Alternatieve Nespresso cups, welke vind je goed en welke valt tegen?

• 8 November 2017
  • 104 reacties
  • 190853 Bekeken

Reputatie 3
Drink je ook graag koffie uit een Nespresso-machine, maar vind je de originele Nespresso cups te duur? Dan zijn er heel wat alternatieven te koop, sommige de helft goedkoper dan een Nespresso cupje!
In dit overzicht staan alle bij ons bekende alternatieve cupjes op een rijtje. Aanvullingen en feedback zijn welkom!

Wat is jouw favoriete merk en waarom? Ooit problemen gehad met cups van een bepaald merk, zoals waterige koffie of lekkage aan de machine? Laat je reactie achter.

104 reacties

Sinds een tijdje gebruik ik de palazzo cups (lungo)van de action. Prima koffie voor een lage prijs (de laagste?)

Nu hebben ze de cups ‘vernieuwd’. wat een drama! Waterige koffie, drab, kortom: waardeloos. En nergens kun je een klacht indienen. Jammer….

Ik heb een paar jaar geleden de dure Expert Nespresso apparaat gekocht (niet meer te koop). Hiervoor had ik een Pixie. In het Expert type werken de goedkope cups niet. Het water stroomt erlangs, de bolle kant van de cups wordt niet doorgeprikt door het apparaat waardoor ik water krijg met een koffiesmaakje. Hoewel de Douwe Egberts cups wel werkten in de Pixie, ik zat ineens met meerdere doosjes cups die het niet doen in mijn nieuwe Nespresso apparaat. Als ik dat van te voren had geweten, had ik dit type niet gekocht. Overigens lijkt het er nu op dat de Blokker capsules het wel doen. Voor 2,99 per 20 cups espresso wilde ik het wel testen. Ik zit erover na te denken om maar weer over te gaan naar filterkoffie (want capsules zijn duur, milieu etc.). De reden dat ik het niet heb gedaan, is omdat bijna alle filterapparaten van een redelijk merk veel te groot zijn voor de 2 koppen die ik drink op een dag. Senseo vind ik niet lekker en als ik visite heb, willen mijn gasten dat ook niet (er wordt stiekem altijd even gecheckt wat voor koffie-apparaat ik heb staan).

Drink je ook graag koffie uit een Nespresso-machine, maar vind je de originele Nespresso cups te duur? Dan zijn er heel wat alternatieven te koop, sommige de helft goedkoper dan een Nespresso cupje!
In dit overzicht staan alle bij ons bekende alternatieve cupjes op een rijtje. Aanvullingen en feedback zijn welkom!

Wat is jouw favoriete merk en waarom? Ooit problemen gehad met cups van een bepaald merk, zoals waterige koffie of lekkage aan de machine? Laat je reactie achter.

Heeft er iemand ervaring met de cups van Jumbo eigen merk? 

Reputatie 6
Badge +6

Heeft er iemand ervaring met de cups van Jumbo eigen merk? 

Het nadeel van de Nespresso machines is dat de levensduur redelijk kort is.

Na 2 jaar buiten de garantie komen de problemen zoals in de eerdere posten ook is vermeld.

Reparatie van af 100 tot 200 euro.🤔

Nespresso geeft wel aan de originele cups te gebruiken, altijd gedaan, toch al vele machines versleten.

De eigen merken soms (b.v. uit de D-E fabriek) geven de koffie toch een anddere dimensie.

Nu overgegaan op een Lo'r Baristo die trekt alle cupjes en ook de XXL er feilloos doorheen,

Bij de Jumbo, gebruiken wij de L’or 11 en de XXL Baristo 13(duur 0,70 st) 

Let op de aanbiedingen 2e voor de halve prijs of 2e gratis, dan kom je ruim onder de alternatieve cupjes prijs

Goeie Expresso en Cappuccino.☕

Deze passen klein of groot in de zelfde machine.

Wij vinden, al heel veel uitgeprobeerd, dat die eigen merk cupjes waterige slappe koffie smaak, die niet te evenaren is, aan Nespresso en nu inmiddels L’or.

Smaken verschillen en daar valt niet aan te tornen😉

Reageer