Consumentenbond.nl

Alternatieve Nespresso cups, welke vind je goed en welke valt tegen?

• 8 november 2017
  • 84 reacties
  • 136692 Bekeken

Toon eerste bericht

84 reacties

Badge
Ik heb al heel wat verschillende en veel goedkopere cups dan de originele Nespressocups geprobeerd, maar drink uiteindelijk toch liever wat minder vaak een écht heel lekker bakje. De Envivo Lungo is mijn favoriet en in mijn Inissia (de allersimpelste machine) gebruik ik meestal eerst de 'lungo'-knop en daarna (met hetzelfde cupje) nog eens de 'ristretto'. Zonder suiker of melk, nog altijd een pittig bakje! Ook de in de prijs begrepen recycling van de originele aluminiumcupjes vind ik een heel groot voordeel.
Ik zit te overwegen om alternatieve nespresso cups te gaan gebruiken in mijn nespresso machine. Alleen hoor ik vaak dat deze cups slecht zijn voor je machine. Weet iemand wat hier waar van is?
Het is een bekend probleem waarvan verschillende merken/modellen meer of minder last van hebben.Het is ook te horen aan de(mijn) machine dat ze meer moeite hebben om de plastic cups door te prikken. Deze is al een keer voor reparatie geweest wat nog onder garantie viel. Je krijgt dan wel het advies de originele cups te gebruiken om garantie te behouden
Sinds kort zijn er ook van Douwe Egberts en L'OR cups van aluminium in diverse smaken.
Deze zijn best het proberen waard en vaak in de aanbieding bij supermarkts.
Reputatie 5
Badge +7
Het is ook te horen aan de(mijn) machine dat ze meer moeite hebben om de plastic cups door te prikken. Deze is al een keer voor reparatie geweest wat nog onder garantie viel. Je krijgt dan wel het advies de originele cups te gebruiken om garantie te behouden
Sinds kort zijn er ook van Douwe Egberts en L'OR cups van aluminium in diverse smaken.
Deze zijn best het proberen waard en vaak in de aanbieding bij supermarkts.

Hoi @robert geerlings, welkom terug op het forum, leuk je weer te zien! Mijn collega @Jonne Hage is op zoek naar ervaringen met het gebruik van alternatieve cups en mogelijke problemen met de machine daardoor, zie de vraag in zijn topic: Alternatieve Nespresso cups, welke vind je goed en welke valt tegen?. Misschien de moeite waard om jouw ervaring daar te delen?
Badge
De zuinigheid van Nespresso door het inzamelen van de cups wordt volkomen teniet gedaan door het feit dat ze een rekening van twee bladzijden verzenden in twee verschillende enveloppen! Ongelofelijk. :-((
Dit heeft niets met zuinigheid te maken, de capsules worden gerecycled, zodat ze veel minder afval van aluminium kunnen voorkomen. Wel is het inderdaad papierverspilling twee bladzijden in twee enveloppen. Alhoewel ik 1 envelop krijg. Ik heb nu alle capsules wel geprobeerd, en er helaas ook twee kappotte Nespressomachines door gekregen omdat sommige namaak van plastic waren. De naalden in de machine zijn scherp genoeg voor aluminium maar niet voor plastic.

