, en ik kreeg de hendel om de cup vast te klikken niet eens dicht. Gevolg: de hendel om de cup vast te klikken is afgebroken. En dit zonder veel druk uit te oefenen bij het plaatsen van de cafe palazzo cup. Dat wordt afscheid nemen van mijn Dolce Gusto ��.

Toch bizar dat er imitatiecups op de markt gebracht mogen worden die apparaten kapot maken!
Eerste kennismaking met de alternatieve Dolce Gusto cups van Jumbo viel tegen. De Lungo geprobeerd en dat is letterlijk een slap aftreksel. Jammer, komt echt niet in de buurt van de cups van nespresso. Heb ook nog de capuccino gekocht, maar die moet ik nog proberen. Zou voor het assortiment goed zijn als er ook cafe au lait en decaf komen. Dwz, als de smaak dan wel beter is. Zo niet dan koop ik graag het duurdere origineel.
Vandaag dachten we, kom laten we eens een ander merk cups proberen dan de originele.Merk Barzini Capochino en ons apparaat is een Circolo Automatic uit 2015, de melk ging goed, maar de koffie cup scheurde open en alles zat onder de koffie, morgen terug naar de winkel en ik blijf wel bij de originele cups.
Ik gebruik nog maar een maand mijn koffiemachine van dolce gusto. Ik vond twee weken geleden in de jumbo in Nederland ook n alternatief. Ze leer me goedkoper dan de originelen. Wel weinig keuze. Enkel verder niet echt ervaring.
Reputatie 2
Hallo Paul, het gaat dus kennelijk niet om een probleem met alternatieve cups (waar het eerder in dit topic over ging). Welke Dolce Gusto machine gebruik je en hoe lang heb je het apparaat al?

Ik kwam overigens een discussie tegen over soortgelijke problemen. Uiteindelijk lag het lekken vaak aan de diffusor (het rubber met het naaldje erin dat de cup doorprikt). De diffusor was verschoven, of verouderd, waardoor deze niet meer goed aansloot op de cup. Je kunt hier de discussie bekijken: https://www.facebook.com/NESCAFEDolceGustoNL/posts/432014060209730 Hoop dat het je helpt.
Het gaat om de originele cups. Ik zie geen scheurtjes in de folie. Bovendien komt het alleen bij de witte melk cups voor
De omschrijving van deze klacht is precies waar het in deze discussie over gaat: het folie van de cupjes scheuren door de hoge druk van de machine. Benieuwd welke cupjes je gebruikt.
Reputatie 2
Beste Paul, erg vervelend dat je Dolce Gusto apparaat niet meer goed lijkt te werken. Het probleem komt mij niet bekend voor. Misschien wil je op de community een nieuw topic beginnen met jouw reactie? Dan is het ook beter zichtbaar voor iedereen. Wellicht dat anderen soortgelijke problemen hebben gehad met hun machine en jou kunnen adviseren.

Past niet in dit topic maar ik heb het volgende probleem: sinds een aantal weken komt de vloeistof ook langs de bovenkant van de cup en dan langs de cuphouder. Vooral bij de witte (melk) cups. Nog meer mensen met dit probleem? Ontkalken en naaldje doorsteken hebben niet geholpen. Machine wordt daardoor erg vervuild. Dolce Gusto adviseert eventueel machine voor controle op te sturen, maar dat kost op voorhand 15 euro onderzoekskosten en 8,95 verzendkosten

