Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Besparen op je boodschappen doe je zo!

• 23 oktober 2017
  • 34 reacties
  • 5932 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Aldi en Lidl zijn niet meegenomen omdat zij nauwelijks korting geven op hun reguliere assortiment. De folders staan wel vol maar vooral met supermarktvreemde artikelen. Bij de meeste acties staan ook geen van-prijzen dus is er ook geen sprake van een korting.

Excuse me? Nauwelijks korting? Supermarkt vreemde artikelen? Misschien dan even hier kijken https://www.lidl.nl/nl/index.htm en hier https://www.aldi.nl

Met supermarkt vreemde producten bedoelen we producten die over het algemeen tijdelijk in het assortiment zitten. Zoals de muziekinstrumenten die je nu in de folder van Lidl ziet staan. Het aantal producten dat met korting wordt aangeboden, is erg beperkt vergeleken met A-merk supermarkten.
Vanzelfsprekend weet ik wat er met supermarkt vreemde producten wordt bedoeld. Sorry, maar ik vind je antwoorden m.b.t. uitsluiting Lidl en Aldi niet steekhoudend.
Reputatie 5
Badge +7
Om niet verder af te drijven, zullen we weer terug naar de oorspronkelijke vraag uit het topic gaan?
Wij hebben slechte ervaringen met de AH bonusaanbiedingen. Omdat het assortiment in de winkels verschilt komt het regelmatig, bijna wekelijks, voor dat wij SPECIAAL VOOR AANBIEDINGEN KOMEN DIE ER NIET ZIJN. Terwijl het geen kleine AH is en er geen vermelding bij staat bv van Alleen verkrijgbaar bij XL.. We vragen ons ook af of hier geen sprake is van misleidende reclame en vermoeden dat de consumentenbond dit niet heeft meegenomen in haar oordeel. Ook wordt er b.v. gesuggereerd 'Alle smaken' en dan is er maar 1 smaak beschikbaar. De anderen zijn er dan niet. Kunnen wel besteld worden, maar het kwam er op een gegeven moment op neer dat we elke week aanbiedingen moesten laten bijbestellen.
Wij gaan voorlopig niet meer naar de AH vanwege deze ervaringen.
Reputatie 7
Badge +6
Wij kijken in eerste instantie naar smaak en kwaliteit en dan naar prijs . AH bevalt goed en door alle kortingsacties zo veel mogelijk te benutten kunnen we ook nog aardig wat geld besparen. We komen ook regelmatig bij de Plus , Boni , Jumbo en Lidl en halen daar ook wat ons aanstaat en vergelijken de prijzen met de andere winkels. Dit vinden wij de meest ideale manier van winkelen al zullen sommigen dat te lastig en te omslachtig vinden. Wij als pensionado's hebben zin en tijd om het zo te doen. We doen dus ongeveer wat de Consumentenbond ook concludeert om te kunnen besparen met dien verstande dat we niet alleen naar de prijs kijken.
Reputatie 7
Badge +4
Besparen op boodschappen kun je vooral doen door verstandig in te kopen.
- Dus geen voorgesneden groenten die soms wel 4 maal zo duur zijn als wanneer je het even zelf snijdt. Zo zag ik deze week nog dat 500 gram geschrapte en verpakte gewone worteltjes uit de koeling 1,69 kostte, terwijl 1 kg. biologische worteltjes slechts 1,39 kost. Voor veel minder dan de helft van de prijs kun je dus biologisch kopen en je kunt ze gewoon even afspoelen, in stukjes snijden en dan koken of bakken hoor.
- Koop gezonde, liefst verse voeding en geen ongezonde vulling, of al die commerciële flauwekul die fabrikanten verzinnen om consumenten meer geld uit hun zak te kloppen.
- Koop zaken die je echt nodig hebt en die je kunt bewaren op voorraad wanneer zij sterk afgeprijsd zijn.
- Ga niet met honger boodschappen doen want onbewust laat je je dan misleiden om van alles te kopen omdat je er zin in hebt.
- Maak van te voren een lijstje wat je echt nodig hebt en wijk hier niet veel van af. Laat verslavende dingen als snoep met veel suiker zo veel mogelijk liggen. Het is ongezond, maakt dik en kost veel geld.
- Stop met roken als je dat nog niet gedaan hebt. Het geeft je zo enorm veel voordelen en scheelt enorm veel geld waar je een heleboel leuke en nuttige dingen mee kan doen.
- Beperk je met alcohol. Elke dag een paar glazen is echt te veel, erg ongezond en het kost veel geld.
Ik doe bij de Lidl de meeste boodschappen, en bij de Albert Heijn koop ik de artikel die de Lidl niet verkoopt, en ook de aanbiedingen. Vorige week tijdens het Hamsteren had ik voor € 55,00 aan boodschappen, terwijl ik er € 35,00 voor moest afrekenen.

Ik ben wel blij met de aanbiedingen, deze week ga ik dus ook weer even lekker Hamsteren.

Bovendien ben je bij AH best wel duur uit als je alleen de dure A-merken koopt. Er zijn ook heel veel goedkope artikelen verkrijgbaar, zoals AH basic. Hiervan gebruik ik ook veel artikelen.
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb een mega vriezer thuis.
Dus wat ik vaak doe als mega carnivoor ..bij de AH de 35% korting op allerlei soorten vlees met Te gebruiken tot (TGT) datum plunderen en invriezen. Mensen lezen vaak niet dat het vlees dat op de uiterste TGT datum nog 3 maanden goed in te vriezen is.

Maar ook b.v. Kefir.. ik noem een zijstraat. Ik kan deze gefermenteerde zuivel makkelijk een maand na dato (TGT) zonder problemen drinken.

Het punt wat ik wil maken.. vertrouw op je eigen smaakpapillen en ervaring. Niet al het voedsel met beperkte houdbaarheidsdatum moet per die datum weggegooid worden..vermits op juiste manier verpakt/gekoeld/ingevroren.

Win Win situatie.. milieu en je portemonnee. 😉
Reputatie 6
Badge +6
Een diepvriezer is de grootste stroomverbruiker in huis maar ik had daar het idee bij dat je juist goed bezig bent omdat de diepvriezer hier ook goed werkt als goedkope (in aanschaf) warmtepomp als andere bron om je huis mede mee te verwarmen. Dit dan in het verhaal waar je je huis mee gaat verwarmen als je cv-ketel de deur uit gaat.

Reageer