De capsules van Douwes Egberts, en D'Lor voldoen wel voor de Nespressomachino , maar dan nog vind ik de Nespresso koffie veel lekkerder en intenser. Kazaar is mij voor de favoriet, en daar kunnen geen andere merken tegenop 😉 . smaken verschillen!
Badge
Recyclen is ook een vorm van zuinigheid, namelijk op het milieu.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb zo'n beetje elk alternatief geprobeerd, maar die van Nespresso zelf zijn de lekkerste. Maar ik vind de prijs niet meer kunnen, zeker met de alternatieven die er zijn. Lidl is goed te drinken, maar het lekkerste atlernatief vind ik de cupjes van Plus huismerk. De prijs is nog leuker: 1,50 per 10 cups, voor zover ik weet de goedkoopste die er zijn.
Heb destijds via een aanbieding de volautomatische Nespresso machine gekocht, bevalt prima, is ook op persoonlijke keuze in te stellen. Alleen de (alternatieve) goedkopere cups geven snel storing, dus gebruik nu alleen de originele cups (Envivo Lungo). Gebruik ook de recycle zakken om ze mee te geven na een bestelling. Service van Nespresso is uitstekend, krijg trouwens niet de eerder genoemde envelop(pen). Alles gaat via e-mail.
Ongeveer 2 jaar geleden ben ik naar aanleiding van een 'nespresso koffiecuptest' zelf gaan proberen welke het best bevielen. Ik heb een Krups Nespresso XN2601 en heb de cups van Action, Lidl en Aldi gebruikt. Lidl kwam ook bij mij als beste wat betreft smaak. Deze cups waren vóórgeperforeerd(en apart verpakt) maar bleven bijna altijd hangen in het mondstuk en moesten dus handmatig naar reservoir worden geholpen, ook was er vrij veel lekkage. De Action cups waren een ramp. Deze werden vaak niet doorboord maar kwamen er vervormd weer uit. Heb een vermoeden dat hierdoor mijn machine het na ca 6 maanden liet afweten. De Aldi cups kwamen er wel goed door. Sinds kort zijn er ook aluminium cups(aanbiedingen) van Douwe Egberts en LÓR in verschillend smaken. Die ga ik de komende tijd testen op smaak.
Reputatie 3
Wat leuk om te zien dat al zo veel mensen hebben bijgedragen aan de de discussie. Koffie is ook gewoon erg interessant natuurlijk. ☺

@M.M.J.A.H. Vollebregt Ik ken geen alternatieven voor Tassimo. Het concept heeft hier denk ik ook niet zo'n vlucht genomen als Bosch en DE hadden gehoopt, dus is het ook minder aantrekkelijk voor bijvoorbeeld AH of Jumbo om met een alternatief te komen. Maar wellicht in andere landen??? ... Dat weet ik helaas niet.

Interessant om te lezen dat het milieu aspect (terecht!) voor veel mensen belangrijk is. Ik las dat Douwe Egberts ook een recycling programma heeft voor de eigen cups. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Badge
Als trouwe en tevreden nespressocups-gebruiker vorige week toch maar eens bezweken voor een aanbieding van een goedkopere koffiecup: Caffé Magnani (espresso intenso). Het bleken plastic cups die op zich geen problemen opleveren maar voor een liefhebber van een echte sterke koffie geen recht deden aan de verwachting “espresso intenso.
De cups van Peeze.nl vind ik lekker. Ze zijn er vanaf 34 eurocent en kunnen na gebruik zo bij het groenafval.
Kan deze machine omgaan met cup die niet door Nepresso worden geadviseerd?
Reputatie 3
@Rix in principe kunnen de machines van Nespresso gebruikt worden met cupjes die niet door Nespresso zijn geproduceerd. De producenten van de alternatieve cupjes, zoals die van Lidl of DE, houden bij de productie natuurlijk rekening met zo veel mogelijk Nespressomachines. Toch zijn er soms problemen met lekkage o.i.d. Het is vaak onduidelijk of een dergelijk probleem dan door het gebruik van alternatieve cupjes wordt veroorzaakt of dat er een andere oorzaak is.

Ik weet niet precies welke machine Magimix je gebruikt, maar misschien dat je in deze discussie over alternatieve Nespresso cups inspiratie kunt opdoen of je kunt mengen in de discussie.
Succes!
Reputatie 4
Badge +5
Dag @Rix , voor de vindbaarheid van je vraag heb ik deze verplaatst naar het topic waar mijn collega @Jonne Hage al naar verwijst.