Geplaatst door Paul van Nuil op Jan 4, 2017.
Past niet in dit topic maar ik heb het volgende probleem: sinds een aantal weken komt de vloeistof ook langs de bovenkant van de cup en dan langs de cuphouder. Vooral bij de witte (melk) cups. Nog meer mensen met dit probleem? Ontkalken en naaldje doorsteken hebben niet geholpen. Machine wordt daardoor erg vervuild. Dolce Gusto adviseert eventueel machine voor controle op te sturen, maar dat kost op voorhand 15 euro onderzoekskosten en 8,95 verzendkosten
Heeft iemand ook ervaring met capsules van Celesto d'Oro. Zijn stuk goedkoper, maar na mijn (slechte) ervaring met CafÉ Royal twijfel ik. Celeste d'Oro Lungo capsules compatibel voor Dolce Gusto
Kijk ook goed naar de inhoud van de cups. Er zit minder gram koffie in de AH-cups en 12 stuks in de verpakking. In Dolce Gusto-cups zit meer koffie per cup en 16 stuks per verpakking. Vraag mij dus af of de AH-cups qua kwaliteit-/prijsverhouding wel een goed alternatief te noemen is.
Reputatie 2
Badge +5
Beste Natascha,wat vervelend dat het niet goed ging met café Royal. doet je machine het nog wel met reguliere dolce gusto cups?
Ik had verschillende verpakkingen gekocht van cafe royal. echter idem probleem -zoals ik hier nu lees bij een aantal, nl ontplof geluidje, dras blijft hangen in de cuphouder, loopt niet goed door etc.

Een klacht bij hen resulteerde in een aankoopbon van 10eur online: waarbij de opmerking:

1. dat ik 3 verpakkingen gekocht had - 2. dat je voor min. 15 eur moet aankopen - 3. dat er verzend kosten zijn- 4. dat ze in de winkels wel in België verkopen maar online sturen ze niet naar België. Lekker handig :)

Wanneer ik hen meldde dat het een fijn voorstel was, maar dat ik er dus niets mee ben, verder niets meer van gehoord.

Geplaatst door natascha op Aug 22, 2016.
Ik had verschillende verpakkingen gekocht van cafe royal. echter idem probleem -zoals ik hier nu lees bij een aantal, nl ontplof geluidje, dras blijft hangen in de cuphouder, loopt niet goed door etc.

Een klacht bij hen resulteerde in een aankoopbon van 10eur online: waarbij de opmerking:

1. dat ik 3 verpakkingen gekocht had - 2. dat je voor min. 15 eur moet aankopen - 3. dat er verzend kosten zijn- 4. dat ze in de winkels wel in België verkopen maar online sturen ze niet naar België. Lekker handig :)

Wanneer ik hen meldde dat het een fijn voorstel was, maar dat ik er dus niets mee ben, verder niets meer van gehoord.
Kwam gisteren op de site van http://www.onlinekoffiestunter.nl terecht Ze verkopen de originele cups scheelt alleen op de cappuchino al meer dan een euro per doos. Gisteren nog wat extra besteld en vanmiddag al geleverd. Kreeg als verrassing zelfs nog een groot badlaken erbij. Tip, koop bijv gezamenlijk in met vrienden of familie met een Dolce Gusto. Halveer je de verzendskosten van €4.95

B de Haan
In onze Dolce Gusto gebruikte wij voorheen zonder problemen de Nescafe cups.

Nu gebruiken wij de Perla van AH, en bij de koffie-cups van "zachte cappuccino" wordt er een onaanvaardbare hoge druk opgebouwd in het reservoir, met als resultaat dat het openen van de borgklep met een knal gepaard gaat. Dit kan volgens mij niet goed gaan, en zal mogelijk ongelukken gaan veroorzaken. Ik weet niet hoe te handelen, maar de verpakking en een gebruikte cup heb ik bewaard. Uiteraard ga ik de cappuccino van Perla niet meer gebruiken. De melk-cup van de cappuccino en de koffie-grande geven geen probleem.
Ik heb een aantal maanden de lungo-cups van café royal gebruikt. wat mij meteen opviel was de lange doorlooptijd en dat het openen van het apparaat erg lang duurt. ik heb zelfs een aantal keren gehad dat de cup stuk ging in het apparaat en het apparaat vervolgens alleen met grof geweld nog open te krijgen was. ik heb hierover contact opgenomen met café royal. ik kreeg netjes een excuusbrief en een waardebon van € 25, te besteden in de onlineshop. ik ben nu door mijn voorraad heen en ga weer gebruik maken van dolce gusto. het prijsverschil weegt voor mij niet op tegen de nadelen van het gebruik van café royal.

Sake Dijkstra
Reputatie 2
Badge +5
Wat vervelend, welk type apparaat heb je? kan je ook geen koffie meer zetten met originele Nespresso capsules?

Reageer