Meer ervaringen vind je ook hier . Laat je nog weten naar welk merk cups je bent overgestapt?

Wendy
Beste. Ik heb net een M105. Belmio is ook een alternatief wat door Nespresso is goedgekeurd.
0.33 cent per alu cupje. Ook heel lekker doch nog steeds prijzig.
Reputatie 3
@Rix De Belmio capsules zijn als ik mij niet vergis in NL vooral via de groothandel te krijgen is, maar ook her en der online. De capsules zijn van aluminium, net als de originele Nespresso cupjes. In deze topic is al eerder te lezen dat mensen met name bij plastic capsules problemen ervoeren.

Het is mij niet bekend dat Nespresso actief alternatieve cupjes goedkeurt. Als Nespresso dit ergens kenbaar heeft gemaakt, dan hoor ik dat graag.☺
@Jonne Hage Ja. Er is een winkel die ze verkoopt in Ijmuiden. Neb net de o'dor gekocht. Zijn alu en goed voor alle nespresso!
Bedankt voor je reactie.
De Moreno cups van de Aldi vinden wij een goed en goedkoop alternatief. Zowel espresso als lungo. Ook die van de Lidl zijn lekker, maar die winkel zit niet bij ons in de buurt.

Natuurlijk is de Nespresso het lekkerst maar op den duur (voor ons) ontbetaalbaar geworden.
Het zijn plastic cups, maar geen problemen met onze Krups, al blijft wel heel soms een cupje wat hangen.
De verpakking van de cups is gelukkig verbeterd, eerst zaten ze in een aluminium zakje met daar weer een ruime doos omheen. Nu enkel een klein doosje met cups waardoor er meer voorraad in ons keukenkastje kan 😉
De cups van AH hebben een goede prijs/kwaliteitsverhouding
Over smaak valt niet te twisten toch? Er is nog een overzicht met allemaal testresultaten van alternatieve Nespresso cups. Deze vind je hier: *

*Commerciele link verwijderd door beheerder.
Vanaf het begin zijn wij fan van Nespresso, de smaken zijn heerlijk en de service is ook uitstekend. Wat mij enorm aanspreekt bij Nespresso is dat de koffie circulair is. Dus vanaf de plantages tot de gebruikte cups welke worden ingezameld en 100% gerecycled tot nieuwe producten is een verantwoordelijkheid die Nespresso op zich heeft genomen. Daar betaal ik graag aan mee, geef de aarde door.
Hoe zit het met de namaak/goedkope cupjes? Een groot aantal is goedkoper en de koffie zit vaak in plastic cupje, worden deze ook ingezameld? Het zou completer zijn om deze vragen ook mee te nemen in de tests. Dit is namelijk een grote kostenpost die uiteindelijk ook aan de consument wordt verrekend. Met de huidige belasting die de mensheid op de aarde heeft is het goed om hier ook bij stil te staan.
Reputatie 6
Badge +6
Wij wisselen thuis regelmatig van (huis)merk (bellarom, Perla. Belmio), . Lange tijd haalden we cupjes bij Nespresso, maar dat blijft toch best wel een dure grap. Ik ben het wel met @Oost6 eens dat het inzamelen en 100% recyclen een mooi aspect is van Nespresso. @Oost6, jouw suggestie over het meenemen in de test zullen we maandag doorgeven aan @Jonne Hage .
Ik gebruik sinds een half jaar de Belmio cups. Ik vind ze een stuk lekkerder smaken dan die van Nespresso. Het voordeel van deze cups is ook dat ze van aluminium zijn. Ik koop ze altijd bij Handyman.
Reputatie 7
Mijn nicht heeft een Nespresso apparaat, die heeft jaren alleen maar de originele cups gebruikt maar sinds kort ook die van de Lidl, die bevallen goed maar soms lekken ze iets, ze gebruikt geen cups met een smaakje, alleen gewone koffie. DE bevalt haar ook goed, die is iets sterker.

Reageer